S.T.A.L.K.E.R. 2: гра, яка стала роботою мрії

S.T.A.L.K.E.R. 2: гра, яка стала роботою мрії

  • 20 червня
  • читати 5 хв
Оксана Томашенко
Оксана Томашенко Content Manager у Hillel IT School

GameDev лише для обраних? Насправді — для ентузіастів, які люблять свою справу і готові вчитися. Це доводить Богдан Лисиченко — випускник Hillel IT School та C++ Developer (UI) в GSC Game World. Він працює над грою, яку свого часу запускав на старенькому комп’ютері. А тепер — бачить своє ім’я в титрах S.T.A.L.K.E.R. 2.

Ми поговорили з Богданом про його шлях у геймдев, трансформацію інженера-механіка в розробника, а також про те, як влаштовуються на проєкти рівня легенди.

Богдане, ти працюєш над S.T.A.L.K.E.R. 2. Як це — побачити своє ім’я в титрах гри, яку сам колись проходив?

Це дуже емоційний момент. Коли побачив себе в титрах, згадав хлопця, який колись запускав перший S.T.A.L.K.E.R. на слабенькому ПК. Я тоді б не повірив, що колись працюватиму над цією легендою. А тепер — частина команди, яка її створює.

З чого починався твій шлях в IT?

Я навчався на інженера-механіка, і вибрав спеціальність майже навмання. Але під кінець університету почав ставитися до навчання серйозніше. Згодом зацікавився IT — мені сподобалося, що тут можна поєднувати логіку, аналітику, креатив і ще й отримувати гідну зарплату.

На якомусь форумі побачив пораду: починай із Python. Так і зробив. А потім знайома порекомендувала курси Hillel IT School — і це стало першим усвідомленим кроком у професію. Пройшов програму за 4 місяці й уже за місяць активного пошуку отримав свою першу роботу.

Коли з’явилась ідея працювати саме в GameDev?

Це було десь паралельно з першою роботою. Я завжди любив ігри, і була внутрішня мрія — створювати їх. Хотілось не просто писати код, а працювати над чимось близьким, знайомим, живим.

Потім влаштувався в Pushka Studios — і вже там почалося справжнє занурення в геймдев. А згодом мені написав рекрутер з GSC Game World — ось так працює LinkedIn, коли його правильно вести.

Що входить у твою зону відповідальності в GSC?

Я — C++ Developer (UI), займаюся технічною реалізацією інтерфейсів. Моя задача — щоб елементи інтерфейсу працювали стабільно, швидко, без зайвого навантаження. Це вимагає врахування специфіки рушія, дизайну, технічних обмежень — усе дуже взаємопов’язано.

UI в геймдеві — це не про «намалювати кнопочки». Це результат командної роботи, де важлива кожна деталь. Моє завдання — зробити цю частину гри надійною й готовою до інтеграції.

І все ж, як воно — грати в гру, над якою працюєш?

Це дивне, але дуже круте відчуття. Звичайно, мав можливість протестити гру до релізу) Я грав у S.T.A.L.K.E.R. 2 ще до релізу — як девелопер. А після виходу — як фанат. За перші дні накатав десь 20 годин. Побачити, як твої шматочки роботи стали частиною великої гри — це кайф.

Навіть коли ти відповідаєш лише за інтерфейс — ти частина легенди. Це розуміння дуже надихає.

Що б ти порадив тим, хто хоче в GameDev?

  1. Не думайте, що це недосяжно. Треба бути захопленим справою і готовим навчатися.
  2. Вчіть C++. Це must для великих ігрових проєктів. Складна мова, але відкриває багато дверей.
  3. Розвивайте софт-скіли, без них нікуди. Уміння працювати в команді, спілкування, креатив — не менш важливі за код.
  4. Не здавайтеся. Мені вдалося з третьої спроби знайти першу роботу. Це нормально. Рухайтеся далі.

Що для тебе означає працювати над S.T.A.L.K.E.R. 2?

Це мрія і водночас крутий шлях реалізації. Колись ця гра запалила мій інтерес до ігор — тепер я її створюю. І кожен може мати свою таку історію. Головне — почати.

Рекомендуємо публікації по темі