Натискай та отримай 2025 ₴ на навчання

Як поєднати свята та роботу?

Як поєднати свята та роботу?

  • 23 грудня
  • читати 15 хв
Юлія Клімук
Юлія Клімук Manual QA Engineer у Nova Digital, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Скоро настануть дуже радісні та важливі дні, які займають особливе місце у житті кожного з нас, наших друзів та сім’ї. Але робота нікуди не дінеться. Працювати як муха в окропі напередодні свят дуже важко — після цього не хочеться навіть святкувати. З іншого боку, кидати все й занурюватись у святкову ейфорію — теж не найкращий варіант.

До того ж постає ще одне запитання: як повернутися до робочого ритму після тривалих вихідних? Як зберегти продуктивність у січні й вижити після насиченого грудня? У цій статті зібрано корисні поради й лайфхаки з тайм-менеджменту для періоду свят.

🔄 ПЛАНУВАННЯ — ЗАПОРУКА УСПІХУ

Планування важливе завжди, але у святковий період воно стає життєво необхідним:

  • створіть ЧІТКИЙ список завдань на грудень-січень;

Наприклад, завершення звітності чи підготовка до дедлайнів — це обов'язкові завдання, тоді як організація тек у файлах, рефакторінг тест-кейсів може зачекати.

  • використовуйте календар (заплануйте важливі дати, такі як дедлайни проєктів або зустрічі, у своєму календарі). Це допоможе уникнути паніки в останній момент, коли вже час бігти купувати подарунки або розморожувати качку, а ви ще виправляєте баги в продакшені.

🌬️ ВСТАНОВІТЬ ПРІОРИТЕТИ

Перфекціоністи, нагадую: не всі завдання однаково важливі. У період свят варто сконцентруватися на найважливіших справах:

  • використовуйте простий метод «важливо/терміново». Розділіть завдання на 4 категорії (важливі й термінові, важливі, але не термінові, неважливі, але термінові, та не важливі й нетермінові);

Наприклад, «перевірка релізу перед святами» — точно попаде в категорію 1 — важливе й термінове, а «оновлення аватара у робочому чаті» — ні.

  • відмовляйтеся від зайвих справ (не бійтеся відмовлятися від додаткових обов'язків, якщо вони заважають вашій продуктивності або планам на свята). Ваше здоров’я і спокій важливіші за додаткову мітинг-сесію під час корпоративу.

🌐 АВТОМАТИЗУЙТЕ Й ОПТИМІЗУЙТЕ УСЕ, ЩО МОЖНА

У святковій метушні час — на вагу золота. Автоматизація допоможе зекономити дорогоцінні хвилини, які краще витратити на відпочинок із сім'єю чи вибір найсмачніших мандаринів:

  • автоматизуйте повторювані завдання (створіть шаблони листів чи тексту для стандартних запитів);

Наприклад, про наявність документів, про статуси задач, про звітність, уточнення деталей проєкту, які ви використовуєте щоденно.  Чи, наприклад, можна використовувати інструменти для автоматизації у проєктах, як-от в Jira можна автоматично створювати задачі відразу з заготовленим шаблоном. 

  • використовуйте інструменти (тайм-трекери, планувальники Trello, Todoist завжди приходять на допомогу в метушні, щоб нічого не забути). Класика, але дієва;
  • програмуйте нагадування на телефоні (встановіть нагадування на важливі справи, такі як «замовити подарунки», «відправити листа» або «зателефонувати родичам»). Це дозволить уникнути забування важливих моментів.

🌟 ВСТАНОВІТЬ ЧІТКІ РОБОЧІ МЕЖІ

Це свята! Перш за все вони про відпочинок, сім’ю та друзів, і це не просто так! Необхідно зберігати баланс між роботою та особистим життям:

  • встановіть чіткий робочий графік (визначте, коли працюєте, а коли відпочиваєте, і максимально дотримуйтесь цього);

Наприклад, завдання на кшталт «створення презентації для майбутньої демо-сесії, яка буде в лютому» можуть зачекати до буденних днів.

