1
5.0

Оцінити

Статті 5.0 3 голоси 3081

Чи можуть соціальні мережі допомогти при працевлаштуванні? Частина I

Насправді, точної формули успіху немає. Але є дві тези, які підштовхнули до написання цієї статті:

  • HR-фахівці перевіряють профілі кандидатів;
  • Ваші навички — теж товар, і їх потрібно продати через особистий бренд.

Я не приділяв цьому достатньої уваги, коли шукав роботу. Але постараюся описати, як можна управляти власними соціальними мережами, щоб, як мінімум не нашкодити, максимум — створити відмінне враження.

У першій частині статті ми поговоримо про персональний брендінг у соціальних медіа. А потім подивимося, які інструменти можна використовувати, щоб бути почутим.

Персональный бренд

Скорее всего, сотрудники отдела кадров не делают окончательный вывод о вас только по странице ВКонтакте, но определенные ожидания перед собеседованием у них возникнут. По аналогии с коммерческими проектами социальные сети позволяют создать правильное позиционирование для человека — его личный бренд.

Бренд — комплекс уявлень, асоціацій, емоцій, ціннісних характеристик про продукт чи послуги (а в нашому випадку про людину) в свідомості споживача (роботодавця).

Ось кілька кроків, які допоможуть підготувати ваш профіль до зустрічі з суворим поглядом рекрутера:

  1. Виберіть від 1 до 3 сфер знань

У чому ви розбираєтеся найкраще? Пошук цих унікальних особливостей допоможе вам визначити інші кроки для створення персонального бренду. У сучасному інформаційному світі складно здивувати тим, що ви, наприклад, маркетолог. Таких в інформаційному просторі безліч. Але варто лише вибрати нішу і ваша значимість як експерта зростає. Наприклад, маркетинг в сфері готельно-ресторанного бізнесу.

Кілька питань, які допоможуть вам дізнатися про себе більше і вибрати відмінну рису:

  • Що це за «річ», про яку всі говорять і ви в ній ідеально розбираєтеся?
  • Які ваші пристрасті і інтереси?
  • Про що ви читаєте найчастіше в інтернеті?
  • Чи будете ви як і раніше зацікавлені в цій галузі через шість місяців або через рік?

Так ви зможете вибрати від одного до трьох своїх «козирів». І повірте, вони не всі обов'язково повинні бути пов'язані з професіоналізмом. Так ви можете вибрати для себе «просування в Instagram», «Star Wars» і «дегустація віскі». Це реальні приклади моїх знайомих і багатьох з них я запам'ятав саме по одній з цих характеристик. Але вони в цьому дуже хороші.

2. Зберігайте одне і те ж ім'я, аватарку, імідж у всіх профілях соціальних мереж

Чи всі ваші профілі в соціальних мережах виглядають однаково? Коли рекрутер хоче отримати інформацію про вас, то переглядає профілі у всіх соціальних мережах. І якщо у Facebook ви виглядаєте чинно і благородно, то аватар з травматичною зброєю і майкою-алкоголічкою у ВКонтакте може сильно зіпсувати ваш імідж. Навіть якщо цією сторінкою ви давно не користуєтеся.

Добре, якщо всі профілі збігаються. Підтримка єдиного профілю допомагає іншим легко знайти вас, і це допомагає створити картину про вас в умах інших. Це дозволяє простіше вас запам'ятати. Ви ж звертали увагу, що Pepsi всюди використовує один логотип в однаковому за кольором оформленні. Так ось ваш аватар — це теж логотип, який повинен з'являтися і запам'ятовуватися.

