Якщо ви Грінч, то ця стаття точно вам не сподобається. Адже тут буде все про новий рік, у новий рік, під новий рік і як на цьому всьому зробити касу х5.
Для початку розберімося чи дійсно новорічний маркетинг існує або ж це все вигадки маркетологів? Купецький ажіотаж під Новий рік — це закономірна реакція споживачів на календарну подію. Традицій і ритуалів, які вкорінювались у наші життя протягом багатьох років, не так просто позбутися. Значно простіше їх прийняти, змиритися з їх існуванням і використовувати (власне, як це роблять маркетологи).
Підготовка до новорічного маркетингу, без жартів, починається вже у вересні. Найвідчайдушніші роблять перші святкові пропозиції вже восени. Це також легко пояснити. Новий рік і Різдво — це особливе свято ще з дитинства, це канікули, подарунки та смаколики.
Усі з нетерпінням чекають цього періоду, бо такий уже склався конструктив у пам’яті. І, звісно, що ближче свято, то скоріше хочеться, щоб воно настало, тим більше бажання щось прикрасити, купити. І тут вже не зчувся як твоя рука потягнулася за мандаринками, адвент-календарем, мішурою, а далі все як у тумані.
ТОЖ ЯК ЦЕЙ ЧУДОВИЙ ПЕРІОД ПРАВИЛЬНО ВИКОРИСТАТИ МАРКЕТОЛОГУ?
1️⃣ Мінімум за місяць до грудня продумайте, які пропозиції ви будете робити. Це будуть знижки чи акції, чи спеціальна продукція, упаковка, адвент календар? Подивіться, що робили конкуренти торік. Подивіться ідеї в закордонних компаніях і проєктах (там новорічний маркетинг ще не вищому рівні).
2️⃣ Підготуйте сайт і соцмережі. Подбайте, щоб був готовий медійний матеріал (фото, відео, святковий логотип, оформлення, банер тощо).
3️⃣ Заздалегідь підготуйте рекламні кампанії, щоб не довелося запускати все в останній момент. Не забувайте, що перед цим у вас буде дуже активний період Чорної п’ятниці, який також вимагає багато підготовки. Тому до новорічного періоду краще підготуватися заздалегідь.
4️⃣ Попрацюйте з клієнтською базою. Це найлояльніша й найконверсійніша аудиторія. Сповістіть клієнтів про ваші пропозиції. Використовуйте різні канали сповіщення. Такі, якими найчастіше користується аудиторія. Це може бути sms-розсилка, email-розсилка (якщо використовуєте), канал у Telegram, Viber або розсилка в соцмережах.
5️⃣ Розробіть такі пропозиції, які легко можна використати як подарунок. Подарункові бокси, сертифікати, святкові комплекти. Пам’ятайте, що в цей період усі в пошуках подарунка. Підкажіть аудиторії, що ваш товар цілком може стати тим самим подарунком. Спростіть життя ваших клієнтів і одразу запропонуйте святкову упаковку.
6️⃣ Не забувайте про звітність. Наступного року ви будете собі за це вдячні. Зафіксуйте які ви робили пропозиції, які маркетингові канали ви залучали, який виділяли бюджет, скільки отримали продажів, яка окупність каналів і загалом інвестицій.
7️⃣ Якщо у вас не товарний бізнес, а сфера послуг, то це не означає, що ви не можете використовувати новорічний маркетинг. Підготуйте подарунковий сертифікат на ваші послуги. Можете оформити в новорічному стилі. Зробіть спеціальні пропозиції на певні послуги чи певний період, який характеризується спадом попиту. Це допоможе завантажити »просадковий» місяць чи просунути певну послугу.
8️⃣ Навіть якщо у вас немає можливості робити якісь конкретні пропозиції чи знижки, все одно створіть святкову атмосферу для клієнтів. Використайте святкове оформлення, музику, тематичний декор. Якщо це офлайн заклад, то можна створити фотозону. Це привертатиме увагу, позитивно налаштовуватиме клієнтів, сприятиме створенню контенту в соцмережах.
9️⃣ Окремо привітайте своїх постійних клієнтів і партнерів. Це ті, хто буде з вами завжди й раз на рік можна проявити особливу увагу. Запропонуйте якийсь лімітований, унікальний товар, пропозицію. Чи просто надішліть приємну листівку.
1️⃣0️⃣ Якщо у вас відповідна ніша, то можна розробити варіанти корпоративних подарунків вашого виробництва. Усі компанії будуть вітати своїх працівників зі святами й, звісно, ніхто не хоче довго клопотати собі голову над подарунками, а хочуть готових рішень. Запропонуйте їм готові рішення з вашою продукцією та з можливістю персоналізації. Підготуйте для цього окрему рекламну активність, повідомлення, комерційну пропозицію.
ВИСНОВОК
Новорічний маркетинг — чудовий спосіб нагадати про себе, створити приємне враження, закрити потреби клієнта, а найважливіше — підняти продажі під кінець року. Проте, щоб ця історія працювала, потрібно продумувати й планувати новорічний маркетинг заздалегідь. Враховувати потреби клієнтів, їх побажання, що роблять конкуренти й завжди намагатися знайти нові, цікаві рішення.
А головне — насолодитися процесом, бо це ж свято! Ну і, тому що скоро День Святого Валентина, треба буде знову щось придумувати й розслаблятися нема коли=) Але переважно насолоджуємося, бо це свято і наша улюблена робота.