Любити людей і бути гарним HR — це одне і те ж?

Любити людей і бути гарним HR — це одне і те ж?

  • 5 липня, 2023
  • читати 5 хв
Олена Кравцова
Олена Кравцова Head of HR Department у Aimprosoft, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Одразу спойлер: ні 🙂

Ми звикли пов’язувати професію HR із поняттям любові до людей. Але це не зовсім вірно.

Сама назва «Human Resources Manager» пояснює сутність позиції: це про керування людськими ресурсами. Тобто це про те, як шукати та наймати фахівців згідно потреби бізнесу, як їх адаптувати та розвивати, знову-таки, відповідно цілям організації. Тобто в першу чергу HR — це про бізнес та його інтереси.

Може звучати складно та не зовсім зрозуміло, давайте спробуємо розібрати приклади.

Випадок 1

Співробітник-менеджер не приносить очікуваний результат компанії, тобто не є ефективним.

Припустимо, що йому надавався фідбек та можливості виправити ситуацію. Але результат все одно незадовільний. Логічне рішення — перевести його на іншу позицію (понизити у посаді) або звільнити. Можливо, ми знаємо, що в нього складна сімейна ситуація, він є єдиним у родині, хто приносить дохід. Як повинен діяти HR та в чиїх інтересах?

В інтересах бізнесу, тобто компанії. Мета будь-якої організації — це отримання прибутку. Отже, краще буде знайти людину, яка допоможе цей прибуток збільшувати. Звісно, нам може бути складно із точки зору людяності.

Тому з цього боку любов до людей може бути мінусом — бо, переживаючи такі ситуації занадто глибоко, ми можемо поступово вигоріти.

Рекомендуємо публікацію по темі

Випадок 2

В нас є два кандидати на посаду: один з них має значно більше релевантного досвіду, інший — дуже хоче отримати цю роботу, викликає повагу та, можливо, навіть співчуття — бо у ході спілкування із ним ми розуміємо, що він доволі давно у пошуку, але спроби влаштуватись поки невдалі.

Припустимо, що досвід для нас наразі є критичним, це побажання замовника вакансії — знайти кандидата відповідного рівня, якого не потрібно буде навчати. Кого обрати?

Як то кажуть, гарна людина — це не професія. Тому вибір є очевидним — і це знову може бути складно чисто з людської точки зору.

Взагалі, вислів «любити людей» можна розуміти по-різному. Якщо розібратись, то найчастіше у це поняття вкладають, зокрема, такі речі:

  • Розуміння людей

  • Створення позитивної атмосфери

  • Вирішення складних або конфліктних ситуацій, запобігання таких ситуацій

  • Захист інтересів працівників

  • Реагування на потреби працівників

І ці все не обов’язково саме про любов. На мою думку, HR — це той, хто повинен гарно розуміти людей: їх потреби, мотиви, настрій. І як у будь-якій іншій професії, важливо любити процес роботи та отримувати від нього задоволення.

Якщо казати про базові soft skills менеджера із персоналу, то вони мають бути наступними:

  • Навички комунікації. Це про вміння доводити свою точку зору, наводити аргументи, починати, підтримувати та завершувати розмову.

  • Навички активного слухання — вміння слухати та сприймати інформацію, демонструвати розуміння співрозмовника.

  • Гнучкість — вміння знайти підхід до будь-якої людини у залежності від типу її особистості, настрою, ситуації.

  • Стресостійкість. HR — одна з найбільш стресових професій. Це очевидно: зокрема, HR доводиться повідомляти не завжди приємні речі для співробітника та зіштовхуватись із різними емоціями. Також слід розуміти, що завжди знайдуться незадоволені (навіть якщо здається, наприклад, що останній івент був класний, а заплановане навчання принесе співробітникам користь). Тому спеціалісту з персоналу дуже важливо бути готовим до різних ситуацій, та одночасно вміти підтримувати свій ресурсний стан.

  • Системне мислення. Це критичне відношення до власних помилок, вміння брати на себе відповідальність, бачити наперед та розуміти причинно-наслідкові зв’язки.

  • Емпатія. Це вміння розуміти почуття та емоції іншої людини, співчувати та співпереживати. І це зовсім не означає, що HR, розуміючи потреби та почуття певного співробітника, буде робити все, аби задовольнити ці потреби.

Отже, менеджер із персоналу — це не психолог, не коуч та не адвокат. Це людина, яка допомогає бізнесу розвиватись за допомогою грамотного керування людськими ресурсами.

Гарний HR не обов’язково любить людей, проте розуміє, поважає та вміє допомагати розкрити потенціал у рамках компанії заради сумісного досягнення цілей.

Рекомендуємо курс по темі