Укр Рус
Як запобігти тихому звільненню своїх працівників

Як запобігти тихому звільненню своїх працівників

  • 23 листопада
  • читати 10 хв
Марина Стягайло
Марина Стягайло HR Projects Officer у Oxford University, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Останнім часом тихе звільнення одна із найбільш обговорюваних тем в соціальних мережах.

Сьогодні поговоримо про те, як виявити сигнали тихого звільнення та як менеджменту діяти в разі виявлення даних сигналів.

Що ж таке тихе звільнення?

Ваші працівники виконують свої обов'язки тільки в межах посадової інструкції, робіть мінімум і не турбуються про те, щоб покращити ефективність бізнесу.

Вони присутні на всіх зустрічах, відповідають на електронні листи, роблять абсолютний мінімум. Такі працівник, як правило, мінімально залучені у свою роботу і просто працюють так, щоб їх не звільнили.

Звучить знайомо?

Є різні причини, чому люди звільняються мовчки... некероване навантаження, вигоряння, низька оплата праці, відчуття недооцінки, відсутність можливостей для зростання тощо.

6 основних сигналів тихого звільнення:

  1. Працівник фізично на роботі, але подумки десь в іншому місці

  2. Продуктивність зводиться до мінімуму

  3. Ізоляція від інших членів колективу

  4. Відсутність інтересу до будь-яких додаткових завдань

  5. Працівник відвідує мітинги, але не виражає свою думку

  6. Команда повідомляє про раптове збільшення робочого навантаження через необхідність закрити задачі співробітника, який мовчки звільняється

Рекомендуємо публікацію по темі

Як працювати із тихим звільненням:

  • Перегляньте та скоротіть кількість мітингів і їх тривалість: мітинги повинні бути робочими сесіями, на яких обговорюються робочі питання. Менеджерам потрібно запитати себе, чому вони скликають мітинг і чи дійсно він буде продуктивним. Встановіть тривалість мітингу, продумайте адженду, відправте її заздалегідь. Це допоможе учасникам бути готовими та не гаяти час. Не організовуйте мітинг без реальної необхідності.

  • Розробляйте індивідуальний план розвитку співробітника — адже кожному важливо розуміти, які короткострокові цілі перед ним стоять, як вони можуть бути досягнені, за який період часу.

  • Вам дійсно потрібен Slack, Telegram, Skype (або інші інструменти комунікації)? Перегляньте список ваших внутрішніх каналів комунікація. Часто ми використовуємо декілька каналів комунікації одночасно, це забирає багато часу, не завжди продуктивно і зачасту повідомлення не зовсім стосуються роботи.

  • Перегляньте список Ваших «Fun Activities«: звичайно, заняття йогою, гра в мафію, і т.д. — хороша ідея, але у умовах сьогодення багато працівників хочуть займатися йогою, а грати в мафію у вільний час і з власними друзями. Запитате, що саме цікаво вашим співробітникам.

  • Виявляйте вдячність: кожен працівник хоче знати, як керівництво оцінює якість його роботи. Мовчання від керівника може викликати занепокоєння, а також почуття невдоволення від роботи. Не чекайте наступного performance review для того, щоб сказати працівнику, що він виконує своє завдання якісно та працює продуктивно. Використовуйте карту компетенцій — це чудовий інструмент для оцінки здібностей ваших співробітників, який дозволить вам та вашим співробітникам планувати кар'єрний шлях, перспективи і спільну мету на майбутнє. Чітке бачення розвитку — найкращий способів захистити свого співробітника від тенденції тихого звільнення.

  • Працюйте над зміцненням психічного здоров'я: це найпростіший спосіб показати співробітнику, що компанія піклується про нього і знає, що його здоров'я — невід'ємна складова успіху компанії. Задайте собі питання: чи приділяєте ви достатньо уваги психічному здоров’ю співробітників на роботі? Організуйте тренінг для співробітників щодо психологічного здоров'я, що надасть можливість співробітниками отримати знання про психологічні труднощі та їх профілактику, навчитися їх долати, ефективно керувати своїм психологічними ресурсами, підвищити стійкість до стресів, а також розвивають адаптивність, підвищують рівень згуртованості в команді.

  • Гнучкість робочого часу — чи є у вашій компанії така опція? Якщо ні, час розглянути таку можливість: не встановлюйте жорсткі рамки початку та закінчення робочого дня, надайте працівникам можливість планувати свій робочий день та робочі години.

Співробітникам подобається відчувати, що вони — це невід'ємний і найважливіший елемент успіху компанії.

Чітке розуміння стратегії розвитку компанії, прозорість бізнес-процесів — найкращі способи захистити свого співробітника від тенденції тихого звільнення. Комунікація та довіра — це взаємний процес, до якого повинні докладати зусилля дві сторони: компанія та співробітник.

Рекомендуємо курс по темі