Як ефективно просувати сайт за допомогою SEO

Як ефективно просувати сайт за допомогою SEO

  • 23 березня, 2017
Дмитро Сергєєв
Дмитро Сергєєв CEO & PM & SEO, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

SEO - один з основних каналів залучення цільової аудиторії на сайт. Для того, щоб сайт став популярним у мережі, необхідно провести повний комплекс робіт по оптимізації відповідно до вимог пошукових систем.

Основні етапи для ефективного просування сайту

Аналіз аудиторії та конкурентів

Необхідно вивчити аудиторію і розуміти, до якого типу сайтів відноситься ваш проект:

  • інтернет магазин
  • новинний сайт
  • блог
  • форум

Залежно від типу сайту визначаються основні конкуренти.

Інструменти по визначенню конкурентів

Ручний пошук

За основними ключових запитах дивимося топ в Google і Yandex в режимі інкогніто (виключаємо величезні портали, такі як OLX, Rozetka, Prom для більш чистого аналізу).

Переглядаємо список сайтів і робимо висновки, що можна поліпшити на нашому проекті.

За допомогою сервісів

Цей спосіб більш точний, оскільки ґрунтується на величезній вибірці даних і дає детальне уявлення про сайти конкурентів.

Рекомендовані SEO-сервіси

Serpstat

Сервіс детально показує:

  • загальна кількість фраз у домену: фрази, за якими домен ранжирується у Google топ 100
  • загальних фраз: кількість фраз у домену, які містять шукану пошукову фразу
  • видимість: співвідношення кількості ключових фраз, частотності і їх позиції у топ 20

Similarweb

Визначаємо параметри конкурентів:

  • джерела трафіку
  • динаміка трафіку
  • показник відмов
  • проведення часу користувачів на сайті

Semrush

Технічний аудит сайту

Опрацювання структури сайту

Користувачі повинні без ускладнень знайти інформацію або товар на сайті.

Пошукові роботи при коректній структурі (рекомендується не більше 4-х рівнів вкладеності) зможуть якісно сканувати і ранжувати сторінки сайту.

Рекомендації по скануванню для пошукових роботів

Для коректної індексації сайту пошуковими роботами необхідно налаштувати правила:

  • canonical
  • "Meta name robots"
  • robots.txt
  • next prev. редіректи

Періодично необхідно перевіряти коректність кодів відповіді сервера і налаштування редіректів.

Основне правило: внутрішні сторінки не повинні посилатися на 404, 301 і т.п. сторінки.

Головне дзеркало

Редіректи на головне дзеркало сайту повинні бути коректно налаштовані.

Наприклад:

www.site→ 301 → //site

www.site→ 301 → //site

Дублі мета-тегів

На сайті не повинно бути сторінок з однаковими Title і Description. Це негативно позначається на індексації та ранжируванні сайту у пошукових системах. Інструменти для перевірки дублів:

  1. Вебмайстер Google https://www.google.com/webmasters/tools/
  2. Netpeak Spider
  3. Screaming Frog

Карти сайтів

  1. Sitemap xml

Перелік сторінок сайту в зручному для пошукових систем форматі, які необхідно проіндексувати.

https://support.google.com/webmasters/answer/183668?hl=ru

  1. Sitemap HTML

Зручний формат для навігації і швидкого переміщення по структурі сайту.

Швидкість завантаження сторінок

Боротьба за увагу користувачів ведеться постійно. Якщо ваш сайт буде повільно завантажуватися на ПК або мобільному пристрої, тоді відвідувач піде до конкурента.

Рекомендовані сервіси для аналізу швидкості завантаження сторінок сайту:

  1. Google PageSpeed Insights
  2. Pingdom Tools

Оптимізації для мобільних пристроїв

В Україні більше 40% пошуку інформації здійснюється через мобільні пристрої, і цей відсоток постійно зростає. Інструмент для перевірки зручності сайту на мобільних пристроях:

https://www.thinkwithgoogle.co...

Семантика

Ця тема досить обширна і заслуговує окремого поста.

Основне правило: використовуйте всі інструменти для якісного аналізу запитів вашої цільової аудиторії.

Семантичне ядро необхідно для:

  • оцінки попиту на ваші послуги або товар
  • формування Title, Description, заголовків H1-H6
  • написання текстів на сторінки
  • формування перелінковки
  • аналіз позицій у пошукових системах
  • зовнішня оптимізація

Зовнішня оптимізація

Під зовнішньою оптимізацією мається на увазі нарощування тематичної посилальної маси з зовнішніх джерел.

Закупівля посилань — інструмент для посилення релевантності сторінок, але не зациклюйтеся на ньому.

В першу чергу розвивайте сайт, і відвідувачі будуть самостійно його рекомендувати в мережі.

Висновок

SEO — це постійна робота по оптимізації сайту. У багатьох тематиках конкуренція сильно зростає.

Успішний той, хто швидше і якісніше:

  • впроваджує аудит
  • усуває помилки
  • виконує рекомендації пошукових систем

Керівництво по пошукової оптимізації для початківців (Google)

  • публікує контент, який допомагає користувачеві вирішити своє питання

У такому випадку шанси конкурувати в топі пошукових систем досить високі.