Отже, ви щойно отримали сертифікат у Product менеджменті. Тепер на вас чекають перші співбесіди в цій галузі.
Ви можете бути ветераном співбесід, але у кожній новій області (і спеціалізації) є свій особливий жаргон та способи мислення. Для успішного проходження перших співбесід з управління продуктом необхідно не тільки опанувати лексику і теорію в цій галузі, але й зрозуміти, як краще продемонструвати наявні навички та досвід, щоб підкреслити найбільш значущі компетенції.
Найкращий спосіб підготуватись — заздалегідь продумати відповіді на запитання, які ви, швидше за все, почуєте на співбесіді з управління продуктами. З якими питаннями, пов'язаними з керуванням продуктами, ви можете зустрітись?
Stanford Online ділиться шістьма питаннями, до яких слід підготуватися, а також порадами про те, як на них відповідати.
Дизайн продукту: як ви спроектували духовку для людини в інвалідному візку?
Доступність — це, звичайно, дуже важлива тема в дизайні продукту, але інтерв'юери не це мають на увазі, ставлячи питання, подібні до наведеного вище. Насправді вони перевіряють ваше розуміння основ дизайну продукту. Вразити інтерв'юерів можна не перерахуванням конкретних функцій, а демонстрацією розумового процесу, на основі якого ви дійшли відповіді.
Замість переходити до характеристик успішні кандидати почнуть з вивчення потреб та бажань користувачів.
Наприклад, чи є у користувача інші обмеження, які необхідно враховувати? Як саме вони використовуватимуть продукт? Чи є ще в контексті їхнього життя, що важливо зрозуміти? Тільки після того, як ви дійсно зрозуміли користувачів, їх цілі та ситуацію, слід пропонувати можливі підходи чи функції.
Коли ви перейдете до розгляду функцій, добре запропонувати, які з них, на вашу думку, повинні бути пріоритетними і чому. Розкажіть інтерв'юеру про компроміси, які ви враховували під час вибору. Нарешті, визначте, яка з цих функцій потрібна створення мінімально життєздатного продукту (або MVP). Не забудьте пояснити свої аргументи.
Рекомендуємо публікацію по темі
Стратегія продукту: Google розглядає можливість придбання сайту питань та відповідей Quora. Чи варто його купувати? Чому чи чому ні?
Стратегічне мислення є ключовою компетенцією успішної роботи менеджера по продукту. Для його оцінки інтерв'юери часто використовують гіпотетичні питання, подібні до наведеного вище. Як і у випадку з іншими питаннями з цього списку, для успішної відповіді на них потрібна не стільки конкретна відповідь, скільки демонстрація мислення, що призвело вас до відповіді.
У випадку з наведеним вище питанням можна почати зі стратегії компанії-мети, так і її потенційного покупця. Чим ці компанії займаються за своєю суттю? Чи збігаються їхні місії? Що отримає покупець від цього придбання — нових користувачів чи збільшення частки ринку, додаткові потоки доходів чи щось інше?
Наприклад, можна відзначити, що хоча Quora володіє великою кількістю цінного контенту питань і відповідей, Google надає доступ до інформації, а не володіє їй. Крім того, купуючи Quora, Google не отримає багато нових користувачів, оскільки більшість з них, швидше за все, почнуть з пошуку Google.
Монетизація також буде ускладнена, враховуючи, що сама компанія Quora має труднощі з монетизацією свого контенту. Таким чином, з точки зору продуктової стратегії, придбання Quora не має великого сенсу для Google.
Оцінка ринку: оцініть кількість відеороликів, що переглядаються на YouTube щодня
Можливо, ви десь читали про те, що компанії Кремнієвої долини відмовилися від так званих «питань для розуму». І хоча найнезвичайніші з них вже не є нормою на співбесідах з керівниками, проблеми оцінки ринку, особливо пов'язані з розрахунком загального обсягу ринку, що адресується (TAM), як і раніше, зустрічаються на співбесідах з кандидатами на посади менеджерів по продуктах.
Подібні питання викликають подив, тому ключ до успішного проходження співбесіди — це попереднє тренування.
