1
4.7

Оцінити

Статті читати 7 хв. 4.7 28 голосів 907

Як скласти резюме: докладна інструкція

Підготовка до співбесіди

Підготовка до співбесіди — це гонка на час. Десятки здобувачів вже написали свої резюме і подали заявку на роботу вашої мрії. Як перемогти їх і зайняти цю позицію?

Подумайте про своє резюме в такий спосіб: це реклама, а ви — продукт. Ваша мета полягає в тому, щоб змусити компанію купити те, що ви продаєте, що означає запросити вас на співбесіду і надалі дати вам оффер. Щоб досягти цього, ви повинні розглядати своє резюме як маркетинговий інструмент.

Резюме — це перше, що бачить рекрутер. Це ворота до процесу співбесіди. Хочете вірте, хочете ні, але ваше ставлення проявиться у вашому резюме: хочете ви працювати в сфері IT чи ні, дуже легко відрізнити тих, хто «дійсно хоче роботу» від тих, хто «на кшталт хоче цю роботу».

Отже, ви дивитеся на порожню сторінку на вашому комп'ютері, задаючись питанням: «З чого мені почати?». Сотні людей ставлять це ж питання кожного дня, і причина швидше за все в тому, що не існує стандартного способу для написання резюме. Давайте зробимо резюме яке буде говорити: «Я хочу працювати в сфері IT!»

Перед тим, як почати працювати над своїм резюме, потрібно правильно назвати документ.

Є три пункти, з яких має складатися назва резюме:

1. CV — резюме
2. Назва вашої посади
3. Ваше прізвище та ім'я

У результаті повинно вийти так: CV_ QAM_ Artur Ivanov

Структура резюме

1. Хто ви + бажана посада

Хто ви — пишете своє прізвище та ім'я. У сфері IT ми всі на ти, тому ваше по батькові не варто писати в резюме.

Бажана посада. Залежно від того, на яку вакансію ви відправляєте своє резюме, пишете назву посади: Junior QA engineer, Junior Front-end developer, Junior PHP developer ...

2. Контактна інформація

Одним з найбільш важливих розділів у вашому резюме є «контактна інформація». Навіть якщо ви все зробите правильно, ви не пройдете на співбесіду, якщо рекрутер не зможе зв'язатися з вами через невірно зазначені контакти. Перевірте всі тричі в цьому розділі і упевніться, що все правильно і актуально.

  • Місто проживання. Якщо ви готові до переїзду в інше місто пишіть, що готові до переїзду.
  • Телефонний номер.
  • Адреса електронної пошти. Якщо у вас електронна адреса з «гумором», рекомендую її поміняти.
  • LinkedIn — якщо у вас є актуальний профіль, який може підвищити цінність вашого резюме, обов'язково додайте посилання. Якщо профілю на LinkedIn у вас ще немає, рекомендую вже в ньому зареєструватися, так як там безліч вакансій для початківців.
  • Посилання на репозиторій або на ваше портфоліо. Для розробників це буде GitHub, для дизайнера Behance або Dribble.

3. Досвід роботи

Найважливіша частина вашого резюме — досвід роботи. Тут ви дійсно продаєте себе як фахівця, демонструючи свої минулі досягнення і обов'язки.

Досвід роботи повинен згадуватися в зворотному хронологічному порядку — починаючи від самої останньої роботи до найпершої. Стандартний формат опису вашого досвіду роботи повинен виглядати наступним чином:

  • Назва компанії — ви згадуєте назву відповідного роботодавця.
  • Дата — терміни вашої роботи в кожній компанії. Чи не впевнені в точні дати, коли ви десь працювали? Не хвилюйтеся — вам не потрібно бути точним з кожним днем, головне місяць і рік.
  • Назва посади — посада вказується у верхній частині кожного запису досвіду роботи.
  • Досягнення і обов'язки — це основа кожного досвіду роботи. Залежно від вашої області. Будь ласка, не пишіть в цьому пункті «роман» і не лийте воду. Якщо ви пишете про те, які обов'язки виконували — рекрутер при читанні повинен розуміти, що ці обов'язки будуть перевагою серед інших кандидатів. Якщо ви розумієте, що ваші обов'язки не можуть стати в нагоді на новому місці роботи, їх не варто писати.

Якщо у вас немає досвіду, заповнити розділ про ваш досвід роботи може бути досить складно. Але ви можете залишити його порожнім і зосередитися на інших розділах, або заповнити його досвідом роботи в студентських організаціях і некомерційних організаціях і т. д.

