Особистий бренд: що це, навіщо він потрібен, і чи вийде в мене?

Особистий бренд: що це, навіщо він потрібен, і чи вийде в мене?

  • 10 серпня, 2020
  • читати 5 хв
Ксенія Крилова
Ксенія Крилова SMM Specialist у EOS Data Analytics, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Особистий бренд — це зв'язок між ім'ям і сферою діяльності в головах ваших клієнтів.

Наскільки він необхідний для просування бізнесу? Максимально. Бо якщо раніше ми жили в епоху b2b і b2c (бізнес для бізнесу і бізнес для клієнта), то зараз спостерігаємо часи h2h. Людина для людини.

Персоналізація важлива для всіх, хто продає свої послуги іншим людям безпосередньо. Можна нескінченно довго перераховувати спеціальності: продакт, проджект, маркетолог, піар-фахівець, рекрутер, блогер, звичайно ж, і сотні інших.

Тест: чи потрібен мені особистий бренд?

1. Твої послуги — для людей, і важлива частина роботи — комунікація.

2. Я хочу розвивати свій проект, але матеріальних ресурсів поки недостатньо для цього.

3. Мій бізнес зав'язаний на моєму імені.

4. Мої замовники працюють тільки з людьми з досвідом.

5. Я хочу працювати на себе в повній мірі цих слів.

6. Мрію про популярність і славу.

Якщо хоча б на одне із запитань відповіли ствердно — вітаю, ви читаєте правильну статтю.

З чого складається особистий бренд?

Особистий бренд стоїть на двох китах:

  • Охоплення — це те, яка кількість людей знає про ваше існування.
  • Репутація — це те, що про вас говорять ті, хто знають.

Охоплення цікаве тільки в поле певної діяльності. Наприклад, я — маркетолог, і важливо, чи знають про мене в колі маркетологів і бізнесменів. При цьому про мене можуть не знати в сфері фармацевтики, і це нормально.

Репутація — це позиціонування бренду, його нематеріальні характеристики. Воно існує незалежно від нашого бажання.

Щоб перевірити своє позиціонування і його сприйняття, опишіть себе трьома прикметниками. А після запропонуйте зробити те ж саме близьким людям. У 80% опис не збігається. Тому що наша ідентифікація не дорівнює нашому позиціонуванню.

Рекомендуємо курс по темі

Вибрати правильний образ і бути чесним з собою

Як підвищити охоплення свого бренду?

Фундамент охоплення:

  • Образ: Професія + Особистість + Імідж.
  • Спілкування і клієнти. Кому продаєте свої послуги? Як з ними спілкуєтеся? Чому саме їм?
  • Цінності. Яка основна ідея бренду і що ви несете в цей світ?

В основі збільшення охоплення особистого бренду лежить проста ідея — соціальні мережі та особисті блоги з'явилися завдяки схильності до підглядання. А що, якщо самому вирішити, що можна підглянути? Якщо дозволити підглядати?

На жаль, інтроверти не зможуть розвинути свої мережі на повну. Тому що їх емоційна батарейка заряджається в момент відсутності уваги. А це суперечить самій концепції селфмейда.

План по створенню платформи для старту особистого бренду

Ходять чутки, що якщо виконати все з переліку — від популярності вийде відмахнутися.

Нішіроваться

Не можна бути експертом у всьому. Тут краще менше, але концентровано.

Наприклад, експертів по саморозвитку багато, а фахівців по роботі з критикою — немає. Програмістів більше, ніж програмістів, що спеціалізуються на певній мові.

Як вибрати нішу? Визначте 10 тем, на які готові розмовляти вічно. А тепер з них знайдіть 2-3 найобширніші. Наприклад, якби застрягли з людиною в ліфті, на 3 години, про що б з ним розмовляли?

Обрати правильний образ і бути чесним з собою

Очікування — реальність. Претендуєш — відповідай. Не буває фітоняшек з проблемною фігурою. Немає бідних банкірів. Маркетолог, який соромиться себе продавати — не маркетолог.