Якби вас попросили прямо зараз оцінити розмір футбольного стадіону в Лондоні, ви були б поставлені в глухий кут. Але якщо ви попрактикувалися в оцінці ринку на низці подібних питань, ви знаєте хід думки, зможете застосувати його до чого завгодно.
Вирішення подібних оціночних питань часто зводиться до того, щоб зробити продумані припущення про розмір ринку, використовуючи загальновідомі цифри, задати уточнюючі питання інтерв'юеру, щоб підтвердити свої припущення, оцінити частоту здійснення покупок клієнтами, а потім підрахувати суму, витрачену на кожну покупку, якщо вас просять назвати конкретну цифру.
Не нехтуйте інтуїтивною перевіркою своєї відповіді, щоб переконатися, що вона звучить правдоподібно, і переглянути її, якщо це не так.
Навички поведінки: наведіть приклад, коли ваш продукт не вдався. Як ви взаємодіяли з колегами, щоб зрозуміти свої помилки та виконати другий запуск?
Є кілька аналогічних питань, кожне з яких по суті покликане з'ясувати вашу здатність домовлятися з колегами та реалізовувати своє бачення. При відповіді на це питання необхідно розповісти, як ви використовуєте дані та свої навички керування продуктом для того, щоб знизити стрес у команді, коли вона стикається з проблемами чи труднощами.
Менеджери з продуктів не працюють поодинці. Успіх залежить від вашої здатності переконувати інших, у тому числі і тих, хто стоїть вище за вас в організаційній структурі. Щоб продемонструвати свої здібності, розкажіть інтерв'юеру покроково, як ви використовували дані про моделі поведінки користувачів, доступні в таких інструментах, як Google Analytics, Gainsight або Tableau, щоб ваша команда прийшла до єдиного бачення і термінів створення продукту.
Стиль спілкування також має значення. Як зазначається в посібнику LinkedIn з проведення співбесід з управління продуктами (ще одне прекрасне джерело практичних питань), успішні відповіді поєднують у собі достовірні дані, ясність та співчуття. «Видатні кандидати демонструватимуть ясний і доступний стиль спілкування», — зазначає LinkedIn, і зможуть «збалансувати складні терміни з простою мовою».
Рекомендуємо публікацію по темі
Продуктова аналітика та метрики: як ви оцінюєте успіх продукту?
Якщо дані важливі для прийняття рішень менеджером проєкту, вони не менш важливі й для оцінки успішності продуктів, що є результатом цих рішень.
Хоча загальні описи успішного продукту, такі як відсутність дефектів і відповідність очікуванням клієнтів, є гарним початком при відповіді на такі питання, найкращі кандидати зможуть розповісти про те, як виміряти успіх продукту за допомогою таких показників, як залучення, прийняття, утримання та задоволеність клієнтів.
Одне з гарних питань, яке можна поставити інтерв'юеру, — на якій стадії життєвого циклу знаходиться продукт (думайте про AARRR, або «піратські метрики») і які ключові цілі цього продукту.
Наприклад, якщо йдеться про зрілий продукт, а ключовою метою є утримання чи залучення клієнтів, то можна докладніше зупинитися на конкретних метриках, які допоможуть виміряти ці цілі.
Який ваш улюблений продукт та чому? Як би ви покращили цей продукт?
Це питання стало досить поширеним на співбесідах з управління продуктами.
Ви повинні бути готові розповісти про продукт, який вам подобається, пояснити, які особливості цього продукту вам подобаються та чому, як він вирішує потреби користувачів унікальним способом (порівняно з конкурентами).
Це ваш шанс продемонструвати свою пристрасть до технологічних продуктів та прагнення постійного вдосконалення.
В ідеалі слід вибрати продукт тієї компанії, де ви проходите співбесіду.
Наприклад, проводячи співбесіду в Google, ви можете назвати своїм улюбленим продуктом пошук Google або Maps, а в Amazon — Amazon.com або Alexa. При цьому, якщо у вас є продукт, яким ви захоплюєтеся, використовуйте цей приклад, навіть якщо він не належить до компанії, з якою ви проводите співбесіду.