Що таке корпоративне навчання?
Навчання персоналу — це безперервний процес отримання співробітниками нових знань, засвоєння ними нових навичок та технологій роботи.
Таке навчання діє як каталізатор успіху для співробітників, що, у свою чергу, означає успіх компанії та сигналізує про те, що така корпоративна культура у компанії існує.
Виявилось, що співробітники вважають навчання настільки невід'ємною частиною свого трудового життя, що, згідно з опитуванням LinkedIn, 94% співробітників залишилися б у компанії, якби вона інвестувала у їхні потреби у навчанні.
Важливість корпоративного навчання
Навчання та розвиток персоналу має важливе значення для підвищення продуктивності та ефективності роботи співробітників будь-якої компанії.
Важливість корпоративного навчання можна оцінити за такими ознаками:
Промислові та технологічні оновлення
Корпоративне навчання допомагає співробітникам знати інноваціі у галузі. Воно також спонукає співробітників мислити вільніше та виявляти винахідливість у своїй роботі.
Оскільки світ рухається до диджиталізації, запровадження інновацій та гонитви за тенденціями стали критично важливими.
Навчання для підвищення кваліфікації
Компанії можуть використовувати навчання для збільшення обсягу робочих обов'язків своїх співробітників.
Йдеться не про практику суміщення співробітником двох посад — у такому випадку зазвичай страждає продуктивність і збільшується стрес; скоріше про розширення обов'язків, яке йде на користь і компанії (немає необхідності відкривати ще одну посаду), та співробітнику (отримання нової кваліфікації та досвіду, можливо, збільшення грошової компенсації).
Корпоративне навчання може допомогти співробітникам покращити навички для поточних та майбутніх посад.
Рекомендуємо курс по темі
Розвиток soft skills
Корпоративне навчання також допоможе поліпшити соціальні навички співробітників, які необхідні для адаптації до змін на робочому місці. Це означає розвиток емоційного інтелекту, навичок спілкування, адаптивності та лідерства: тих навичок, які допомагають у роботі.
Переваги навчання працівників
Організації можуть досягти хороших результатів, якщо регулярно навчатимуть своїх співробітників.
Покращена економічна ефективність
Немає сумніву в тому, що наймання нових співробітників завжди дорого обходиться організації, а найм співробітника з високою кваліфікацією і, відповідно, високою зарплатою, обходиться ще дорожче.
Вартість нового співробітника, крім самої заробітної плати, складається з:
- Робочого часу рекрутера або найнятої рекрутингової агенції
- Робочого часу співробітників, які беруть участь в інтерв'ю — часто це керівники аж до CTO
- Витрат на послуги для пошуку кандидатів
Так, компанія отримує готового співробітника, але йому все ще потрібно витрачати час, щоб увійти в курс справи. До того ж вартість такого співробітника висока, а термін його пошуку — тривалий.
В Україні мало хто рахує вартість найму розробників, тому ми подивимося на аналітику зі США.
Безумовно, на американському ринку вартість найму розробника вища, але, найімовірніше, згодом вартість найму зросте і у нас.
Ось приклад, у якому зазначені витрати на найм у США — $22 562, якщо компанія шукала співробітника самостійно і $31 970, якщо вона найняла агенцію.
Деякі рекрутингові агенції та IT компанії намагаються скорочувати вирву — зменшувати кількість етапів, спрощувати співбесіди, одразу давати кандидатам практичні завдання. Це знижує вартість найму, але, може збільшувати ризики невдалих співбесід.
Підвищення морального духу та мотивації
Якщо у керівництва стоїть питання, як мотивувати персонал, це один із способів.
Витрати на корпоративне навчання допомагають створити сприятливе середовище та показують співробітникам, що їх цінують.
Це мотивує співробітників більше працювати і зменшує їхнє прагнення змінити роботу, оскільки зазвичай співробітники мотивовані не лише грошима. Бажання підвищити власну вартість за рахунок організації може бути відмінною нематеріальною мотивацією для співробітника.
Утримання працівників
У компаніях, які вкладають інвестиції у навчання, плинність кадрів знизилася на 53%. Надання корпоративного навчання має прямий стосунок до утримання працівників. Це допомагає співробітникам відчувати, що їхня робота життєво важлива для успіху компанії, і компанія готова вкладати гроші та час, щоб утримати цінного співробітника.
Корпоративне навчання має безліч переваг як організації, так співробітників.
Але навчання персоналу у компанії завжди має виходити з її поточних цілей.
Впровадження корпоративного навчання має починатися з чіткої відповіді на питання про його цілі, з прояснення — насамперед для представників найвищого керівництва — того, яку користь отримає організація від цього напряму та скільки ресурсів зможе заощадити.