ЩО ВЗАГАЛІ ТАКЕ РЕФЕРАЛЬНА ПРОГРАМА?
Назвемо її внутрішніми рекомендаціями кандидатів на відкриті вакансії від працівників, за які вони отримують певну винагороду.
ЧОМУ ЦЕ ПРАЦЮЄ
Команда, саме вона, найбільше зацікавлена у класному, новому, підхожому за вайбом тім мембері. Тож, коли зʼявляється вакансія, працівники відразу аналізують своє коло знайомих, хто з них в активному пошуку й чи є там хтось, хто підходить за скілами та з ким вони б хотіли працювати:) Це, якщо коротко.
А якщо йти глибше — рекрутери швидше закривають вакансію, її вартість зменшується, а колеги, у разі позитивного найму отримують за вас бонус:) В одних випадках — це корпоративний мерч, а в інших 300 доларів, чи новенький квадроцикл. Усе залежить від косту позиції.
ПЛЮСИ РЕФЕРАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ КАНДИДАТІВ
1️⃣ Внутрішньо поданий кандидат розглядається швидше, завжди! А якщо вас зареферив ще й ваш знайомий — то про вас ще фідбек пошерять позитивний. Проте, не думайте, що лише ваші знайомі підходять під потенційних помічників. Скористайтеся можливостями соцмереж й інформацією, яка є в доступі: хто та де хайрить, а далі хто і де працює, а далі — хто погодиться вас зареферити.
2️⃣ Краща адаптація. Завдяки знайомому в компанії новий працівник швидше адаптується до культури й процесів. Якщо вас зарекомендувала людина, з якою ви лише знайомі через LinkedIn — це все одно, безумовний плюс. Адже, вам вже є з ким зустрітися на кава брейк, або ж вийти на короткий кол поза тими, які організують ейчари.
3️⃣ Додатковий сапорт. Ваш реферер може дати поради щодо підготовки до співбесіди й поділитись інформацією про внутрішні очікування, тобто трішки залаштунків:)
ПЛЮСИ РЕФЕРАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ КОМПАНІЇ
1️⃣ Економія тривалості хайру й костів. Реферали приходять швидше, інтервʼю проходить швидше, офер приймається також швидше:) А ще, як правило, із високою мотивацією й готовністю залишитись у компанії надовго, що скорочує витрати на рекрутинг.
2️⃣ Поліпшення якості найму. Співробітники, як правило, рекомендують професійно знайомих, з ким вони вже працювали.
3️⃣ Зміцнення корпоративної культури. Ньюкамери краще інтегруються в команду завдяки рекомендаціям.
ПРО ЩО ВАРТО ПОДУМАТИ КАНДИДАТАМ
Тож, якщо ви подаєтеся через референс, вам варто бути впевненим, що ви дійсно підходите на цю позицію, а також бути готовим проходити наступні кроки. Кілька рекомендацій:
1️⃣ CV (резюме). Перегляньте ваше резюме, оцініть чи всі апдейти в ньому наявні, чи потрібно його підігнати під позицію і компанію, в яку ви подаєтеся. Перевірте чи вказано номер телефону, а також чи посилання на LinkedIn актуальне.
2️⃣ Дізнайтеся більше про компанію. Попросіть знайомого розповісти про культуру, цінності й очікування роботодавця. Можливо, з вами поділяться інсайдерською інформацією:)
3️⃣ Будьте готові до стандартного процесу відбору. Реферал може полегшити подання, але не замінює хард і софт інтервʼю.
ТО Ж ЯК ЦЕ ЗРОБИТИ?
1️⃣ Отже, ви користуєтеся DOU чи Djinni для пошуку активних вакансій.
2️⃣ Знаходимо компанії, які хайрять.
3️⃣ Йдемо в LinkedIn (не забувайте хоч іноді там зʼявлятись, аби ваш профіль бачили) і знаходимо ваших майбутніх колег. Наприклад, ви Junior Manual QA — тоді шукайте таких само джунів, або ж сфокусуйтеся на мідлах і сініорах. Це буде найперше коло контакту, проте не лише вони можуть вас зареферити, це може зробити будь-хто.
Тож, далі переходимо на дизайнерів, маркетологів, девелоперів і т. д. Тут важливо наступне — дати зрозуміти, чому ви підходите на цю позицію, тож відразу в повідомленні можемо розписати ваші perfect matches як кандидата.
4️⃣ Якщо вам пощастило та ви процеситеся через реферальну систему — не забудьте подякувати вашому контакту незалежно від результатів.
Бажаю удачі!