Перший робочий день на новому місці — це завжди хвилююче. Особливо, якщо ти початківець, і це — твій перший досвід в професії. Клієнти, команда, менеджери — все покладають на тебе надії, чогось чекають і, найголовніше, пильно спостерігають. Або це тільки здається?
Давайте розберемося, які можуть бути від вас очікування і як з ними працювати.
Підготовка до виходу на роботу
Свою підготовку до виходу можна почати ще незадовго до старту. Можете сміливо запитувати компанію, як можна підготуватися до виходу. Уточніть, в якому домені вам доведеться працювати, з якими технологіями, скільки людей в команді, з якою локації клієнт. Вся ця інформація допоможе вам підготуватися і налаштуватися на робочий лад.
Ймовірно, у вас буде випробувальний термін. Ось тут і піде мова про очікування. Випробувальний термін можна вважати успішним, якщо його закрили в термін, і обидві сторони залишилися задоволені співпрацею і готові його продовжувати. Тому дуже важливо в перший робочий день проговорити всі умови випробувального терміну: які вам ставлять KPI, з ким можна обговорювати актуальні питання, чи будуть проміжні статус-зустрічі. Може трапитися і так, що цю інформацію з'ясувати не вдасться. Але навіть в такому випадку, не пускайте все на самоплив, побудуйте собі план, щоб ви самі були впевнені в тому, що робите.
Рекомендуємо курс по темі
Початок роботи на проекті в процесі розробки
Припустимо, що ви потрапили на проект, який вже в процесі розробки. З чого ж потрібно почати роботу:
1. Ознайомитися з політикою компанії. Необхідно зрозуміти, як все працює, які є ролі в компанії, хто за що відповідає, які є процеси, хто який вплив може чинити на вашу роботу. Це необхідно для вирішення різних питань на проекті: пошук або заміна людей на проекті, старт нового проекту, пошук необхідної експертизи в компанії для консультації, ескалація проблем і так далі.2. Познайомитися зі своєю командою. Зустрітися не тільки з усією командою, але і з кожним її членом. Дізнайтеся, хто яку позицію займає в компанії і на проекті, постарайтеся з'ясувати, хто неформальний лідер, хто ближче до клієнта. Для виконання цього завдання ви можете для початку призначити зустріч з усією командою, розповісти хто ви, попросити кожного розповісти про себе і сказати, що в наслідку ви призначите особисті зустрічі, щоб обговорити кожен з напрямків більш детально. А на особистих зустрічах вже буде простіше зрозуміти, хто яку роль грає на проекті.
3. Зустрітися з клієнтом. Максимально зберіть інформацію про проект: як про сам продукт, який ви розробляєте, так і про існуючі процеси на проекті. Ідеально, щоб до першого дзвоника з клієнтом ви вже володіли базовою інформацією. З'ясуйте очікування клієнта від вашої роботи: як часто він хотів би спілкуватися, чи потрібна йому звітність, як йому зручно з вами зв'язуватися, які подальші кроки по проекту. Відразу спробуйте призначити кілька зустрічей наперед, щоб обговорити такі важливі речі, як roadmap, продуктивність команди, зворотний зв'язок клієнта про процес розробки і так далі.
4. Переконайтеся, що у вас є вся документація по проекту. Витратьте час на її вивчення, хто володіє інформацією — володіє світом. Якщо чогось не вистачає і ви вважаєте, що це важливо для успіху проекту, обговоріть з командою, обговоріть з клієнтом. Займайте активну позицію на проекті, будьте ініціативним. Але обов'язково перед тим, як щось обіцяти або про щось домовлятися, переконайтеся, що ваше рішення аргументовано, у вас є можливість це зробити, команда згодна вам з цим допомогти. Немає нічого гіршого марної роботи і невиконаних обіцянок.
5. Задавайте питання. Задавайте стільки питань, скільки вважаєте за потрібне. На першому етапі роботи — це цілком нормально і очікувано. Якщо вам відразу все зрозуміло, то значить ви десь не вникаєте або ви не думаєте наперед. Питання будуть, і головне їх вчасно поставити.
За час свого випробувального терміну ви цілком можете:
- розібратися в процесах компанії і налагодити відносини з колегами;
- розібратися в домені, в якому вам належить працювати;
- налагодити контакт з командою і заручитися їхньою підтримкою;
- налагодити контакт з клієнтом і отримати його довіру;
- взяти в роботу кілька ідей щодо поліпшення процесу на проекті;
- мати чітке уявлення про те, куди рухається проект і як ви можете цьому сприяти;
- мати вичерпну інформацію про проект, достатню для того, щоб ви самі могли вводити нових людей в курс справи.
Навіть якщо у вас не було парних KPI по проходженню ІС, маючи всю перераховану вище інформацію на руках ви зможете чітко аргументувати чому ви вважаєте, що впоралися і готові рухатися далі.
Пам'ятайте, не варто фокусуватися тільки на клієнті, або тільки на те, як сподобатися команді. Ви як менеджер несете відповідальність за баланс. Вчіться розуміти вимоги клієнта, вчіться слухати команду, аналізуйте і приймайте зважені рішення, обґрунтовані даними, а не думками.
Успіхів вам на новому місці!