LinkedIn — це важливо, зручно і завжди на часі. Тож, пропоную почати з простого і структурованого, аби не відбити бажання ним користуватись і головне — зрозуміти, що потрібно LinkedIn для роботи на вас.
СТВОРЕННЯ ПРОФІЛЮ
Профіль LinkedIn — це онлайн резюме без обмеження в змісті, кількості сторінок, деталях, референсах і взагалі — жодних обмежень. Головне, памʼятаємо — це професійна соцмережа і нам вона потрібна для продажу.
Продажу? Так, продажу вас, як спеціалістів, ваших скілів, експертизи, товару, особистого бренду. Тож, створюймо можливість.
Наш підхід до створення сторінки буде складатися з трьох етапів:
- Фото, Заголовок, Резюме. Тут ваш профіль вже стане повноцінним, а далі ми його покращимо.
- Фонове Фото, Досвід Роботи.
- Рекомендації. Освіта. Сертифікати. Навички.
ЕТАП 1
ФОТО ПРОФІЛЮ
Фотографія — це мега важливо. Саме вона створить першу думку про вас, як про людину та спеціаліста.
ВАЖЛИВО:
- найкраще, якщо це стримане кежуал або бізнес-фото, де буде чітко видно ваше обличчя;
- зображення, яке показує вас так, як ви хочете, щоб вас сприймали;
- не обов’язково професійне портретне фото, але воно повинно бути якісним;
- у фото весь фокус має бути саме на вас.
ЗАГОЛОВОК ВАШОГО ПРОФІЛЮ (HEADLINE)
Фото, це те, що привертає увагу на вашій сторінці, проте шукатимуть вас саме за назвою вашого профілю, тобто назвою позиції, або назвою послуг, які ви надаєте, домейном, в якому ви працюєте або напрямком роботи… Ваша задача — правильно сформулювати цю інформацію і допомогти знайти себе.
ВАЖЛИВО:
- не пишіть у назві профілю позицію, на якій ви працювали раніше. Якщо сьогодні ваша ціль знайти роботу в software — назва сторінки має бути відповідна. Тож, пишіть назву тієї позиції, в пошуку якої ви знаходитеся;
- у хедлайні можна написати про ваші супердосягнення, або чим ви можете бути корисним, тим, хто потенційно у вас зацікавлений або шукає саме вас;
- варто вказати назву компанії, в якій ви зараз працюєте. Навіщо? У деяких компаніях дуже схожі продукти, а, отже, і досвід, домейни й технології. А це означає — що ви, як кандидат, відразу маєте match:) Крім цього, в деяких компаніях дуже якісний відбір кандидатів, круті команди й ринок про це знає. Тож, якщо ви в такій працюєте, або працювали — це «показник якості» ваших скілів.
НАПРИКЛАД
- Data Analyst | SQL, Python, Power BI Specialist
- R&D Leader | Strategic Delivery Leader | Driving Product Innovation & Execution Excellence
- Talent Acquisition Specialist | Universe Group
- Head of HR | Career consultant | Stellantis Ukraine
- Game Designer / Narrative Designer / Copywriter
- Office Manager | Facility Administration | Global Management
ІНФОРМАЦІЯ «ПРО СЕБЕ»
Один з плюсів LinkedIn — можливість розповісти про себе своїми словами.
Тут ви можете розказати про те:
- якими ви бачите свій досвід роботи;
- на чому фокусувалися раніше;
- до якої мети йдете зараз;
- що вам вдається найкраще та чого досягли на будь-якій із посад;
- додайте щось, що зачепить (можливо смішний факт із навчання);
- подумайте про те, що допоможе рекрутеру згадати про вас і стане конектором;
- чітко побудована інформація найкраще працює — тож, якщо ви сформулюєте текст просто і максимально читабельно — це буде вашим плюсом.
НЕМАЄ ДОСВІДУ?
Розкажіть про те:
- ким ви є;
- що вивчали та як продовжуєте розвиватись;
- які курси пройшли, чому вибрали саме їх, що вивчили, де застосовували тощо;
- якщо ви на останньому курсі, можна згадати тему дипломної роботи, щоб підкреслити свої дослідницькі навички й інтереси;
- звичайно, відмітьте pet проєкти й менторство, якщо мали їх.
