Козир в рукаві до старту, або топ 3 навичок для HR/Рекрутера в IT

Козир в рукаві до старту, або топ 3 навичок для HR/Рекрутера в IT

  • 26 лютого, 2021
  • читати 10 хв
Олександр Злобенко
Олександр Злобенко HR Generalist у Maxbill

Багато хто сприймає IT як цілком окрему сферу, в якій дуже складно знайти роботу без попереднього досвіду. Це також поширюється на вакансії в HR департаменті. Дійсно, в IT сфері є безліч термінології, підходів і метрик, які не зустрічаються майже ні в жодній іншій. Однак дуже багато підходів є логічним продовженням стандартних HR прийомів, перетворені автоматизацією і оптимізацією.

В даному матеріалі я постараюся розкрити топ 3 навички, які дозволили мені знайти роботу в IT. Більш того, вони ж дуже полегшили старт і допомогли швидше показати хороші результати.

Трохи про себе. Працюю в сфері управління персоналом більше 6 років. Почав свою кар'єру в якості екстремального психолога Державної служби з надзвичайних ситуацій в Одесі. Супроводжував пункт екстреної психологічної допомоги при надзвичайних ситуаціях (пожежі, повені, пошукові роботи). Паралельно працював з рятувальниками і пожежними: від найму і адаптації до супроводу і реабілітації.

У сфері IT я вже 2 з половиною роки. Реалізую повний цикл життєвих етапів співробітників в міжнародній продуктової компанії MaxBill (підбір, найм, адаптація і програми навчання). Зараз HR-брендинг, MarHR і T&D — найбільш перспективні напрямки зростання і розвитку для мене. У короткий, але все ж вільний, час захоплююся гірським і водним туризмом, подорожами і грою на барабанах.

Спираючись на свій досвід, склав список найголовніших навичок, які можуть бути корисні для старту (і не тільки) в сфері IT HR/рекрутингу.

Робота з табличними та текстовими редакторами

Для HR і рекрутера облік — це основа будь-яких дій. Якщо у вас буде досвід створення нехитрих, але зручних документів для ведення обліку, це буде величезним поштовхом для швидкості і якості вашої роботи. Якщо ближче до конкретики, то це використання як простих формул (Sum, Average, Min, Max), так і більш просунутих (CountIF, Vlookup). Окремо хотів би виділити фільтри, умовне форматування, закріплення області, закріплені комірки і зведені таблиці.

Звичайно, у багатьох компаніях для ведення HR обліку використовують спеціальний софт (HR CRM/ATS), але логіка все одно стоїть на китах Excel і Google Docs. Ну і не буде зайвим сказати, що повністю покрити всі звіти цим софтом просто неможливо.

  • Можливість безболісно прокачати цей навик

Інтегруйте якусь просту таблицю в життя: припустимо, записуйте ваш бюджет на місяць. Поступово розвивайте її та вдосконалюйте. Важливо створити таблицю з нуля, а не використовувати шаблон — так ви пройдете шлях табличного самурая з початку до висот майстерності. Повірте, дуже скоро таблиця без фільтра буде у вас викликати нервовий тик.

Ведення бюджету

З огляду на попередній навик, легко здогадатися, що доведеться багато рахувати. Відмінність IT індустрії від інших сфер в тому, що всі процеси є дуже гнучкими і динамічними, але не безпідставними. Основа для змін — дані, які ми вже вміємо зберігати (в таблицях), і тепер потрібно навчитися об'єднувати і використовувати.

По-хорошому, кожен рекрутер повинен рахувати, скільки кандидатів він обробив за конкретний період часу, скільки отримав відповідей на певний пітч (короткий текст пропозиції). Як багато кандидатів вдалося довести до співбесіди, кількість зроблених офферов і пройдених випробувальних термінів. З цього формується воронка рекрутингу під кожну виділену вакансію. У HR-фахівця метрик ще більше: залученість, лояльність, Performance review і тонни форм зворотного зв'язку. Його завдання при цьому — не просто вести звітність, а зв'язати дані з робочими годинами, звідки і з'являться ряд коефіцієнтів продуктивності (KPI/OKR/ROI).

  • Можливість безболісно прокачати цей навик

На багатьох позиціях люди отримують ставку незалежно від результатів, що не дуже-то сприяє зміні їх продуктивності. Так що тут потрібно самому пробувати вимірювати свої успіхи і розуміти, як їх можна поліпшити. В якості експерименту можна спробувати вкластися в самоосвіту і виміряти плюс до зарплати на новому місці. Розуміння ціни і профіту трудовитрат в співвідношенні з часом — це основа кар'єрного росту.

Діалог

Велика частина роботи HR/Рекрутера пов'язана зі спілкуванням. Рекрутер починає свій діалог з складання опису вакансії, потім слідують переговори в різних чатах і ресурсах. Окремим пунктом варто виділити співбесіду, презентацію вакансії і компанії. Частково формат діалогів рекрутера з кандидатом схожий на продаж, але є вкрай важлива відмінність: ви пропонуєте не змінити гаджет, а, по суті, впливаєте на кар'єру потенційного кандидата. І це зважаючи на те, що вона у нього вже непогана. Часто HR активності можуть починатися на етапі співбесіди, але основний акцент все ж на життєвому циклі всередині компанії.

Ваша комунікація буде розділена на: форми зворотного зв'язку, зустрічі один на один, процеси Performance review і просто живе спілкування з людьми. Все це повинно бути направлено на створення унікальної пропозиції на ринку, яке буде залучати кандидатів більше, ніж просто ЗП.

  • Можливість безболісно прокачати цей навик

Вам потрібно буде спілкуватися з вельми розумними і дуже освіченими людьми. Відповідайте їм як за рівнем грамотності, так і по кругозору. Тут допоможе поступове занурення в IT зустрічі, конференції та читання професійної літератури. До речі, останнє — це один з найлегших і зручних шляхів підвищити грамотність і розширити словниковий запас.

Лайфхак від мене — аудіокниги просто супер зручні, якщо ви добре сприймаєте інформацію на слух.

Я не намагаюся подати цей список як абсолют, просто ділюся описом того, що мені дійсно допомогло і допомагає по сей день. Як підсумок — це навички, якими я користувався і до IT, просто на старті нового кар'єрного шляху вони дуже допомогли мені встигати за всім новим. Якщо у вас є будь-які коментарі або критика даного топа — я відкритий до коментарів (zlobenko1@gmail.com).

Рекомендуємо курс по темі