Фактори успіху рекламної кампанії

Фактори успіху рекламної кампанії

  • 4 січня, 2021
  • читати 8 хв
Данііл Вєм
Данііл Вєм Кризис-маркетолог. Засновник у SMM Cluster, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

- Слухайте, мені ось ці ваші терміни не цікаві. Ви мені прямо скажіть, ось у мене 100 доларів, скільки ви дасте мені за них клієнтів ....

- А яка у вас конверсійність?

- Ну ось знову ви за своє ...


Всім привіт. На зв'язку Данило Знаю — кризовий маркетолог и людина, яка пройшла более трех сотень таких розмов. Давайте розбиратися, чи можуть маркетологи гарантуваті успіх рекламної кампании и продажу.

У цій статті я розгляну так звану таргетовану рекламу — рекламу в соціальних мережах. Але логіка оцінки успіху буде легко переноситися і на інші види трафіку, з невеликими змінами.

Успіх складається з трьох чинників, кожен з яких включає в себе ще ряд підпунктів. Якщо ми на глобальному рівні втрачаємо хоча б один фактор — ризики зростають багаторазово.

Фактор 1. Креатив — що саме показуємо

  • ідея
  • текст
  • візуал (картинка / відео)
  • оффер (мотивація купити зараз)

Фактор 2. Технічні параметри — кому і як показуємо

  • оптимізація показу рекламної кампанії
  • обрана аудиторія (геолокація, стать, вік, інтереси людей ...)
  • оптимізація відображення креативів
  • обраний тип тестування
  • ретаргет, наздоганяльна реклама

Фактор 3. Воронка — як закриваємо інтерес

  • продає сайт
  • красиві соц мережі
  • доставучій чат-бот
  • швидкий відділ продажів

Наведу приклад

Клієнт продає приватні будинки. На креативі реальний красива ділянка, з садом і будинком. Ефекту немає, тому що:

- він показує рекламу на всю Україну, а не на конкретний регіон

- немає наздоганяючої реклами після первинного інтересу, а рішення про покупку не приймається відразу

- трафік йде на невеликій інстаграм-аккаунт, де половина фото - стокові кадри з інтернету

Або ситуація гірша:

У клієнта сайт продажу велосипедів. Свого часу він зробив велику кількість фотографій велосипедів на білому тлі. І ці фотографії він запускає в рекламу. Ефекту немає, так як:

- він показується холодної аудиторії, яка до цього не думала про велосипедах (реклама в соц мережах повинна через емоції формувати інтерес)

- після натискання людина потрапляє на головну сторінку сайту з величезним розмаїттям позицій з яких складно щось вибрати

Так що, гарантувати можете чи ні?

Класично, фахівець з налаштування реклами відповідає тільки за технічні налаштування. Як наслідок, в такому випадку він впливає максимум на 1/3 успіху.

Якщо під контролем фахівця ще й графіка, то шанси зростають, але на практиці у мене були випадки, коли поганий відділ продажів зливав все заявки в нікуди. Тому потрібно або знати точну аналітику, і на ній засновувати гіпотези, чи проводити тестування. Але і це не врятує маркетолога від сезонності, конкуренції і в принципі наявності попиту на товар.

Рекомендуємо курс по темі

Як жити далі?

Все дуже складно.

Після усвідомлення чинників успіху приходять типи тестування, де для кожної з змінних ми вводимо альтернативи. А після них — масштабування рекламних кампаній. А після — вихід на нові ринки. Потім монополія. Ви — голова корпорації. А там вже рукою подати до світового панування.

Але ж усе починалося зі звичайною рекламної кампанії...