Укр Рус
Як досягти успіху Бізнес-аналітику

Як досягти успіху Бізнес-аналітику

  • 24 жовтня
  • читати 10 хв
Владислав Єрмаков
Владислав Єрмаков Lead Analyst у Global Logic, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Стати успішним бізнес-аналітиком — це не подвиг і не міф із країни рожевих єдинорогів. І це не rocket science.

Це цілком реально для будь-якої людини, якщо ви, звичайно, застосовуєте всебічний підхід до управління вашою кар'єрою. Хоча ці поради орієнтовані на бізнес-аналітиків, але вони застосовуються до будь-яких інших позицій.

Хто такий бізнес аналітик: це людина, яка стоїть між бізнесом та розробниками. Такий спеціаліст збирає і виявляє вимоги до майбутнього продукту від замовника, а потім передає їх програмістам.

Кому потрібні бізнес аналітики: будь-якій IT компанії або компанії, у якої є власний відділ розробки.

Безлад у голові a.k.a. прокрастинація

Головною причиною, яка гальмує нас у нашому розвитку, є безлад у голові.

Нас відволікають різні непотрібні завдання, і ми відкладаємо важливі справи на потім і даємо обіцянки, які не виконуємо. Наші стейкхолдери або клієнти зрештою розчаровуються в нас, тому що ми не виконуємо обіцяне, і це поступово підриває їхню довіру до нас.

Щоб досягти успіху, нам потрібно знати, що найважливіше для них. Неважливо, наскільки тривіальною чи дурною може здатися задача, але ми повинні розуміти, наскільки вона важлива для наших клієнтів, і вони очікують, що ця задача буде виконана.

Ми не зможемо досягти цього розуміння, якщо ми матимемо багато безладу в голові. Відволікаючі фактори, які проникають до нас в розум, можуть призвести до того, що ми зневажимо те, що важливо для тих, з ким ми працюємо. Крім того, це може призвести до ситуації, коли ми намагаємося виконати надто багато завдань одночасно. В результаті завдань набираємо багато, а за підсумком нічого не виконуємо.

Навівши порядок у голові, створивши робочий ментальний простір, ми сплануємо, упорядкуємо та розставимо пріоритети у тому, що необхідно зробити.

Наслідуючи крок за кроком, виконуючи завдання, ми гарантуємо, що послідовно виконаємо всі пріоритетні завдання, а не почнемо з найменш пріоритетних, і відкладемо насамкінець найважливіші.

Зосередженість a.k.a. Фокусування на задачах

Людина — істота лінива. І не хоче займатися тим, що потребує якихось енергетичних витрат. І фокусування на процесі не є природним умінням, воно освоюється з часом.

Перед нами, бізнес-аналітиками, постає завдання внести ясність у хаос. Ми повинні розбивати складні бізнес-завдання на прості частини, зрозумілі розробникам, щоб вони могли розробляти технічні рішення, що відповідають потребам бізнесу та вирішують проблеми клієнтів.

Очікується, що ми вивчимо та розробимо бізнес-процеси, які скоротять витрати, підвищать якість, усунуть надмірність та покращать виробничі процеси. Здатність сфокусуватися не тільки допомагає нам справлятися з нашою роллю, але і стане в нагоді, коли вся команда рухається не в тому напрямку, що створює плутанину для кожного члена команди. Ми знаємо, що наших стейкхолдерів іноді кидає з боку в бік з ідеями, і для того, щоб досягти результату, необхідно вміння зосередитись на цілі.

Це навичка, яку ми, як бізнес-аналітики, повинні постійно відточувати та покращувати.

Навчаність

Якими б добрими фахівцями ми не були, ми завжди повинні знати, що ніколи не можемо знати всього.

З цього твердження виходить те, що бути фахівцем у всіх сферах неможливо. Дехто, звичайно, може з цим посперечатися, але такий шлях.

Навіть пропрацювавши 20 років в одній доменній області, бізнес-аналітику доведеться постійно навчатися нових знань, підходів та інновацій. Навчання є частиною кар'єри для успішного бізнес-аналітика, IT сфера швидко розвивається, і за цим треба встигати.

Здобуття знань від людей, що оточують нас, незалежно від того, молодші вони чи старші за нас, це наші клієнти або наша команда, — все це сприяє навчанню.

Будь-які знання сприяють нашому зростанню. Небажання вчиться лише шкодить нам і сповільнює наше зростання. Ми не повинні дозволяти собі бути вразливими.