В першу чергу, важливо бути чесним з собою. Людина-бренд не зобов'язана бути ідеальним. Вона зобов'язана бути щирою. І якщо ця щирість ховається, то відбувається вигоряння.

Коли це трапляється? Коли виникає страх бути незрозумілим.

  • А раптом зараз все дізнаються, що я можу приправити мову міцними слівцями?
  • А раптом зрозуміють, що я зовсім не люблю матчу?
  • І ще безліч таких «а раптом».

Істина в тому, що довго приховувати себе не вийде. Чим довше будете соромитися себе показати і змушувати робити невластиві речі — тим швидше настане вигоряння від процесу.

Ідеальні люди без недоліків викликають у нас тільки роздратування і заздрість. За фактом вони вказують нам на нашу власну недосконалість. Але ж ідеальних не існує.

Зрозуміти і прийняти себе

На цьому етапі необхідно оформити себе як проект.

По порядку:

Складіть список своїх цінностей: сім'я, незалежність, свобода, дружба, самодостатність.

Підготуйте список інтересів. Чим займаєтеся, в чому досягли успіху, що важливо в житті.

Перерахуйте невдачі, які обернулися успіхом. Це допомагає знайти свою нішу.

Підготуйте маніфест. Людина-бренд завжди щось символізує. Молодість, силу, зухвалість, багатство. Але будь-який маніфест повинен підтверджуватися. Звідси ще одна задача: визначте позиціонування.

Пропишіть свою місію. Навіщо ви це все робите і для кого.

Розпишіть точки опори

Велику мету складно досягти. Набагато практичніше розбивати великі завдання на маленькі. Адже легше не перестрибувати через 10 сходинок, а поступово просуватися по черзі на кожну з них.

Мета повинна бути конкретною, вимірною і досяжною.

Наприклад: хочу стати популярним — це недопрацьована мета. Незрозуміло, що мається на увазі під популярністю.

При цьому, мета: хочу 20 000 підписників — вимірна мета. Тут зрозуміло, що після досягнення цієї цифри мета буде виконана.

Отже, пропишіть для себе цілі:

  • Вимірні: з реальними цифрами.
  • Досяжні: щоб не зірвати собі нервову систему в процесі.
  • Конкретними: зрозумілими і точними.
  • Обмежені в часі: є дата реалізації мети.

Складіть план

Прості правила планування, яким потрібно вчити в школі:

1. План на тиждень — не більш як 5 пунктів в день

2. План на місяць — максимальна кількість пунктів 20

3. План на 3 місяці — максимальна кількість пунктів 90

І тепер, озброївшись цим знанням, йдіть до своєї мети.

  • Про що будете писати. Це ж контент-план. Розписувати потрібно мінімум на місяць вперед. Враховуйте інфоприводи.
  • Куди рухаєтеся? Це як контент-план, тільки всіх варіантів просування і цілей. Куди і через скільки ви повинні прийти, що буде одиницею виміру.
  • Складіть список ЗМІ і заходів. ЗМІ і конференції — відмінний спосіб нарощувати авдиторію особистого бренду. Отже, складіть список ЗМІ, в які хочете написати статтю, або де хочете вести свій блог.

Технічні особливості

Як, куди і коли публікуватися пости і статті? Де брати ідеї? Що робити з фотографіями, якщо фотографувати нема кому?

По порядку:

  • Публікація постів в соціальні мережі повинна бути регулярною. Ідеально, якщо план підготовлений для щоденного блогінгу.
  • В які соціальні мережі публікувати? В ті, де комфортно і де є потрібна аудиторія. Для когось це Instagram, для інших — Telegram і Facebook.
  • Як визначити свою аудиторію? Проаналізувати тих, хто вже купує послуги або товари. Вивчити конкурентів і подивитися на їх аудиторію. Зрозуміти, з ким хочете працювати і у кого є ресурси для вас.
  • Фотографії. В особистому блозі повинна бути особистість. Інакше, який же це селфбренд? Професійні фотосесії не завжди однаково дорого. Але це — практично, обов'язковий рядок бюджету.
  • Про що писати? Про обрану тему і про те, що близько. Головне не тема, а щирість і експертність. Взагалі, кожен крок намагайтеся документувати. Всі цілі і прагнення спрацюють, тільки якщо записати їх в окремому документі.

