- Слухайте, мені ось ці ваші терміни не цікаві. Ви мені прямо скажіть, ось у мене 100 доларів, скільки ви дасте мені за них клієнтів ....
- А яка у вас конверсійність?
- Ну ось знову ви за своє ...
Всім привіт. На зв'язку Данило Знаю — кризовий маркетолог и людина, яка пройшла более трех сотень таких розмов. Давайте розбиратися, чи можуть маркетологи гарантуваті успіх рекламної кампании и продажу.
У цій статті я розгляну так звану таргетовану рекламу — рекламу в соціальних мережах. Але логіка оцінки успіху буде легко переноситися і на інші види трафіку, з невеликими змінами.
Успіх складається з трьох чинників, кожен з яких включає в себе ще ряд підпунктів. Якщо ми на глобальному рівні втрачаємо хоча б один фактор — ризики зростають багаторазово.
Фактор 1. Креатив — що саме показуємо
- ідея
- текст
- візуал (картинка / відео)
- оффер (мотивація купити зараз)
Фактор 2. Технічні параметри — кому і як показуємо
- оптимізація показу рекламної кампанії
- обрана аудиторія (геолокація, стать, вік, інтереси людей ...)
- оптимізація відображення креативів
- обраний тип тестування
- ретаргет, наздоганяльна реклама
Фактор 3. Воронка — як закриваємо інтерес
- продає сайт
- красиві соц мережі
- доставучій чат-бот
- швидкий відділ продажів
Наведу приклад
Клієнт продає приватні будинки. На креативі реальний красива ділянка, з садом і будинком. Ефекту немає, тому що:
- він показує рекламу на всю Україну, а не на конкретний регіон
- немає наздоганяючої реклами після первинного інтересу, а рішення про покупку не приймається відразу
- трафік йде на невеликій інстаграм-аккаунт, де половина фото - стокові кадри з інтернету
Або ситуація гірша:
У клієнта сайт продажу велосипедів. Свого часу він зробив велику кількість фотографій велосипедів на білому тлі. І ці фотографії він запускає в рекламу. Ефекту немає, так як:
- він показується холодної аудиторії, яка до цього не думала про велосипедах (реклама в соц мережах повинна через емоції формувати інтерес)
- після натискання людина потрапляє на головну сторінку сайту з величезним розмаїттям позицій з яких складно щось вибрати
Так що, гарантувати можете чи ні?
Класично, фахівець з налаштування реклами відповідає тільки за технічні налаштування. Як наслідок, в такому випадку він впливає максимум на 1/3 успіху.
Якщо під контролем фахівця ще й графіка, то шанси зростають, але на практиці у мене були випадки, коли поганий відділ продажів зливав все заявки в нікуди. Тому потрібно або знати точну аналітику, і на ній засновувати гіпотези, чи проводити тестування. Але і це не врятує маркетолога від сезонності, конкуренції і в принципі наявності попиту на товар.
Рекомендуємо курс по темі
Як жити далі?
Все дуже складно.
Після усвідомлення чинників успіху приходять типи тестування, де для кожної з змінних ми вводимо альтернативи. А після них — масштабування рекламних кампаній. А після — вихід на нові ринки. Потім монополія. Ви — голова корпорації. А там вже рукою подати до світового панування.
Але ж усе починалося зі звичайною рекламної кампанії...