4. Освіта

Давайте почнемо з основ, як відформатувати розділ освіти і що там згадати:

  • Назва університету
  • Назва факультету
  • Рік навчання
  • Досягнення — наприклад, червоний диплом бакалавра або магістра, участь в олімпіадах, участь в організації заходів, робота в профкомі.

Якщо ви закінчували курси, їх варто теж вказати з посиланням на сертифікат або посиланням на програму курсу. Курси з крою та шиття, курси по консультації в Avon і.т.д не пишемо.

Пишемо тільки те, що може допомогти бізнесу і зацікавить вашого майбутнього роботодавця. У будь-якому випадку, якщо воно відповідає позиції, на яку ви претендуєте, не соромтеся додавати в своє резюме.

Приклад:

Education:

Odessa National Academy of Food Technologies

2016-2020 - Bachelor degree in management

Additional Education:

2019 - "Project Management" Hillel IT School

https: //odessa.ithillel.ua/cou ...

November 2019 till present - "QA Manual" Hillel IT School

https: //odessa.ithillel.ua/cou ...

5. Навички

Ще один обов'язковий розділ у вашому резюме. Тут ви пишете всі свої знання і вміння, які роблять вас ідеальним кандидатом на роботу. Величезне прохання, ніколи не брешіть в цьому розділі, так як це завжди виявлять на співбесіді. Якщо у вас є посилання на ваші роботи, їх варто сюди додати.

Наприклад, ось так можна написати навички на посаду Junior QA engineer:

Test cases and check lists creation (TestLink)
Bug report posting with bug-tracking system (Jira)
REST testing (SOAP UI, cURL)
SOAP testing with SOAP UI
Performance testing with Apache JMeter
Experience with a couple of virtualization, emulation tools (Oracle VM VirtualBox)
Familiar IntelliJIdea IDE
Automation experience with Selenium WebDriver (basics)
Understanding of Waterfall and Agile (Scrum) workflow
Experience using Control Version Systems (Git)
Confident user of Windows/Linux /iOS
Confident user with Windows command line and Linux Bash
Knowledge of HTML, CSS (basics), XML, JSON
Experience with SQL (MySQL)

6. Знання мови

Не секрет, що зараз англійська дуже важлива для людей, які прагнуть працювати з сфері IT. Якщо вона у вас на базовому рівні, моя рекомендація — вже записуйтеся на курси вивчення мови. Щоб перерахувати мови в своєму резюме, просто запишіть їх і призначте їм відповідний рівень:

Англійська мова — Advanced або Upper Intermediate.

Ми не пишемо «знання англійської мови — середня». Середня — у всіх людей різна!

7. Хобі, інтереси або додаткова інформація

Дуже багато пишуть в цьому розділі, що вони дуже комунікабельні, цілеспрямовані, організовані і готові до навчання і до роботи за безкоштовно. Моя рекомендація — так писати не варто.

Хочете додати родзинку в своє резюме? Цей розділ хоча і не змінює правила гри, може допомогти показати, ким ви є як особистість. Хто знає, може бути, у вас і вашого співрозмовника є кілька спільних захоплень. Якщо у вас залишиться додаткове місце у вашому резюме, не соромтеся показати свою особистість.

Чек-лист перевірки резюме перед відправкою

  1. Красива назва файлу з резюме.
  2. Формат pdf., або інший загальнодоступний на всіх пристроях.
  3. Якщо є Photo, то гарне, максимум на 1/4 сторінки, не з паспорта (я б своє не додала)
  4. Ви вказали робочий телефон, пошту, LinkedIn, GitHub, Behance. Дуже важливо додати, будь ласка.
  5. Назва відповідної позиції в вакансії.
  6. Освіта, курси — пишемо окремо.
  7. Ви вказали рівень володіння мовами.
  8. Під час експерименту роботи ви вказали обов'язки, які покажуть ваші найвигідніші сторони для бажаної позиції.
  9. Hillel IT School! Це не академія, не просто Hillel, а IT School (в англійському варіанті). Не забудьте, будь ласка, додати посилання на сертифікат.
  10. Ви перевірили CV на наявність граматичних помилок. Дайте почитати другові або надсилайте мені — @hr_hillel_odessa.
  11. Резюме не більше двох сторінок?
  12. Рекомендовано писати резюме англійською мовою.

Якщо потрібна буде допомога в складанні резюме або виникнуть питання з пошуку роботи — пишіть @hr_hillel_odessa

Схожі матеріали

Подпишитесь на рассылку
Компьютерной школы Hillel

Ви отримаєте:

  • Інформацію про корисні галузеві заходи
  • Цікаві статті IT-сфери
  • Новини Комп'ютерної школи Hillel