Дистанційна робота: переваги і недоліки

Дистанційна робота: переваги і недоліки

  • 22 квітня, 2020
  • читати 5 хв
Вячеслав Сахаров
Вячеслав Сахаров Release Manager у Customertimes

За 7 років роботи в IT мені не раз доводилося працювати віддалено. Мій рекорд — 8 місяців, протягом яких я проходив всі етапи прийняття роботи поза офісом.

Перший час багатьом працівникам віддаленої праці навіть подобається такий формат, але ця ейфорія зазвичай триває не довго. Через якийсь час спливає безліч труднощів з організацією свого часу і концентрацією, побудовою ефективної комунікації з колегами, банальним дефіцитом живого спілкування та безліч інших.

Для адаптації до нових умов від вас буде потрібно застосування комунікативних навичок, щоб правильно вибудувати роботу з командою, і трохи вольових якостей, щоб організувати самого себе.

Плюси віддаленої роботи

  • Вам більше не потрібно долати шлях на роботу і назад. Комусь це заощадить час, а кому-то всі три години життя щодня.
  • У вас є можливість працювати, не виходячи із зони свого комфорту: жодна людина не зможе відчувати себе також вільно в офісі, як у себе вдома. Загалом, піклуватися про свій зовнішній вигляд вам доведеться тільки під час відеодзвінків.
  • Багато хто турбується, що буде відволікатися вдома більше, ніж в офісі. Це не зовсім так. 8-ми годинний робочий день — це міф. Продуктивна робота займає у вас 4-6 годин в день, а решту часу в офісі ви прокрастініруете і відволікаєтеся. Вдома ви будете робити те ж саме, але замість безцільного намотування кіл навколо кулера, ви зможете приділити час своєму хобі, дітям, послухати подкаст, позайматися йогою або просто полежати.

Складнощі роботи з дому

  • Будинок часто асоціюється з відпочинком і неформальній обстановкою, в той час як офіс — місце концентрації і продуктивності. Для того, щоб не почати розміреним кроком тинятися по коридорах вашого житла вам буде потрібен певний рівень самоконтролю. Щоб уникнути такого стирання кордонів між роботою і відпочинком, проведіть зонування житлової площі і організуйте собі робоче місце, схоже на офісне.
  • Відсутність планування і поділу власного часу. Коли ви працюєте в офісі, ви більш чітко проводите межу між особистим і робочим часом. Під час віддаленої роботи, ці межі стираються і адже ваш день перетворюється в затяжну низку робітничо-життєвих завдань. Часто трапляється так: ви прокидаєтеся за 5 хвилин до робочого дня, пропускаєте свою ранкову рутину і відразу беретеся за роботу. Потім обідаєте, працюючи, і, працюючи, займаєтеся чимось ще з домашніх справ. Ввечері можете запрацюватися допізна і відкласти свої життєві завдання на завтра. А завтра ви їх вже будете вирішувати паралельно з роботою. Щоб уникнути такого каламбуру, постарайтеся зберегти колишній розпорядок дня і звички. Сегментуйте свій час і цінйте його.
На вiдаленій роботі вам дуже знадобляться ваші Soft skills

Побудова відносин з колегами і організація робочого процесу

Один з найцінніших висновків, до яких я прийшов за свою кар'єру, людські взаємини і комунікація — це основний фактор будь-якої успішної компанії. На жаль, в умовах віддаленої роботи саме з ним і виникають труднощі. Я б хотів поділитися своїм досвідом подолання цих комунікаційних бар'єрів і практиками, які допоможуть вам нівелювати вплив відсутності особистого контакту з колегами.

Спойлер: вам дуже знадобляться ваші Soft skills. Якщо це не ваша сильна сторона — настав час над цим попрацювати.

Не нехтуйте груповими дзвінками

В умовах віддаленої роботи дуже важливо залишатися на зв'язку з колегами і відчувати свою приналежність до певної групи людей. Обов'язково організовуйте дейлі мітинги онлайн, щоб синхронізуватися і діяти спільно. Інакше може виникнути ситуація, коли ніхто до кінця не розуміє, де чия зона відповідальності і хто чим займається.

Спілкуйтеся з колегами по відеозв'язку

Я б не рекомендував всі питання вирішувати в листуванні з двох причин:

  • Це займе набагато більше часу
  • Це ще більше знеособлює вас для ваших колег (і навпаки)

Куди краще хоча б раз в день телефонувати і мати особистий контакт з людьми, з якими працюєш. Це дозволить не тільки оперативно вирішувати робочі завдання, але і збереже людські відносини між вами.

Не нехтуйте неформальним спілкуванням

Не варто починати першу за день розмову з людиною відразу з робочих моментів. Приділіть кілька хвилин свого часу елементарному small talk, поцікавтеся, як у неї справи і проявіть участь в її житті.

Основна проблема листувань полягає в їх холодності. Оскільки ми не бачимо міміки співрозмовника і не чуємо його інтонації, важко вловити його настрій. Якщо ваше повідомлення сформульовано формально і ємко, то в умовах реального контакту його могло пом'якшити безліч чинників. У мережі воно швидше за все буде сприйнято вороже і розцінено як грубе. Не забувайте про цей нюанс і дбайте не лише про зміст, а й про форму. Ну і, в свою чергу, не сприймайте чужі слова вороже і допускайте думку, що холод, яким віє від повідомлення вашого колеги не більше, ніж самонавіювання.

Хороше листування — це коротке листування

Якщо вже ведете переписку, не «розмазуйте» свою думку на пару десятків повідомлень. Чітко і ємко формулюйте свої думки, викладайте їх послідовно і не зловживайте символами. Краще один ємний лист, ніж 10 елементів пазла, які комусь доведеться потім збирати.

Хотів би нагадати вам про те, що будь-яка ситуація, яка викликає у вас дискомфорт просто вимагає адаптації. Якщо під час роботи віддалено ви відчуваєте незручності, важливо не опускати руки і укладати: «це не для мене», а шукати рішення. Намагайтеся бути організованою і послідовною людиною. Припиніть змішувати роботу з особистим життям, ліжко з робочим місцем і грішне з праведним. Частіше посміхайтеся колегам по відеозв'язку і менше докучайте їм своїми хаотичними повідомленнями. Бережіть своє здоров'я (емоційне і фізичне) і не переставайте змінюватися на краще.