GameDev лише для обраних? Насправді — для ентузіастів, які люблять свою справу і готові вчитися. Це доводить Богдан Лисиченко — випускник Hillel IT School та C++ Developer (UI) в GSC Game World. Він працює над грою, яку свого часу запускав на старенькому комп’ютері. А тепер — бачить своє ім’я в титрах S.T.A.L.K.E.R. 2.
Ми поговорили з Богданом про його шлях у геймдев, трансформацію інженера-механіка в розробника, а також про те, як влаштовуються на проєкти рівня легенди.
Богдане, ти працюєш над S.T.A.L.K.E.R. 2. Як це — побачити своє ім’я в титрах гри, яку сам колись проходив?
Це дуже емоційний момент. Коли побачив себе в титрах, згадав хлопця, який колись запускав перший S.T.A.L.K.E.R. на слабенькому ПК. Я тоді б не повірив, що колись працюватиму над цією легендою. А тепер — частина команди, яка її створює.
З чого починався твій шлях в IT?
Я навчався на інженера-механіка, і вибрав спеціальність майже навмання. Але під кінець університету почав ставитися до навчання серйозніше. Згодом зацікавився IT — мені сподобалося, що тут можна поєднувати логіку, аналітику, креатив і ще й отримувати гідну зарплату.
На якомусь форумі побачив пораду: починай із Python. Так і зробив. А потім знайома порекомендувала курси Hillel IT School — і це стало першим усвідомленим кроком у професію. Пройшов програму за 4 місяці й уже за місяць активного пошуку отримав свою першу роботу.
Коли з’явилась ідея працювати саме в GameDev?
Це було десь паралельно з першою роботою. Я завжди любив ігри, і була внутрішня мрія — створювати їх. Хотілось не просто писати код, а працювати над чимось близьким, знайомим, живим.
Потім влаштувався в Pushka Studios — і вже там почалося справжнє занурення в геймдев. А згодом мені написав рекрутер з GSC Game World — ось так працює LinkedIn, коли його правильно вести.
Що входить у твою зону відповідальності в GSC?
Я — C++ Developer (UI), займаюся технічною реалізацією інтерфейсів. Моя задача — щоб елементи інтерфейсу працювали стабільно, швидко, без зайвого навантаження. Це вимагає врахування специфіки рушія, дизайну, технічних обмежень — усе дуже взаємопов’язано.
UI в геймдеві — це не про «намалювати кнопочки». Це результат командної роботи, де важлива кожна деталь. Моє завдання — зробити цю частину гри надійною й готовою до інтеграції.
І все ж, як воно — грати в гру, над якою працюєш?
Це дивне, але дуже круте відчуття. Звичайно, мав можливість протестити гру до релізу) Я грав у S.T.A.L.K.E.R. 2 ще до релізу — як девелопер. А після виходу — як фанат. За перші дні накатав десь 20 годин. Побачити, як твої шматочки роботи стали частиною великої гри — це кайф.
Навіть коли ти відповідаєш лише за інтерфейс — ти частина легенди. Це розуміння дуже надихає.
Що б ти порадив тим, хто хоче в GameDev?
- Не думайте, що це недосяжно. Треба бути захопленим справою і готовим навчатися.
- Вчіть C++. Це must для великих ігрових проєктів. Складна мова, але відкриває багато дверей.
- Розвивайте софт-скіли, без них нікуди. Уміння працювати в команді, спілкування, креатив — не менш важливі за код.
- Не здавайтеся. Мені вдалося з третьої спроби знайти першу роботу. Це нормально. Рухайтеся далі.
Що для тебе означає працювати над S.T.A.L.K.E.R. 2?
Це мрія і водночас крутий шлях реалізації. Колись ця гра запалила мій інтерес до ігор — тепер я її створюю. І кожен може мати свою таку історію. Головне — почати.
Рекомендуємо публікації по темі
-
Як змінити десяток професій, але не зрадити мрії
читати 15 хв
-
Chanel за тиждень: як упакувати досвід і знайти роботу мрії
читати 10 хв
-
Як отримати роботу в ТikTok, скорочення в Теslа, ефект Маска & де більше платять — про кар’єру в США
читати 10 хв
-
S.T.A.L.K.E.R. 2: як вписати себе у титри легенди та інші поради й інсайти життя в GameDev і не тільки
дивитись 46 хв