Укр Рус
Життя після закінчення курсів, або як не наламати дров на самому початку кар'єри Project менеджера

Життя після закінчення курсів, або як не наламати дров на самому початку кар'єри Project менеджера

  • 9 лютого
  • читати 7 хв
Наталія Ангелова
Наталія Ангелова Project Manager у VisiQuate, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Ви добре попрацювали. Складний період співбесід закінчено. Ви отримали довгоочікувану першу роботу, виклалися на всі 100% та пройшли випробувальний термін у три місяці. Тепер ви є частиною команди. І ось ви одержали перший проект на позиції Project Manager. У вас мурашки під шкірою, ви боїтеся наламати дров та все зіпсувати? Поспішаю заспокоїти і дати пару порад.

Звичайно ж, перший проект для вас буде найскладнішим і буде багато питань, але на допомогу вам завжди прийдуть ваші колеги, ментор або ваш PMO.

Часто спеціалістам-початківцям дають проекти, які вже давно в стані Support (Maintenance), і людина набиває свій перші шишки. Інша ситуація. Ви прийшли на заміну фахівцю, що йде, або переходить на іншу позицію, і у вас буде всього кілька днів (2 тижні максимум), щоб перейняти справи. Тому давайте обговоримо, на що потрібно звернути увагу та які питання поставити про ваш проект.

Крок №1 — Суть проекту

Важливо дізнатися, у чому суть вашого проекту? Яка сфера бізнесу клієнта, специфіка його роботи, яку біль клієнта вирішує проект. І якщо раптом вам пощастило, і є навіть Статут проекту, це чудово, і ви щасливчик. Якщо ще є Project Plan, то обов'язково з ними ознайомтеся. Прочитайте контракт і поставте запитання, які виникнуть під час читання.

Дізнайтеся все можливе про клієнта, ключових стейкхолдерів, як відбувається взаємодія та комунікація.

Крок №2 — Baselines проекту

Уточнюємо Baselines за проектом, ключові обмеження та з'ясовуємо трикутник обмежень: Scope, Time, Budget.

Обговоріть, чи є ще якісь домовленості з клієнтом, які потрібно знати, раптом вони ніде, крім сакральної пошти попереднього менеджера, не збереглися.

Крок №3 — Аналіз команди

Проаналізуйте команду, з якою ви працюватимете на проекті. Попросіть коротко розповісти про себе. Заручіться підтримкою команди, поспілкуйтеся особисто: зафіксуйте особисті особливості кожного, його сильні та слабкі сторони. Використовуйте всі доступні джерела, щоб дізнатися якнайбільше інформації про тих, з ким ви будете працювати.

Крок №4 — Ризики

З'ясуйте ризики проекту. Дізнайтеся ключові ризики. Якщо раптом є реєстр ризиків, то вітаю, ви побачите цей документ, і він буде не конфіденційною інформацією (для вас), так що ви зможете його вивчити.

Крок №5 — Поточний стан проекту

З'ясуйте поточний стан проекту, що обіцяли клієнту? Що зробили, що не зробили, що вже зафейлили. Встигаєте в строк чи ні, яка частина бюджету вже витрачена, скільки ще залишилося. Уточніть, чи надсилаються якісь репорти про статус проекту чи ні (якщо ні, то почніть це робити). Чи планується проведення демо найближчим часом, над чим команда зараз працює.

Чи є вимоги щодо проекту, які не узгоджені та їх потрібно з'ясувати тощо.

Крок № 6 — Починайте працювати

Приступайте до виконання своєї роботи. Зробіть все, щоб реалізувати бізнес-ідею, адже ви відповідаєте за те, щоб проект був готовий вчасно та відповідав вимогам замовника. Працюйте з командою та проектами, оцінюйте ризики, ресурси та рентабельність, аналізуйте ефективність просування, розробте концепцію та виявіть ваш менеджерський потенціал!

Note: хочу нагадати, не починайте махати шашкою з перших днів. Перш ніж вводити зміни, потрібно добре розібратися у поточному стані речей, спрацюватись з командою, вивчити поточні процеси, і лише потім пропонувати зміни.

Ми розповіли вам усі секрети, повірте, тепер ви готові! Зосередьтеся на тому, щоб стати професіоналом і не бійтеся оступитися.