Сьогодні інтернет-маркетолог — це одна з найприбутковіших професій. Хороший спеціаліст заробляє від 1500 $ в місяць, а кращий — не менше 2500 $.
Красива перспектива з одним великим АЛЕ — не кожен бізнес в Україні може дозволити собі такі витрати на персонал. Ось і сидимо на ставці 7000-8000 грн. і скаржимося на недооціненість.
Перш я вивчала це питання і бачила величезні проблеми в публікованих вакансіях: відсутність будь-якого здорового розуміння чим повинен займатися інтернет-маркетолог і дуже низьку оплату даного функціоналу.
Спочатку я була на 100% впевнена, що проблема в самому бізнесі, в небажанні сформувати повноцінний відділ, приділити час на вивчення маркетингу і побудова планів. Але через деякий час я зрозуміла, що помилкова думка про маркетинг формується самими маркетологами!
Як часто я приходила в проект і стикалася з катастрофою всесвітнього масштабу!
Попередній маркетолог не тільки не вів аналітику, він навіть не знав, у кого є доступи до рекламного аккаунту компанії. І дуже довго теревенів мені, що це не його функціонал і за це йому не платили. Так а за що, вибачте, платити? За просиджування штанів я б теж не платила гроші підряднику. Про яку якість в маркетинговій сфері можна говорити, якщо левова частка фахівців складається з «диванних експертів», які завчили пару розумних слів і зуміли навішати локшину на вуха недосвідченому власнику компанії. Радує тільки те, що такі фахівці працюють недовго. Слава про таких недбайливих співробітників розноситься досить швидко, тому знайти роботу їм складніше, а ось «лікувати» наслідки після таких спеців доводиться дуже довго.
Так хіба не краще бути хорошим фахівцем, зробити трохи більше, ніж від тебе очікують, вести грамотну аргументовану комунікацію з роботодавцем, мати хорошу репутацію на ринку і стабільно заробляти хороші гроші? (Прозвучала як вакансія для мережевого маркетингу =)))
Але суть полягає не просто в прочитанні розумних книг, відвідування івентів з експертами і мотиваційними історіями. Суть в тому, щоб не просто говорити про стандарти, а впроваджувати їх.
Так потроху — і наведемо маркетинг в порядок і, можливо, відсіємо горе маркетологів (хоча в останньому не впевнена).
Рекомендуємо курс по темі
Я створила невеликий чек-лист з якостей і навичок, якими, як на мене, повинен володіти кожен маркетолог (якщо він, звичайно, хоче чогось домогтися від цього життя).
1. Аналітичні здібності.
Дані та їх аналіз — це один з найважливіших стовпів в маркетингу. Саме з аналітики можна зробити висновок про успішність кампанії, окупності, визначити працюють інструменти і знайти слабкі сторони. А аналітика конкурентів — це гарна підмога для старту робіт з клієнтом. Повірте — немає нічого кращого, ніж показати клієнту, що його конкурент в чомусь краще і ви зможете це виправити.
2. Комунікабельність.
Ви будете працювати з усіма відділами компанії. Хороші відносини з колегами і підлеглими — це запорука продуктивності.
3. Знання ринку і постійний моніторинг нововведень.
На будь-які зміни потрібно реагувати оперативно. Чи то це новий рекламний алгоритм, то чи новий челендж. Медійний ринок дуже динамічний, тож потрібно встигати бути в тренді.
4. Маркетолог повинен вміти робити все.
Так, він повинен розбиратися в контекстній рекламі, SEO, SMM, SERM, PR, програмуванні і т.д. Тільки розуміючи, як працюють інструменти, можна грамотно поставити завдання і оцінити її виконання. Ну, або тимчасово замінити фахівця або підрядника.
5. Уміння працювати з даними і сервісами для їх отримання та аналізу.
Без цього просто неможливо скоригувати курс, побудувати плани і довести роботодавцю, що ти не просиджуєш штани даремно.
6. Створення стратегії, SWOT аналіз, Customer journey map, місячна аналітика, LTV, RFM та Churn rate — це мінімальний набір документів. Є ще купа різних метрик, але без цих не обійтися. Найкраще вести проект з використанням продуктів Google. Таблиці, діаграми, графіки — все синхронізується між собою. І з ними можна творити неймовірні речі.
7. Любити, чорт забирай, те чим ти займаєшся.
Без любові до своєї справи можеш вставати і йти шукати собі інше покликання.
Всього 7 пунктів, а які можливості попереду.
Не тільки для маркетологів, а й для бізнесу. Кілька стандартів, які допоможуть бути краще.
Немає нічого неможливого, не буває занадто пізно або занадто багато справ, буває тільки занадто ЛІНЬ, і в цьому вся наша проблема! Ну і, звичайно ж, потрібно постійно зростати, розвиватися і вдосконалювати свої навички.