Чому люди не можуть знайти в собі сили почати або продовжити навчання

Чому люди не можуть знайти в собі сили почати або продовжити навчання

  • 30 червня, 2021
  • читати 7 хв
Денис Бурячковський
Денис Бурячковський Senior Software Engineer у Capgemini Engineering

Привіт всім. Як ви вже напевно помітили, істина народжується за довгими бесідами з друзями, так що я буду говорити про ті речі, які вивів для себе шляхом довгих дискусій з колегами за стаканчиком чого б то не було. І буду говорити начистоту.

У мене, як у викладача, часто спливає питання «А чому, власне, люди не можуть знайти в собі сили продовжити або навіть почати навчання».

Кожен з нас стикається з подібною проблемою, і це не про вже вивчений матеріал, коли ви є професіоналом у своїй сфері, а про новачка, який не впевнений в своїх силах і будь-яка жорстка критика може підвести до питання «А чи дійсно воно мені так необхідно? ». Часто фахівці, які вже відбулися, забувають про те, що колись теж були незміцнілими пташенятами і судять про інших по своєму поточному досвіду.

Сьогодні я буду переміщатися в аудиторію на місце студента, спостерігати за собою і колегами, а потім — назад за кафедру і описувати те, що бачу з цієї точки зору, відповідати на запитання.

Все описане нижче є чисто суб'єктивною думкою. У кожного свій шлях розвитку і кожен фахівець бачить його по-своєму. Так його бачу я.

#Початок

Студент

Я прокидаюся рано вранці, продираю очі і згадую, що вчора обговорював з друзями нову для себе сферу. Деякі з моїх товаришів уже айтішники, у них хороша зарплата, вони розповідали про круті плюшки, які пропонують на роботі. Я теж так хочу!

Викладач

Дуже багато людей хочуть потрапити в IT. Але мало хто розуміє, навіщо. Основне, що їх притягує — зарплата. Вони не розуміють, що зі збільшенням кількості фахівців початкова ставка джуна падає, а щоб отримувати дійсно непогано — потрібно витратити багато часу.

Студент

... Вони практично не зайняті, у них багато вільного часу. Я втомився вставати в таку рань!

Викладач

... І що найголовніше — вони всі впевнені, що отримавши першу роботу, будуть цілодобово байдикувати та отримувати мільйони.

Урок

Мотивація — це те, чим ви керуєтеся в будь-якому починанні. Гроші і неробство — це найгірше з тонни ідей.

Що послужило мотивацією для мене?

Я хотів утерти ніс ігроробам, які засудили мене в одній з форумних рольових ігор, і написати свою, автоматизовану гру, де не буде місця суб'єктивізму.

Бажання створити що-небудь своїми руками, проявити себе в сфері — це ідеальний варіант, при якому у вас завжди буде бажання витратити додатково годину-другу на навчання, тому що кожна додаткова хвилина наблизить вас до реалізації вашої мрії.

Ви й не уявляєте, як приємно навчати ідейних людей, очі яких випромінюють бажання вбирати більше інформації! Особисто я готовий затриматися на занятті, щоб дати таким людям побільше їжі для розуму, розкрити деталі, які, по суті, не критичні в загальній системі навчання.

При такому підході ви й не помітите як з джуна виростите до синьйора з дуже високою ставкою, а компанії будуть за вас триматися, так як ви будете представляти їх ім'я!

#Трудовібудні

Студент

Я вже в аудиторії! Я напишу цю гру! Сьогодні зміниться все!

Нічого не зрозуміло. Так, скопіював, вставив. Стоп, я не встигну. Так, він же це пояснював. Якщо спитаю — подумають, що дурень. Гаразд, вдома розберуся.

Викладач

Я перестав витрачати час на довгий вступ. Ми почали відразу з кодинга і вивчення системи контролю версій. І знаєте що? Я ціле заняття намагався пояснити, для чого воно, а в очах — нічого! Пусто. Я бачу, що у них купа питань, але ніхто не питає — всі мовчать.

Студент

Прийшов додому. Командний рядок? Це не те, за чим я прийшов. Як мені почати писати гру? Цього хеллоу ворлд мало! Та й як її там ... Консоль? Мені точно це не знадобиться.

Урок

Навчання — не та ж картинка, яку ви намалювали собі в голові. Часто теми, які є дуже важливими, виносяться в окреме заняття і вдають із себе ланку, без якої з вас не вийде гарного фахівця. Якщо ви не бачите те, як пов'язана та чи інша тема з концепцією занять — просто запитаєте. У вас в голові повинні з'являтися питання. Багато. Задавайте!

Питання протягом заняття дають викладачеві зрозуміти, на чому слід зупинитися, про що розповісти детальніше. Чим більше ви питаєте — тим краще засвоюєте матеріал. Намагайтеся укласти в голові концепт — навіщо це потрібно вивчати, чому зараз і як це буде використовуватися в майбутньому. Тільки за цієї умови ви будете рухатися бесшовно.

Мозок — це така штука, яка усілякими способами буде чинити опір новим знанням, так що легкий білий шум — це норма. Те, що ви повинні побороти — це сором перед колегами в аудиторії. Повірте, у кожного з них в голові каша. Якщо кожен з учнів буде соромитися задавати питання — викладач просто буде рухатися далі і в якийсь момент ви просто втратите нитку навчання і загрузнете в боргах. Для того ви і прийшли вчитися, щоб було у кого запитати, чи не так?

А далі — більше. У наступній статті ми розберемо з якими проблемами зустрічаються студенти і викладачі в найспекотніші часи — часи занурення в курс.

Рекомендуємо публікацію по темі