Просування особистого бренду

Просто наявності красивого блогу з цікавим наповненням недостатньо. Потрібно розуміти, що гроші без грошей може робити тільки монетний двір.

Бюджет на просування особистого бренду розраховується, виходячи з ресурсів, можливостей ніші і способів монетизації. Почнемо з останнього пункту.

Як особистий бренд приносить користь (і гроші)?

  • Шевця без чобіт не буває. Це казки для прокрастинаторів. Навички більшості фахівців перевіряються саме по їх блогу. Якщо SMM не може красиво оформити свій аккаунт, то де гарантія, що він успішно оформить аккаунт замовника?
  • Лідер інфлюенсеров виріс на 19% в 2020 році порівняно з роком раніше. Це означає, що бренди потребують нових облич і рекламних майданчиках. І блогери — ці самі рекламні майданчики.
  • Масштабування — головна можливість для сильної особистості. Кожен бренд може вирости. Для кого-то зростання — це контракт з видавництвом, для іншого — кілька десятків нових проектів. А хтось мріє про свою школу і курсах.
  • Популярність. Ви чули про історію, як дівчинка з ТікТок стала обличчям рекламної кампанії Dior? Це реалії нового часу. Для отримання популярності та впізнаваності іноді досить просто вийти з тіні.

Як просувати особистий бренд?

Підготувати контент і медіаплан. 60% контенту повинні бути засновані на практичної і унікальною користь для читачів.

  • Підготуйте блог. Рекламу можна запускати виключно на підготовлений аккаунт. Інакше буде неефективною. Підготовлений аккаунт — це блог з мінімум 20 публікаціями, цікавим оформленням і зрозумілою ідеєю для передплатників.
  • Особисті блоги найкраще просуваються за допомогою реклами у інших блогерів. Майданчики для реклами найзручніше шукати в Facebook і Telegram.
  • Крім платних способів просування, відмінно працюють і безкоштовні. Наприклад, взаємний піар. Запропонуйте блогу зі схожою аудиторією і розміром взаємні публікації. Це забезпечує перетік релевантних передплатників.
  • Підготуйте тріпвайер для свого бренду. Тріпвайер — пропозиція, від якої не відмовляються, корисний продукт, який не можна не купити. Це може бути інструкція по залученню клієнтів за підписку, чек-лист по налаштуванню таргетированной реклами за відгук, знижка 10% на послуги за залишений емейл.
  • Рекламний кабінет Facebook відмінно підійде для тестування невеликих бюджетів. Для первинного тестування буде досить зовсім не всіх грошей світу, а 3 доларів в день. Цілі: трафік для набору підписників, залучення для набору реакцій, охоплення для посилення впізнаваності.
  • Які пости запускати в таргет через рекламний кабінет? Ті, що несуть максимальну користь. Ті, що розважають аудиторію. І, якщо є продукти, ті, що продають продукти з максимальною маржею.
  • У день писати не менше 10 коментарів до цільових спільноти. Групи за інтересами, чати з конкурентами (наприклад, є регіональні чати в Telegram у маркетологів і програмістів).
  • Підготувати список ЗМІ, готових публікувати статті від запрошених авторів. І скласти план публікацій. В місяць не менше 2 публікацій, і, обов'язково витримувати авторство. Якщо використовуєте псевдонім — пишіть під ним.
  • Раз на тиждень проводити прямі ефіри і щодня знімати не менше 5 історій (по можливості майданчика). Головна ідея — розкриття безпосередньо корисної теми для підписників.

І обов'язково заміряйте Zero точку. Це точка, з якої все почалося. Нульова смуга дуже важлива. Вона допоможе виміряти досягнення по проходженні шляху.