1
5.0

Оцінити

Статті 5.0 5 голосів 35

McDonalds: історія і еволюція відомого логотипу

Торгові точки цього бренду щодня обслуговують понад 60 млн. людей. Згідно з даними, опублікованими в журналі Food & Wine, прибуток у 9 млрд. доларів, отриманих тільки від франчайзингових магазинів, зробили його найбагатшою мережею швидкого харчування в світі. Новий ресторан компанії відкривається кожні 14,5 годин, збільшуючи дохід її творців в 2, а то і в 3 рази. І це далеко не всі факти, які можна розповісти про McDonald's, легендарну корпорацію, яка до 2010 року носила звання найбільшого фастфуду сучасності. А знаєте, що стало однією з головних складових настільки приголомшливого успіху? Секрет популярності про McDonalds криється у вдалому логотипі, що має вельми цікаву історію!

З чого все починалося?

Історія цього логотипу почалася в 1940 році, коли брати Моріс і Річард Макдональдси, що заснували невеличкий ресторан, вирішили розширити бізнес. Нова будівля мала стати не тільки місткою, але і естетично привабливою. Роботу над новим проектом довірили відомому американському архітекторові Стенлі Кларку Местону, який, взявши за основу малюнок одного з братів, і створив всесвітньо відомі золоті арки, які були присутні в архітектурі кожного нового закладу і виглядали як стилізоване зображення ресторанів McDonalds.

Як виглядав перший логотип Макдональдс?

Найпершою емблемою мережі була звичайна вивіска з написом «Mcdonald's Famous Barbecue». Вона протрималася майже до 1953 року, але як тільки компанія відмовилася від продажу барбекю і перейшла до інших стилів харчування, назва ресторану скоротилося до одного слова, а логотип фастфуду поповнився зображенням Спіді, забавного кухаря з круглим як гамбургер обличчям. І ім'я, яке в перекладі з англійської означає «швидкий», і весь вигляд жвавого кулінара вказували на супер швидке обслуговування, характерне для всіх ресторанів даної мережі. Яскравий малюнок, нанесений на синьо-біле полотно, чудово гармоніював з червоним написом McDonalds, а задоволений вигляд Спіді викликав у відвідувачів відчуття щастя.

У 1961 році компанія перейшла в руки Рея Крока, відомого ресторатора, який вирішив провести ґрунтовний ребрендинг. Так спритний поварчук назавжди зник з емблеми, поступившись місцем зовсім інший концепції. Створенням нового логотипу зайнявся Джим Шиндлер, глава будівництва та інженерії Макдональдс. Саме він наклав дві золоті арки одна на одну, провів через них похилу лінію, написав під нею назву бренду і об'єднав обидва елементи в білому колі з темно-синьою окантовкою.

Зміна і еволюція логотипу McDonald's

Власник компанії ніколи не був по-справжньому задоволений логотипом McDonalds, тому протягом наступних десятиліть йому довелося пережити ще кілька кардинальних змін. Для початку він об'єднав арки в одну букву «М» і видалив лінію, яка через них проходила. Таким чином, назву компанії вже було включено до логотипу, тому необхідність в окремій вказівці бренду відпала сама собою. Однак еволюція товарного знака Макдональдс на цьому не закінчилася.

Незабаром логотип затінили, нижню частину арок зробили помітно товщою, а середню точку «М» трохи вкоротили, щоб вона не лежала у тій же площині, що і зовнішні краї. Конструкція була абсолютно пласкою і наносилася на білий фон. У 1975 році McDonalds створив нову емблему, яка зберегла форму, але змінила колірну палітру — нею став червоний фон з білою назвою ресторану. В кінці минулого століття до букви «М» додали щільну чорну тінь, але незабаром на її місці з'явився лаконічний жовтий напис, що дійшов до наших днів.

Нетипові варіанти логотипу

Що цікаво, не всі арки ресторану мають золотистий відтінок. Деяким містам вдалося змінити суворі правила і відвоювати своє бачення відомого логотипу. Так, у Седоні (Арізона) використовується бірюзова «М», що контрастує з мальовничою природою і самобутніми гірськими пейзажами, а у Монтереї (Каліфорнія) можна побачити зовсім чорні арки, які, на думку міської адміністрації, виглядають куди цікавіше традиційних жовтих.

Чи не менших змін зазнав і фірмовий шрифт, яким було написано назву бренду. Спочатку, в 40-х і 50-х роках компанія використовувала кілька скриптових і машинописних курсивів, але з плином часу обмежилася класичним варіантом Helvetica. З тих пір назва ресторану, присутня на всіх емблемах Макдональдс, пишеться тільки таким чином.

Остання трансформація фірмового знака бренду відбулася у 2003 році, коли аркам надали циліндричну форму, а до букви «М» знову прикріпили невелику тінь. Приблизно в той же час в логотипі McDonalds з'являється слоган «Ось що я люблю», написаний виключно малими літерами. Вибір на користь такого накреслення був зроблений цілеспрямовано, адже прописні символи надають вислову безтурботний і абсолютно неформальний тон.

Сучасний варіант логотипу

На сьогоднішній день логотип ресторану представлений двома корпоративними кольорами — червоним і жовтим. Перший асоціюється з харчовою промисловістю, другий — нагадує про ті далекі часи, коли Стенлі Местон намалював перші Golden arch. Вважається, що саме цей колірний дует, що поєднується зі стильним дизайном і смачною їжею, допоміг Макдональдсу завоювати любов і визнання багатомільйонної публіки. Що стосується нинішньої варіації торгового знака Макдональдс, вона з'явилася відносно нещодавно — в 2006 році. Її головними відмітними особливостями є лаконічний дизайн і скромне кольорове оформлення, що нагадують логотипи колишніх часів.

«М» — це скибочки картоплі фрі?

Наостанок зазначимо, що значення, яке багато хто з нас вкладають в емблему фастфуду, є в корені невірним. Більшість людей вважає, що логотип ресторану нагадує 2 скибочки картоплі-фрі, вигнутих буквою «М». Однак керівництво компанії стверджує, що це зовсім не так, а будь-яка подібність з улюбленими ласощами є всього лише збігом. Правда це чи черговий рекламний хід? Нам, простим відвідувачам ресторанної мережі, залишається лише гадати. Єдине, що можна сказати абсолютно точно, — золоті арки McDonalds можна побачити в самих різних куточках планети, і які б неприємні сюрпризи не підносила цьому бренду преса, для багатьох він був, є і буде одним з улюблених місць відпочинку.

Сподіваємося, розповідь про цю величезну і безперечно успішну корпорацію надихне вас на створення власного логотипу. Можливо, саме з нього почнеться історія елітного салону краси, конкурентоспроможної бізнес-школи або затребуваного фітнес-клубу, які прославлять своїх творців якщо не на весь світ, то хоча б на все місто. А найголовніше, вам навіть не доведеться звертатися до професійних дизайнерів — досить зайти на сайт Logaster, вказати сферу своєї діяльності і ввести назву виробленого вами продукту. Система сама розробить величезну кількість логотипів, з яких ви зможете вибрати найбільш підходящий. Як бачите, все дуже просто! Вдалих вам починань!

Схожі матеріали

Подпишитесь на рассылку
Компьютерной школы Hillel

Ви отримаєте:

  • Інформацію про корисні галузеві заходи
  • Цікаві статті IT-сфери
  • Новини Комп'ютерної школи Hillel