Укр Рус
Що потрібно знати, щоб стати затребуваним маркетологом

Що потрібно знати, щоб стати затребуваним маркетологом

  • 11 лютого, 2021
  • читати 10 хв
Олена Рак
Олена Рак Директор по маркетингу у Korean ginseng corp., Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Сьогодні інтернет-маркетолог — це одна з найприбутковіших професій. Хороший спеціаліст заробляє від 1500 $ в місяць, а кращий — не менше 2500 $.

Красива перспектива з одним великим АЛЕ — не кожен бізнес в Україні може дозволити собі такі витрати на персонал. Ось і сидимо на ставці 7000-8000 грн. і скаржимося на недооціненість.

Перш я вивчала це питання і бачила величезні проблеми в публікованих вакансіях: відсутність будь-якого здорового розуміння чим повинен займатися інтернет-маркетолог і дуже низьку оплату даного функціоналу.

Спочатку я була на 100% впевнена, що проблема в самому бізнесі, в небажанні сформувати повноцінний відділ, приділити час на вивчення маркетингу і побудова планів. Але через деякий час я зрозуміла, що помилкова думка про маркетинг формується самими маркетологами!

Як часто я приходила в проект і стикалася з катастрофою всесвітнього масштабу!

Попередній маркетолог не тільки не вів аналітику, він навіть не знав, у кого є доступи до рекламного аккаунту компанії. І дуже довго теревенів мені, що це не його функціонал і за це йому не платили. Так а за що, вибачте, платити? За просиджування штанів я б теж не платила гроші підряднику. Про яку якість в маркетинговій сфері можна говорити, якщо левова частка фахівців складається з «диванних експертів», які завчили пару розумних слів і зуміли навішати локшину на вуха недосвідченому власнику компанії. Радує тільки те, що такі фахівці працюють недовго. Слава про таких недбайливих співробітників розноситься досить швидко, тому знайти роботу їм складніше, а ось «лікувати» наслідки після таких спеців доводиться дуже довго.

Так хіба не краще бути хорошим фахівцем, зробити трохи більше, ніж від тебе очікують, вести грамотну аргументовану комунікацію з роботодавцем, мати хорошу репутацію на ринку і стабільно заробляти хороші гроші? (Прозвучала як вакансія для мережевого маркетингу =)))

Але суть полягає не просто в прочитанні розумних книг, відвідування івентів з експертами і мотиваційними історіями. Суть в тому, щоб не просто говорити про стандарти, а впроваджувати їх.

Так потроху — і наведемо маркетинг в порядок і, можливо, відсіємо горе маркетологів (хоча в останньому не впевнена).

Рекомендуємо курс по темі

Я створила невеликий чек-лист з якостей і навичок, якими, як на мене, повинен володіти кожен маркетолог (якщо він, звичайно, хоче чогось домогтися від цього життя).

1. Аналітичні здібності.

Дані та їх аналіз — це один з найважливіших стовпів в маркетингу. Саме з аналітики можна зробити висновок про успішність кампанії, окупності, визначити працюють інструменти і знайти слабкі сторони. А аналітика конкурентів — це гарна підмога для старту робіт з клієнтом. Повірте — немає нічого кращого, ніж показати клієнту, що його конкурент в чомусь краще і ви зможете це виправити.

2. Комунікабельність.

Ви будете працювати з усіма відділами компанії. Хороші відносини з колегами і підлеглими — це запорука продуктивності.

3. Знання ринку і постійний моніторинг нововведень.

На будь-які зміни потрібно реагувати оперативно. Чи то це новий рекламний алгоритм, то чи новий челендж. Медійний ринок дуже динамічний, тож потрібно встигати бути в тренді.

4. Маркетолог повинен вміти робити все.

Так, він повинен розбиратися в контекстній рекламі, SEO, SMM, SERM, PR, програмуванні і т.д. Тільки розуміючи, як працюють інструменти, можна грамотно поставити завдання і оцінити її виконання. Ну, або тимчасово замінити фахівця або підрядника.

5. Уміння працювати з даними і сервісами для їх отримання та аналізу.

Без цього просто неможливо скоригувати курс, побудувати плани і довести роботодавцю, що ти не просиджуєш штани даремно.

Підказка, як можна візуалізувати аналітику, щоб клієнту було зрозуміло

6. Створення стратегії, SWOT аналіз, Customer journey map, місячна аналітика, LTV, RFM та Churn rate — це мінімальний набір документів. Є ще купа різних метрик, але без цих не обійтися. Найкраще вести проект з використанням продуктів Google. Таблиці, діаграми, графіки — все синхронізується між собою. І з ними можна творити неймовірні речі.

Модель роботи інтернет-маркетолога

7. Любити, чорт забирай, те чим ти займаєшся.

Без любові до своєї справи можеш вставати і йти шукати собі інше покликання.

Всього 7 пунктів, а які можливості попереду.

Не тільки для маркетологів, а й для бізнесу. Кілька стандартів, які допоможуть бути краще.

Немає нічого неможливого, не буває занадто пізно або занадто багато справ, буває тільки занадто ЛІНЬ, і в цьому вся наша проблема! Ну і, звичайно ж, потрібно постійно зростати, розвиватися і вдосконалювати свої навички.