1
4.6

Оцінити

Iнтерв'ю читати 3 хв. 4.6 9 голосів 3124

Керівник OWOX Владислав Флакс: «Перемогою я буду вважати, якщо люди зможуть спілкуватися з даними так само просто, як зараз вибирають авіаперельоти»

інтерв'ю:Керівник OWOX Владислав Флакс: «Перемогою я буду вважати, якщо люди зможуть спілкуватися з даними так само просто, як зараз вибирають авіаперельоти»

Комп'ютерна школа Hillel продовжує серію інтерв'ю з керівниками IT-компаній. Ми поспілкувалися з Владиславом Флаксом, CEO в OWOX - компанії, яка спеціалізується на впровадженні Google Analytics 360 Suite в eCommerce-проекти і розробки унікальних онлайн-сервісів на основі Google BigQuery. Владислав розповів, коли бізнесу варто замислюватися про наскрізну аналітику, про закордонні кейси і позначив конкурентів компанії.

— Як з'явилася ідея створення продукту для впровадження наскрізної аналітики?


Зростання бізнесу наших клієнтів в значній мірі стримувала ефективність маркетингу. Більшість з них були інтернет-магазинами і користувалися Google Analytics. Тому ми вирішили розробити для них універсальне рішення.

— Якого розміру команда працювала над продуктом в момент його першого запуску?


Наскільки я пам'ятаю, команда складалася з 3-4 розробників, які до того ж працювали не на повну ставку. Довгий час продукт не монетизувався і наші ресурси були обмежені.

— Який ваш улюблений кейс з впровадження наскрізної аналітики для ваших клієнтів?


Таких кейсів дуже багато. Один з найбільш складних і цікавих - це кейс з оцінки впливу онлайн-кампаній на оффлайн-продажу з М. Відео.

— В який момент бізнесу варто замислюватися про впровадження наскрізної аналітики? Де ця відправна точка, коли «пора впроваджувати»?


Насправді, якщо у вас в Google Sheets табличка з візитами з Google Analytics і замовленнями з CRM, то це вже варіант наскрізної аналітики. По мірі розвитку вашого бізнесу джерел даних і вимірюваних подій стає більше: перегляди банерів, додавання товарів в корзину, перегляди відео на сайті, дзвінки в call-центр, зустрічі з клієнтами і так далі. Найчастіше такі події об'єднують по зонам відповідальності: Marketing, Sales, Customer Success, Product. Залежно від бізнес-моделі найбільш гостро завдання аналітики можуть стояти в області Marketing, як у інтернет-магазинів, або в Sales, як у B2B SAAS.

— Є думка, що бізнес любить звіти аналітиків, але не знає, що з цими даними робити потім. Наприклад, мало хто вважає LTV або навіть не знає, що це. Як думаєте, з чим це пов'язано?

По-перше, не завжди зі звітом треба щось робити. Часто звіти просто показують, що все рухається по плану, і дивляться на них, щоб не пропустити щось важливе. По-друге, не всі можна точно виміряти, особливо, якщо потрібні дані про те, як буде розвиватися ринок. Але найголовніше - керівникам, які приймають рішення, як і раніше складно безпосередньо задавати питання до даних. На наш погляд, необхідність розбиратися зі складними інструментами або звертатися до аналітиків сильно обмежує застосування даних.

— Як ви працюєте з Rozetka.ua? Засновник Rozetka.ua недавно озвучував інформацію, що у них є програмісти з зарплатами в «десятки тисяч доларів», а у OWOX? Яку частину Rozetka.ua робите ви, а яку вони роблять самостійно?


Розетка — це великий бізнес, ІТ-завдання якого набагато ширше, ніж просто сайт. Ми розробляємо і підтримуємо окремі, в основному, найбільш навантажені онлайн-сервіси. Що стосується рівня зарплат, то я не можу коментувати думку засновника Rozetka.ua, але можу сказати що в OWOX зарплати відповідають ринку.

— Чи пробували ви виходити на ринки інших країн? Якщо так, то які успіхи і яка частина проектів в вашому бізнесі?


Звичайно, успішні локальні IT-продукти - це швидше виняток, ніж правило. Значущих успіхів у нас поки що небагато. Частка зарубіжних користувачів вже більше 50% за кількістю, але не по виручці.

— Як на вас вплинув прощання з російськими сервісами на українському ринку?

Ніяк. У нас немає контрактів з російськими рекламними сервісами.

— Кого ви вважаєте своїм конкурентом? І якщо таких немає, то з ким-то ж ви конкуруєте за бюджети.


Звичайно, ми маємо багато конкурентів. Основним з них є «дешева ручна праця», Google Sheets та Google Analytics.

— Як виглядає ваш образ перемоги? Якщо все буде добре, на що перетвориться OWOX протягом 10 років?


Хороші питання. Швидше за все, відповіді на них не пов'язані безпосередньо. Перемогою я буду вважати, якщо люди зможуть спілкуватися з даними так само просто, як зараз вибирають авіаперельоти або відправляють повідомлення в інший кінець світу. Ще недавно для цього треба було йти в авіакаси або на пошту і звертатися до людей, які володіють спеціальними програмами. Я вірю, що подібні зміни відбудуться в області аналітики, і дані зможуть використовувати всі, хто хоче підвищити якість своїх рішень. Де при цьому буде OWOX? Складно сказати, поки недостатньо даних для відповіді з прийнятним довірчим інтервалом. Стратегічно, я вважаю, що OWOX може стати частиною великої компанії, що володіє великими даними. Для цього ми спочатку повинні довести затребуваність нашого продукту і наших компетенцій на міжнародному ринку.

Схожі матеріали

Подпишитесь на рассылку
Компьютерной школы Hillel

Ви отримаєте:

  • Інформацію про корисні галузеві заходи
  • Цікаві статті IT-сфери
  • Новини Комп'ютерної школи Hillel