Ефект Роналду. Або як за одну ніч стати блогером-мільйонником у YouTube?

Ефект Роналду. Або як за одну ніч стати блогером-мільйонником у YouTube?

  • 26 серпня
  • читати 15 хв
Олена Рак
Олена Рак Head of Digital Marketing у Muraha, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Про черговий абсолютний рекорд легендарного футболіста Кріштіану Роналду просто неможливо мовчати. А ще бажано все ж дослідити й розібрати, погодьтеся?) Мільйон підписників за півтори години в YouTube. І 32 млн майже за дві доби.  Це не просто досягнення, це подія, яка закріплює за Кріштіану статус ікони сучасної ери, як у спорті, так і в цифровому просторі. Пам’ятаєте, він же в нас ще й найпопулярніша людина в Instagram (станом на 2024 рік) з 623+ млн підписників.

Почнімо з того, що шалена популярність спортсмена не має жодного магічного підґрунтя, ніякого парадокса чи збігу.

Популярність Роналду — результат його кропіткої праці, чітко спланованих рекламних інтеграцій і грамотної роботи PR команди й не тільки.

Для початку розберімося, що ж таке «ефект Роналду» і чому цей термін з’явився. Величезна послідовність подій посприяла формуванню цього терміна. Починаючи з 2004 року кар’єра футболіста йшла тільки в гору. Рік за роком Роналду бив нові рекорди та привертав усе більше уваги фанатів, спонсорів і рекламодавців. Кожна рекламна інтеграція була грамотно спланована. Жодних нудних сценаріїв. Тільки нативні та ті, що закарбовуються в пам’яті:

Так після десятків рекламних інтеграцій з найвідомішими (і що не менш важливо — найуспішнішими) брендами світу, спортсмен не просто стає відомим, він стає лідером думок та прикладом для наслідування.

Це підтверджує надзвичайно високий рівень зацікавлення його особистістю. Так 2021 року після новини про повернення Роналду до Manchester United за три місяці його ім’я в пресі було згадано 60 тисяч разів. А самі статті отримали 21 мільйон взаємодій.

Проаналізувавши діяльність спортсмена, ми виділили декілька закономірностей, які пояснюють його популярність:

1️⃣ Спланований медіаплан. Ніколи не збігається декілька подій на один період часу. Так завдяки регулярним «гучним» заголовкам спортсмену вдається постійно знаходитись у центрі інфополя.

2️⃣ Роналду один із небагатьох відомих особистостей, який щодня веде постинг (той момент, коли навіть Роналду постить щодня, а ти ні=)). Це дозволяє йому постійно бути присутнім у медіапростоті. А також, що дуже важливо, мати постійний контакт зі своєю аудиторією, підсилювати вплив бренду й довіру до своєї персони.

3️⃣ Напрочуд мало нудних рекламних кампаній можна знайти з Роналдо. Всі вони нативні, життєві й викликають емоцію, сприяють проведенню паралелі між ним і глядачем. Це допомагає активнішому формуванню конструктиву у пам’яті.

4️⃣ Вдале вибране позиціювання. Хоча, як відомо, всі більше реагують на скандали й ситуативку, але така стратегія недовгострокова (згадайте Леді Гагу, коли останній раз чули про якусь її витівку?). Стратегія Роналду інакша, довгострокова — він приклад для наслідування, який буде актуальним і для наступних поколінь. До того ж приклад для наслідування не тільки маленьким хлопчикам, а й лідер думок у дорослих хлопчиків також. Саме через те, що його позиціювання вибудовувалося системно й багато років.

5️⃣ Правильна медійна підтримка й дотримання одного формулювання. «Ефект Роналду» — те, що знають усі. Так починаються заголовки десятки тисяч статей. Системне повторення одного наративу посприяло формуванню окремого терміну, який характеризує явище неминучого успіху і зросту. Так ФК, спонсори, рекламісти та і вся аудиторія прихильників не має жодних сумнівів, якщо до чогось торкається рука Роналду — успіх забезпечено. Якщо Роналду щось рекламує — це коштує дууууууже дорого і варте уваги.

6️⃣ У випадку з YouTube ситуація була передбачуваною. Коли ти маєш 636+ млн підписників в Instagram, приріст підписників на іншому твоєму акаунті — питання кількох годин. Достатньо лише дати зрозуміти аудиторії, що на новому акаунті контент буде інакший і не менш цікавий. Підкріпити це публікаціями — і все готово.

Робимо висновок: маючи великий ресурс підписників на одному ресурсі, не складно запустити інший. Але, за традицією, подія отримала назву «Ефект Роналду».

А якщо хочете популярність як у Роналду, то алгоритм ще простіший. Як один із дієвих варіантів, почати з навчання в комп’ютерній школі Hillel, старанно вчитись, отримувати гарні оцінки й розпочати кар’єру своєї мрії.

Рекомендуємо публікації по темі