Діліться знаннями a.k.a. Knowledge Sharing

Хоч і важливо бути тим, хто навчається, але ми повинні розуміти, що оволодіння знаннями, навичками або технікою досягається шляхом їх передачі або демонстрації іншій людині.

Логіка дуже проста: якщо ми не можемо пояснити концепцію комусь іншому настільки, що її повністю зрозуміють, ми не можемо стверджувати, що зрозуміли її самі. Саме у процесі навчання вчитель сягає моментів осяянь.

Наприклад, нам треба підготувати презентацію. Ми повинні провести дослідження, передбачати питання, які можуть виникнути, прочитати ще більше і, зрештою, вміти добре пояснити свою думку. А в ході презентації нам можуть поставити запитання, на які ми не очікували, і це викликає у нас необхідність більш детального вивчення цієї теми.

Тому для нас важливо використовувати кожну нагоду, щоб поділитися знаннями. Таким чином ми ростемо набагато швидше, ніж усвідомлюємо та очікуємо.

На жаль, деякі з нас хочуть накопичувати знання, тому що вони змушують нас почуватися незамінними. Таке мислення помилкове, бо незамінних людей немає. Натомість ми втрачаємо можливість прискорити власне зростання, ділячись тим, що ми вже знаємо, з іншими.

Рекомендуємо публікацію по темі

Терпіння

Хоча ми повинні бути завжди сфокусовані, готовими навчатися та ділитися знаннями, вміти швидко реагувати на запити наших клієнтів, ми також повинні бути терплячими самі до себе.

Бачачи успішних людей, ми бачимо лише результат, але не знаємо про шлях, який їм довелося пройти, щоб досягти успіху, незважаючи на невдачі, з якими вони стикалися. Нам може здаватися, що ми нічого нового не вчимося, кар'єрне зростання непомітне, а ми не розуміємо, куди рухаємося.

Звичайно, може виникнути спокуса піти коротким шляхом, щоб прискорити наше зростання — почати продавати себе занадто дорого, обіцяти більше чи навіть брати більше роботи, ніж ми можемо виконати. На жаль, у цих випадках ми тільки робимо собі ведмежу послугу.

Ми залучаємо лише проблеми з психічним та фізичним здоров'ям (депресія, тривога, втомилося, синдром самозванця, вигоряння). Потрібно збалансувати амбіції з терпінням, щоб зберегти кар'єрне зростання і не платити здоров'ям за це.

Будьте готові багато працювати

Нічого у цьому житті не дається легко. Щоб досягти своїх цілей, необхідно йти на певні жертви — витрачати свої сили, час, обмежувати себе в чомусь.

Ми повинні бути готові витратити години або дні на те, щоб продемонструвати наші знання як бізнес-аналітика стейкхолдерам. Наші стейкхолдери можуть багато чого нас навчити. Але, щоб по-справжньому досягти успіхів у кар'єрі, нам потрібна твердість духу. Нам потрібна завзятість і прагнення впоратися з поставленими завданнями, хоч би якими складними вони здавалися.

Деякі доменні області складніші за інші, але це не означає, що їх не можна зрозуміти. Все, що для цього потрібно, це бути готовим старанно працювати.

Знайте свої слабкі сторони

Ніхто не ідеальний. Якими б вони класними не були. Що ж змушує нас думати, що ми досконалі?

До цього призводить відсутність зворотного зв'язку, особливо того, який підкреслює наші галузі розвитку. І, як наслідок, ми не обробляємо і не вигадуємо способи покращення наших слабких сторін.

Неможливо переоцінити важливість знання того, які ж у нас слабкі сторони. Якщо ми їх не знаємо, ми не можемо ними керувати.

Знання сильних та слабких сторін дозволить нам максимально ефективно виконувати ті чи інші завдання. Один із найефективніших способів упоратися з нашими слабкими сторонами, це оточити себе командою, яка компенсує слабкі сторони один одного. Таким чином, ми завжди можемо покластися на неї, щоб отримати допомогу там, де ми не сильні і навпаки. Однак ми не зможемо цього зробити, якщо завжди ігноруватимемо несприятливі відгуки, які ми отримуємо від оточуючих. Таке ігнорування означає втрачену можливість дізнатися про свої слабкі сторони і вони, слабкі сторони, завжди керуватимуть нами.

Рекомендуємо курс по темі