  • не забувайте про колег (повідомте колег про свій графік і доступність під час свят). Це дозволить уникнути непорозумінь, коли PM напише про звіт з тестування, а ви знаходитесь у Східниці на ярмарку. Також подумайте про те, які задачі можете виконувати тільки ви й підготуйте всі необхідні матеріали заздалегідь, щоб команда могла продовжувати працювати без затримок під час вашої відсутності.

🌌 ЗАЛИШАЙТЕСЯ ГНУЧКИМИ

Святковий сезон — це завжди хаос. Навіть в «ідеально спланованому світі» щось може піти не так:

  • будьте морально готові до змін (зміни у планах неминучі, особливо під час святкового хаосу, коли поруч рідні). У всіх свої турботи на кшталт «що вдягти» чи «де взяти ще олів'є». Усе це може вибити з колії та зіпсувати настрій. Тому важливо бути гнучкими й готовими адаптувати свої плани відповідно до обставин. І тут ми повертаємося до нашого п. 1 :)

🍎 ЯК ПОВЕРНУТИСЯ ДО РОБОТИ ПІСЛЯ СВЯТ

Багато з нас припускаються помилки, думаючи: «Ось я зараз прийду — буду супер продуктивним — наведу порядок». Але повернення до роботи після святкових вихідних може бути складним. Проблема не лише в оптимістичному настрої, а й у нереалістичних очікуваннях суперефективності. Яка ще суперефективність, якщо думки все ще блукають десь у чанах Карпат? Такі завищені очікування часто призводять до прокрастинації.

  • розпочніть з легких завдань (виконайте кілька простих справ, щоб відчути продуктивність). Прибирання поштової скриньки або оновлення статусу проєкту — це хороший старт. І потихеньку набирайте обертів. Не вимагайте від себе одразу братися за тестування всіх мікросервісів проєкту одразу й вимагати закінчити це сьогодні до обіду;
  • зарезервуйте час для адаптації (перші дні після свят використовуйте для «розгойдування» — розбирайте пошту, робіть «кавові перерви» обговорюйте статуси задач з командою тощо).

🏊️ НЕ ЗАБУВАЙТЕ ПРО ВІДПОЧИНОК

Свята — це не лише про біганину й дедлайни, а й про відпочинок та перезавантаження. Відновлення сил допомагає уникнути вигорання та підвищує ефективність у роботі після свят. Тож не нехтуйте можливістю перепочити:

  • проводьте час із близькими (не забувайте виділяти час для спілкування з родиною та друзями). Це допоможе вам відновити енергію та знизити стрес. Коли ви востаннє бачилися з другом, якому завжди «немає коли»?
  • займайтеся спортом (фізична активність — чудовий спосіб зняти напругу і поліпшити настрій). Намагайтеся включати фізичні вправи у свій розклад навіть під час свят. Коротка ранкова руханка допоможе компенсувати наслідки новорічних «зажорів» олів'є й інших святкових смаколиків.

🤖 ЛАЙФХАКИ З ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПЕРІОД СВЯТ

  • техніка Pomodoro — проста й ефективна (працюйте по 25 хвилин, а потім робіть 5-хвилинну перерву). Це допоможе підтримувати концентрацію й уникати вигорання;
  • техніка «Time Blocking (для всіх робочих завдань визначте конкретний час, коли ви їх виконуєте, і не допускайте відхилень від цього графіка);

Наприклад, від 9:00 до 11:00 — робота над важливими задачами, від 11:00 до 12:00 — відповіді на електронні листи, після обіду — перевірка результатів і т. д.

  • встановіть обмеження для перевірки соцмереж й електронної пошти (під час святкового періоду обмежте доступ до соцмереж або перевірку пошти, щоб не відриватися від важливіших завдань і не витрачати на це зайвий час);
  • винагороджуйте себе за досягнення (виконавши завдання, дозвольте собі перегляд фільму або смачний десерт:)

ВИСНОВОК

Поєднання свят і роботи може бути складним завданням, але з правильним підходом та плануванням ви зможете зберегти продуктивність і насолоджуватися святковими моментами.

Використовуйте ці лайфхаки для тайм-менеджменту, щоб зробити свій грудень менш стресовим, а січень більш приємним!

Рекомендуємо публікації по темі

Натискай та отримай 2025 ₴ на навчання