Ось кілька кроків по створенню образу:

  • Зарезервуйте однакові короткі посилання у всіх соціальних каналах, наприклад Facebook.com/oleynik.od instagram.com/oleynik.od і так далі.
  • Використовуйте одне і те ж ім'я у всіх каналах. Ім'я та прізвище є стандартом. Уникайте никнеймов і коротких імен.
  • Використовуйте одну і ту ж фотографію в профілі у всіх соціальних мережах. Це буде найкращим способом, щоб запам'ятатися оточуючим.
  • Створіть яскравий і унікальний заголовок, анотацію або біографію, яку зможете використовувати для опису себе у всіх каналах комунікацій. Він повинен бути коротким, але ємним. Думайте про нього, як про заголовок для оголошення про ваш бренд. Один з варіантів: ключова компетенція + потужний заголовок про свою діяльність.

Наприклад: Розробка CRM. Широкий досвід роботи зі стартапами і великими світовими брендами. Вільна англійська, французька, Java.

Ніл Пател* поділився радою для написання інформації в заголовку для Twitter. Він виділяє 7 пунктів:

чіткий опис професії;
одне слово про те, що це не нудно;
опис ринкової ніші;
одне ваше досягнення;
одне хобі;
один цікавий факт з вашого життя або ваша особливість;
ваша компанія або інший соціальний профайл.

3. Робіть пости щодня в найбільш значущих соціальних мережах

Діліться власним досвідом і знаннями з іншими. Особливо успіхами в професійній сфері. Провалами теж діліться, але у вигляді власних висновків і аналізу невдачі.

Але як вибрати «значущі» соціальні мережі? Значущими будуть ті, де присутня ваша цільова аудиторія (роботодавці), і ті, де від вас очікують певних дій.

Так ВКонтакте — перше місце, де будуть вас шукати. І знайдуть, не сумнівайтеся. Це найпоширеніша мережа. Але Facebook зазвичай використовують люди бізнесу, ваше майбутнє керівництво та інші співробітники великих компаній. Так уже повелося, у ВКонтакте для них вже не солідно сидіти. І зустріти ваш профіль у Facebook їм буде теж приємно, особливо, якщо ви йдете на управлінську посаду.

Якщо ваші компетенції лежать у сфері технологій або ЗМІ, то обов'язково мати Twitter. А якщо Twitter англомовний, то він може стати вашим мостом для зв'язку з західною когортою IT-професіоналів. Якщо ж ви претендуєте на творчу посаду, то буде не зайвим Pinterest. І звичайно ж, стане в нагоді LinkedIn — мережа професіоналів.

Але при цьому пам'ятайте, що всі ваші аспекти повсякденного життя можуть бути висвітлені в затишному Instagram. Так, про ваш професіоналізм він нічого не скаже, але розкриє інформацію з точки зору людських характеристик. Особливо, якщо ви любите котиків, здорову їжу і кататися на велосипеді.

Ідеальна частота розміщення постів також може вплинути на особистий бренд. Дослідження показали, що для кожної соціальної мережі є своя ефективна частота постів. Посилання на дослідження я зараз не знайду, але з даними повністю погоджуся.

  • Facebook та ВКонтакте — 2 рази на день
  • Twitter — 5 разів на день
  • LinkedIn — 1 раз на день
  • Google+ — 2 рази на день
  • Pinterest — 5 разів на день
  • Instagram — 3 рази на день

Варто розуміти, що всі рекомендації можуть тільки дати деякі бонуси в пошуку роботи, але не вирішать завдання повністю. Як і в маркетингу комерційних ідей, для вашого бренду наріжним каменем є сам продукт — ваші навички. Не намагайтеся створити в соціальних мережах імідж набагато краще, ніж ви є насправді, але обов'язково підкресліть свої найсильніші сторони.

Наступного тижня вийде продовження цієї статті, де ми з вами спробуємо розібратися в інструментах, які допоможуть досліджувати ваших роботодавців і підготуватися до першого контакту з ними.

*Ніл Пател — засновник Quick Sprout, Crazy Egg, Hello Bar та KISSmetrics.

Схожі матеріали

Подпишитесь на рассылку
Компьютерной школы Hillel

Ви отримаєте:

  • Інформацію про корисні галузеві заходи
  • Цікаві статті IT-сфери
  • Новини Комп'ютерної школи Hillel