Показники, що обчислюються, спрощують роботу, коли потрібно розрахувати показник, якого за замовчуванням немає в Analytics. Я часто використовую показники для розрахунку вартості ліда (CPL) і рентабельності інвестицій (ROI).
Що рахувати
Найбільш затребувані показники з нашої практики.
Валовий прибуток
Google Analytics вміє рахувати прибуток, але не знає про маржинальність бізнесу. Знаючи маржинальність, можна розрахувати валовий прибуток за формулою:
дохід * маржа
Або в синтаксисі гугла за умови, що маржа 50%:
{{доход}} * 0,5
Рентабельність інвестицій
У базових метриках гугла є показник «рентабельність інвестицій у рекламу». Його рахують за формулою:
{{доход}} / {{витрати на рекламу}} * 100%
Більше точніше і правильніше ROI рахують за формулою:
(валовий прибуток — витрати на рекламу) / витрати на рекламу * 100%
І в синтаксисі гугла за умови, що маржа 50%:
({{дохід}} * 0,5 - {{вартість}}) / {{вартість}} * 100%
Коефіцієнт транзакцій/конверсій на користувача
Google вимірює цей коефіцієнт по відношенню до сеансів. Але користувач може провести на сайті багато сеансів. Тому рахують конверсію та транзакції користувача за всі відвідування.
Коеф. транзакцій на користувача = {{транзакції}} / {{користувачі}}
Коеф. конверсій на користувача = {{назва мети (досягнуті переходи до мети номер мети)}} / {{користувачі}}
Прибуток на користувача
Показує, який в середньому прибуток приносить один користувач. Якщо цей показник зростає щомісяця, бізнес рухається вперед.
{{дохід}} / {{користувачі}}
Сеанси користувача
Показує середню кількість сеансів у користувача. Можна дивитися кількість сеансів за тиждень, місяць, рік. Коли це число збільшується, то зростає лояльність.
{{сеанси}} / {{користувачі}}
Облік ПДВ у витратах
Витрати Ads потрапляють до Analytics без ПДВ. Цей момент можна скоригувати у всіх показниках, що обчислюються, і додати ПДВ.
Як додати
1. Виберіть уявлення. У вас мають бути права на управління уявленням (адміністратор → подання → показники, що обчислюються).
2. Натисніть кнопку «Показник, що обчислюється».
3. Заповніть чотири обов'язкові поля:
Назва — ідентифікує показники у звітах.
Зовнішнє ім'я — допомагає дізнатися показники при API-запитах.
Тип форматування — оберіть один із типів даних:
- Число з плаваючою комою
- Ціле число
- Валюта
- Час
- Відсотки
Формула — почніть набирати в цьому полі, і ви побачите список метрик, якими створюють формулу.
У безкоштовній версії Google Analytics можна створити до 5 обчислюваних показників в одному поданні. Нам у більшості проєктів більш ніж достатньо.