1
1.7

Оцінити

Iнтерв'ю 1.7 10 голосів 2082

Олена Лебедєва: «Ми стежимо за трендами і завжди відкриті до інновацій»

інтерв'ю:Олена Лебедєва: «Ми стежимо за трендами і завжди відкриті до інновацій»

Комп'ютерна школа Hillel продовжує серію інтерв'ю з керівниками IT-компаній. Представляємо вашій увазі розмову з Оленою Лебедєвою, Development Center Director в компанії SoftServe у Києві. Олена розповіла про основні напрямки роботи SoftServe та про тренди IT-індустрії.

Розкажіть про компанію SoftServe. Якими проектами вона займається і чим відрізняється від інших IT-компаній?

SoftServe — друга за величиною ІТ-компанія в Україні, заснована в 1993 році у Львові. Сьогодні у нас працює більше 4500 співробітників у 9 країнах світу. Центри розробки розташовані у Львові, Києві, Дніпрі, Харкові, Рівному, Івано-Франківську, Чернівцях, а також в Польщі і Болгарії. Ряд бізнес-представництв розміщений у США і країнах Західної Європи.

Маючи більш ніж 20 років досвіду, ми успішно працюємо у сфері розробки програмного забезпечення і надання консультаційних послуг для компаній, що працюють в охороні здоров'я (digital health), банківській і фінансовій сферах, страховому бізнесі та медіа. На глобальному рівні SoftServe працює з такими відомими компаніями як Cisco, IBM, Panasonic, BlackBerry, Corel, Deloitte, LIEBHERR і багатьма іншими.

У структурі компанії є кілька продуктових підрозділів: SoftServe Smart Solutions, SoftServe Business Systems, власна R & D-команда, напрямок Product Management, який допомагає нашим клієнтам впроваджувати цифрові рішення «під ключ». Але головна експертиза SoftServe — комплексна підтримка цифрової трансформації бізнесу за допомогою широкого набору технологічних рішень.

IT-ринок України не завжди стабільний. Наскільки Ваша компанія готова бути і залишатися перспективним роботодавцем, незважаючи на складнощі?

Сьогодні ІТ-сфера України демонструє величезний потенціал, займаючи третю позицію за обсягом експорту в країні, що становить 3,4% ВВП (за інформацією tsn.ua). У галузі вже працює 100 тис. осіб і за прогнозами протягом найближчих 4 років їх кількість подвоїться. Така позитивна динаміка тільки підтверджує потенціал індустрії, яка розвивається не дивлячись на складнощі.

Що стосується SoftServe, компанія демонструє стабільний органічний приріст співробітників, що пов'язане з розширенням експертизи компанії, клієнтської і проектної бази. У 2016 році до компанії приєдналося близько 600 нових фахівців, завдяки чому штат виріс на 15,4%. Київський офіс компанії збільшився практично на 50% у 2016 році. За результатами опитувань dou.ua в 2016 році SoftServe утримував лідируючі позиції за кількістю відкритих вакансій в українських офісах — на даний момент їх в компанії більш 206. Ознайомитися з переліком вакансій в SoftServe можна за посиланням.

Розкажіть про Ваш шляху в IT. З чого почалася Ваша професійна діяльність?

Я маю вищу психологічну освіту, кафедра організаційної психології. Моя кар'єра в IT почалася з позиції HR generalist у Севастопольському офісі компанії SoftServe. В мої обов'язки входило виконання всіх HR процесів в офісі чисельністю 60 осіб. З ростом офісу росле навантаження і HR відділ, відповідно. Згодом моя діяльність у компанії укрупнюється і рекрутинг став моїм основним обов'язком і любов'ю. Кілька років я займалася чистим рекрутінгом, далі почала навчати рекрутерів і координувати роботу команди спочатку в одному центрі розробки компанії, потім в декількох.

У липні 2013 року компанія прийняла рішення відкрити офіс розробки у Києві, і я переїхала з метою запуску нового офісу, налагодження всіх внутрішніх процесів відповідно до стандартів компанії. Три з половиною роки я займаю позицію директора київських офісів SoftServe. За цей час ми побудували команду майже у 500 співробітників, працюючи в двох офісах у Києві.