Ваше завдання — зачепити!
ЕТАП 2
ФОНОВЕ ФОТО
Це можливість вибрати зображення, яке або стосується вашої професійної сфери, або відображає ваші інтереси й захоплення. Тож, це має бути щось, що дасть повнішу картинку про те, ким ви є в роботі, або у ваших інтересах, поза робочому житті.
Полюбляєте кататися на велосипедах, трейли, забіги, кулінарію? Вперед, додайте фото, де ви з друзями підкорюєте Карпати або ж берете участь у кулінарному майстер-класі всією командою.
Пишаєтеся закінченням університету? Покажіть всім ваш диплом! Або ж можна використати зображення вашого університету, місця роботи чи натхненну цитату.
ДОСВІД РОБОТИ
Це найголовніша частина вашого профілю, яка потребує деталей і приділеного часу. У цьому розділі варто найбільш детально описати свій професійний досвід — як оплачувану роботу (повну чи часткову), так і волонтерство або практики.
Не маєте релевантного досвіду? Почніть з того, яким володієте, або суміжного.
ВАЖЛИВО
- зберігати хронологію;
- коротко описати кожну роль, а також зазначити основні обов’язки, досягнення і результати. Наприклад, в декреті ви почали свій бізнес, вивчили аудиторію, дослідили ринок пропозиції, побудували стратегію і спробували. Розкажіть коротко про процес і результат;
- показуйте результат метриками, використайте коефіцієнт ефективності, прийнятих вами рішень, або розкажіть про збереження бюджету, завдяки вашим ідеям;
- в описі досвіду робити акцент на суміжних навичках, які ви вже здобули, маєте та використовуєте, навіть, якщо це зовсім інша сфера.
ЕТАП 3
РЕКОМЕНДАЦІЇ У ПРОФІЛІ
Рекомендації не говорять «найми цього кандидата». Вони говорять: «Юлія працювала в моїй команді й показала результат в менеджменті проєкту, а також запуску нового проєкту. Вона легко комунікувала з С левелом, а також не мала проблем з бізнес-презентаціями».
Рекомендації стислі, критичні, субʼєктивні, проте матеріальні й доказові. Тож, спробуйте здобути кілька від: вашого куратора на курсах, одногрупника, викладача в університеті, менеджера на попередній роботі або колеги.
ВАЖЛИВО: беззмістовне нахвалювання видно відразу, а, отже, це гратиме жодної ролі.
ОСВІТА Й СЕРТИФІКАТИ
Освіта — це важливо. Тож, обовʼязково додавайте вказівку про те, де ви навчалися та чому, навіть, якщо це про іншу сферу. Додані сертифікати й дипломи до профілю не лише доведуть факт того, що ви навчаєтесь і розвиваєтесь, а зроблять ваш профіль повноцінним і візуально наповненим.
Крім того, якщо ви додаватимете сертифікати час від часу — ваша активність буде рости, а, отже, й охоплення аудиторії. Завдяки цьому вас побачать більше колег, ректрутерів, ейчарів:)
НАВИЧКИ
Володієте навичками? Звісно, що володієте! Відмітьте ті, які вам підходять, те з чим ви працюєте, або лише почали розвивати. А далі колеги й інші користувачі, які стануть свідками їх застосування — зможуть відмітити їх, тобто, підтвердити їх рівень.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ
- кажуть, що LinkedIn зацікавлений у вас перші 7 днів з моменту створення сторінки. Тож, ваша активність буде максимально поміченою і пошереною самим LinkedIn. Саме в цей період варто заповнити профіль і спробувати будувати звʼязки, робити дописи;
- ваші коментарі, лайки й публікації бустять ваш профіль і LinkedIn в цьому зацікавлений;
- якщо користувач лайкає, коментує, або зберігає ваш пост — ймовірно наступний також потрапить до нього в стрічку;
- після відвідування профілю користувача — ймовірно його нові дописи потраплять до вас у стрічку, а, отже, між вами вже є певний звʼязок.
Використайте це!