Платформ для пошуку кандидатів багато. Але не всі вони результативні. Деякі — лише додають мороки нерелевантними відгуками, але не додають фахівців у ваш пайплайн. Ми розібрались, які інструменти генерують офери для вашої компанії разом з командою IT-рекрутингової агенції ITExpert.
В ITExpert уже допомогли найняти понад 1 тис. айтівців і щомісяця тестують десятки каналів. У цій добірці — лише ті джерела, які спрацюють сьогодні: з нюансами, правилами, прайсом і практичними порадами.
Це одна з найвідоміших професійних платформ, яка об'єднує спеціалістів з усього світу. Сьогодні в мережі понад мільярд користувачів, з них понад 320 тис. — українці.
У нас LinkedIn особливо популярний серед IT-фахівців і digital-спеціалістів. За опитуванням DOU 2025, близько 24% айтівців знайшли роботу саме через цю платформу. LinkedIn генерує чи не найбільше оферів для IT-компаній, але вимагає серйозної системної роботи. Частий кейс на ринку: ресурси бізнесу витрачаються дарма, бо рекрутери не експериментують з Boolean’ом або не тестують конверсію різних меседжів.
Як залучати кандидатів через LinkedIn:
- Постійно розширювати мережу контактів потенційними кандидатами.
- Використовувати boolean search і внутрішні фільтри платформи — і надсилати персоналізовані листи.
- Налаштовувати так звані «пастки»: підписку на фільтри, яка сповіщає вас, коли з’являється новий профіль з потрібним ключовим словом.
- Використовувати inmails — спеціальні листи, доступні користувачам платної версії Linkedin, дозволяють достукатися до людей поза вашою мережею контактів. Їх кількість зазвичай обмежена, проте лист відновлюється, якщо фахівець вам відповів.
- Публікувати вакансії у платних job slots.
- Робити дописи з вакансіями й нетворкатись у коментарях.
Створити профіль на платформі можна безкоштовно, але для ефективного використання доведеться вкласти час і зусилля: ретельно оформити сторінку й активно розширювати мережу контактів.
Важливо! Сервіс має захист від ботів і масових розсилок — зокрема, не варто надсилати понад 100–120 запитів на додавання у друзі щотижня, інакше існує ризик блокування. Також є ліміт на Boolean-оператори в пошуку: не більше п’яти одночасно — зняти це обмеження можна лише у платній версії LinkedIn Recruiter Lite, Recruiter або Professional.
Цінова політика для просунутої версії: $170/місяць або $1680/рік для Recruiter Lite. Вона надає 20 додаткових фільтрів пошуку, доступ до контактів третього кола та 30 листів inmails на місяць. Інші версії значно дорожчі, проте пропонують більш розгорнутий функціонал — 40+ фільтрів, 100–150 inmails та інші фічі. Щоб дізнатись актуальну вартість, зверніться до команди з продажу LinkedIn.
DJINNI
Платформа для пошуку роботи в IT, яка дозволяє кандидатам залишатись анонімними. Наразі тут активно понад 80 тис. спеціалістів. Контактами вони діляться лише тоді, коли справді зацікавлені у вакансії — це зменшує кількість «холодних» відмов. За останні роки Djinni — стабільно один з найбільш результативних каналів пошуку для ITExpert.
Як шукати фахівців на Djinni:
- Розміщувати вакансії як публікації.
- Активно сорсити: робити точкові пропозиції активним фахівцям на платформі, користуючись внутрішніми фільтрами й пошуковим рядком для ключових слів.
- Підписуватися на визначені фільтри, щоб сервіс надсилав нові профілі за вашим запитом.
Цінова політика: 20% від місячних зарплатних очікувань за кандидатів, у яких в профілі вказана локація Україна, 50% — за всіх інших. Проте наймання фахівців з очікуваннями до $700/міс. безкоштовне. Платформа також пропонує гарантію — якщо айтівець пропрацював до місяця, вартість найму анулюється.
DOU
Один із найвідоміших ресурсів для української IT-спільноти. Тут фахівці діляться статтями, пишуть відгуки про компанії та перевіряють рівень зарплат у різних ролях і технологіях.
Для компаній DOU — насамперед інструмент розвитку бренду роботодавця. На корпоративній сторінці можна розповісти про команду, культуру, плюшки, а також зібрати фідбек від співробітників. Крім цього, на платформі зручно розміщувати вакансії, публікувати стажування або анонсувати заходи для IT-фахівців.
Як залучати кандидатів на Dou:
- Розміщувати вакансії — стандартні чи «гарячі».
- Писати фахівцям у розділі «Кандидати».
- Публікувати стажування чи Hiring-івенти.
- Привертати увагу до вашої компанії додатковими банерами, оформленням сторінки компанії чи контентом.
Звісно, ви можете і креативити. Наприклад, у випадку з пошуком за допомогою компаній-донорів, переглядати відгуки кандидатів на потрібну організацію, знаходити їх контакти та стукатися точково.
Цінова політика: Розміщення однієї вакансії у профілі компанії — $19–25, гарячої — $132–150, залежно від кількості. Доступ до бази кандидатів коштує $500/місяць (доступ до кандидатів з досвідом роботи до пів року безкоштовний). Пакети преміум становлять $750–1500 на міс., проте є можливість оплатити й окреме розміщення банера.
БАЗА КАНДИДАТІВ
Чи потрібні тут деталі?;) Насправді база вашої компанії — стратегічне джерело кандидатів. В ITExpert це теж одне зі стабільних джерел оферів, а наша база за майже 10 років зібрала 130 тис. талантів. Проте навіть з меншими обсягами база стане цінною для вас. Окрім того, cost-per-hire цього джерела відносно низький.
Зазвичай базу ведуть в ATS або навіть у простому Excel-файлі.
Як поповнювати базу кандидатів у вашій компанії:
- Ретельно вносьте інформацію під час найму: зберігайте профілі всіх кандидатів і тіммейтів із причинами відмови й фідбеками. Не забувайте про бумеранги!
- Додавайте туди резюме кандидатів, які самі звернулися до вашої компанії, виявивши зацікавленість.
- Після участі в кар'єрних заходах або співпраці з університетами — не забувайте оновлювати базу новими контактами.
Цінова політика: it depents! Орієнтуйтеся на свої ресурси й масштаби.
Наостанок: чи «живий» пошук на Github та інших нішевих ресурсах?
Так! Але не для всіх і не завжди. У 2021 рекрутери ганялися за будь-яким слідом кандидата — навіть за обліковками на Kaggle, де людина востаннє заходила пів року тому. Сьогодні — ринок змінився. Багато сильних спеціалістів самі відкриті до діалогу, а класичні платформи показують результат.
Проте нішеві ресурси досі мають вагу. Просто зараз вони не must-have у кожному пошуку, а радше — частина хедхантинг-арсеналу. Якщо ви працюєте з рідкісними технологіями або залучаєте конкретного пасивного кандидата, який не шукає роботу — GitHub чи Reddit стають неоціненними. Інколи навіть коментарі в Telegram-каналі Djinni можуть додати кілька кандидатів. Не тому, що це легко, а тому, що більшість навіть не дійшла до цієї ідеї. І саме такі підходи стають виграшним квитком для креативного й технічно обізнаного рекрутера.