Особистий бренд і пошук роботи

Особистий бренд і пошук роботи

  • 20 квітня, 2023
  • читати 10 хв
Ханна Янкіна
Ханна Янкіна Head of Recruitment у Proxet, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

На одному з кар’єрних вебінарів вражений студент запитав:

«Слухайте, а можна взагалі знайти роботу в ІТ без того, щоб ставати блогером-влогером-інфлюенсером?».

Звісно, можна. Особливо, якщо на ваші технічні навички є попит, у вас гарна англійська і ви створюєте відповідне CV для кожного потенційного роботодавця. А ще знадобиться вдача.

Навіщо потрібен особистий бренд

Особистий бренд — це унікальний образ людини, яку вона створює для досягнення своїх цілей та привернення уваги до своєї особистості. Дуже важливо розуміти, що таке персональний бренд, в наш час, коли все більше людей прагнуть особистої впізнаваності та успішної кар'єри. Створення персонального бренду включає роботу над своєю зовнішністю, особистим іміджем та репутацією, вмінням ефективно комунікувати з людьми тощо. В результаті, людина стає легше впізнаваною, шанованою і успішною у своїй сфері діяльності.

Для студентів, світчерів і початківців часто складною є думка, що бути цікавим для інших можна не маючи «божої іскри» і особистий бренд — це не тільки про зірок, власників бізнесів і мільйонерів. Це доступний для кожного інструмент.

Спочатку поняття бренду з'явилося в діловому лексиконі через високу конкуренцію товарів, коли рівень виробництва збільшився настільки, що дуже важко було помітити різницю в характеристиках цих товарів.

Тоді маркетологи зосередились на розвитку емоційних компонентів товару, тобто набору асоціацій, що виникають при згадці тієї чи іншої марки.

Кожного разу, коли я відкривала тест академію, вакансію джуна або трейні, я отримувала сотні дуже, ну дуже схожих CV. І дивлячись на ці резюме, важко було помітити різницю в характеристиках їх власників.

І те, що може відрізнити одне резюме від іншого, — це емоції, яке воно викликає. І вже тут з’являеться поняття бренду, тільки вже не товару, а особистостей. Частина цього бренду, це ,наприклад, не шаблонне sammury, а 3-5 речень, після яких рекрутеру або інтерв’юєру стане цікаво з вами познайомитись.

Як і для кожного рекрутера, основна соцмережа для мене це LinkedIn. Дуже часто я гортаю стрічку і читаю пости. І майже завжди є кандидати, які на слуху. Вони пишуть про курси, про пошуки роботи, про свої перші та наступні роботи, про помилки та досягнення, про конфлікти та партнерство. Часто вони будують свою експертність на очах підписників.

І коли я відкриваю вакансію в їх домені, навіть мимо волі згадую саме про них.

Окрім очевидних плюсів — монетизації, такого типу популярність допомагає навчитись писати короткі та влучні тексти, викладати свої думки, отримувати зворотній зв’язок від експертів, сприймати критику і відфільтровувати її конструктивну частину від емоцій. А все це знадобиться в будь-якій роботі в ІТ та й не тільки.

Коли я писала свій перший пост на LinkedIn на актуальну для мене тему — гендерної нерівності зарплат, перші 5 коментарів були хейтом. Тоді я заплакала і видалила допис. З того часу пройшло багато років, я навчилась відстоювати свої думки, відрізняти критику від хейту і вже, обираючи собі підлеглих в команду, звертаю увагу на такі ж навички. А ще на спільні цінності, про які теж можна багато чого зрозуміти з дописів в соцмережі.

Три поради для створення особистого бренду

В особистому бренді, головне — особистість, її не можна підробити або видумати.

Для успіху в його створенні я можу дати 3 основні поради:

  1. Ми цікаві оточенню тільки коли цікаві собі. Оскільки в центрі особистого бренду — особистість, в першу чергу працювати варто над нею. Робити те, чого боїшся, навчатись, приймати поразки та продовжувати працювати. Треба помиритися з собою і приймати себе - тут допоможе психотерапія.
  2. Ваші сторінки в мережі, як і ваше резюме, мають говорити про вас вашими словами, у вашому стилі. Це не шаблонні документи для всіх. Якщо з пошуком правильних слів спочатку потрібна допомога, варто скористатися допомогою професійного сервісу.
  3. І остання, практична і важлива річ — варто виділити час на роботу над своєю присутності в мережі. Мінімальна частота публікацій — раз на тиждень. Варто додати слот в календарі, для того, щоб стабільно і регулярно створювати дописи. Спочатку, це складно, але потім багатьом складно вміститись в ці пару годин на тиждень.

Рекомендуємо публікацію по темі

Рекомендуємо курс по темі