Ви часто особисто присутні на співбесідах? Якими якостями повинен володіти кандидат, щоб його взяли на роботу у компанію?

Перебуваючи на позиції директора центру розробки, я вже не беру участь у співбесідах кандидатів на технічні позиції, тільки на адміністративні. Але я маю величезний досвід проведення співбесід кандидатів на інженерні позиції різного рівня. Одна з найважливіших якостей, яким повинен володіти кожен розробник, — це бажання і здатність постійно вчиться, розвиватися і засвоювати нову інформацію — мабуть, основний навик для роботи в IT-індустрії. Поруч з ним йде знання англійської мови, і це важливий момент, який повинен враховувати кожен студент, який планує присвятити свою діяльність світу інформаційних технологій.

Чи стежите Ви за трендами в IT-індустрії і конкурентами?

Безумовно, ми стежимо за трендами і завжди відкриті до інновацій. Важливо розуміти тренди і затребуваність всіх гравців ринку, щоб формувати і налаштовувати середу. Наприклад, в нашому київському офісі вже кілька років успішно функціонує IT Academy — тут ми готуємо студентів, випускників і початківців фахівців до реальних командних проектів. І яка саме група буде підготовлена, безпосередньо залежить від потреб клієнтів, компанії і достатку ринку праці у конкретний момент часу. Те ж саме стосується технічних заходів, які ми проводимо або підтримуємо.

SoftServe позиціонує себе, як компанія, яка дає можливості для розвитку своїх співробітників. Яким чином це реалізується у компанії?

Для SoftServe важливо, щоб співробітники відчували себе комфортно, розвивалися і створювали креативні рішення. Саме тому ми постійно інвестуємо у навчання, створення комфортних офісів, організацію заходів і інших переваг.

У 2006 році компанія однією з перших в Україні заснувала власний корпоративний університет SoftServe University. Освітня екосистема SoftServe — це одне з унікальних і сильних переваг компанії. Вона надає нашим співробітникам величезну кількість можливостей, дозволяє нам ефективно розвивати і формувати нове покоління лідерів. У структурі Університету працює відділ навчання і розвитку, що пропонує велику кількість онлайн та офлайн тренінгів і програм, сертифікаційний центр, де співробітники можуть пройти внутрішню і міжнародну сертифікацію, мовна школа, Leadership Development Center, Mentorship office. У рейтингу роботодавців dou.ua SoftServe кілька років поспіль утримує лідерство за критерієм «Професійне зростання».

Чи займається SoftServe соціальною діяльністю?

Компанія дуже активна в напрямку соціальної діяльності. Усвідомлення відповідальності перед співробітниками, клієнтами та суспільством є частиною нашої корпоративної культури. Ми об'єднуємо зусилля, щоб змінити світ навколо нас на краще. Звичайно, після початку подій у 2014 році і ескалації ситуації на сході країни наш волонтерський рух став ще масштабнішим. За ініціативою співробітників у 2014 році в компанії було створено корпоративний благодійний фонд «Відкриті очі», який працює за принципом фандрейзингу. Співробітники розміщують на внутрішньому сайті їх ідеї благодійних проектів, а колеги та компанія співфінансують їх реалізацію. За три роки діяльності вдалося зібрати і використовувати більш 24 млн грн на соціальні, освітні та інфраструктурні проекти.

Ми також ведемо активну соціальну і волонтерську діяльність, спрямовану на поліпшення IT-освіти, підтримку і розвиток локальних громад у містах, де розташовані офіси компанії. Ми постійно інвестуємо у поліпшення умов праці, професійний і кар'єрний зріст працівників.

Минулого місяця ми опублікували наш перший соціальний звіт, в якому представлені результати діяльності в 2015-2016 році. Ви можете знайти більш детальну інформацію про наші соціальні ініціативи на нашому сайті.

Звичайно, ми не зупиняємося на досягнутому і продовжуємо ініціювати і підтримувати проекти, які змінюють світ на краще.

Схожі матеріали

Подпишитесь на рассылку
Компьютерной школы Hillel

Ви отримаєте:

  • Інформацію про корисні галузеві заходи
  • Цікаві статті IT-сфери
  • Новини Комп'ютерної школи Hillel