Сьогодні в інтернеті можна знайти практично все. Багато статей, уроків, лайфхаків на будь-яку тему. Можливо, хтось навіть упевнений, що освіта не дуже то й потрібна, адже все, що необхідно, можна знайти і дізнатися в інтернеті.
З одного боку — це дуже зручно. Будь-яка інформація завжди під рукою, не те, що 7 років тому — з усіх ресурсів один Хабрахабр, і то зрозуміти його писанину могли лише обрані программісти😂.
З іншого боку — це велика загроза digital ринку. Адже далеко не всі статті дійсно експертні. Де гарантія, що автор статті дійсно розбирається в темі, а не бездумно скопіював її з іншого сумнівного або застарілого ресурсу? Найгірше, що це перевірити практично неможливо. І якщо людина не розбирається в темі, то потрапити на статтю такого горе-копірайтера дуже легко. Чим це загрожує, я думаю, всі розуміють.
Візьмемо, наприклад, ази: інструменти інтернет-маркетингу і види інтернет-маркетингу.
Подивимося, що нам видає інтернет по цих запитах.
Зверніть увагу, що 6 з 8 пунктів абсолютно ідентичні в двох абсолютно різних і основоположних темах. Наприклад, як «вірусний маркетинг» може бути одночасно і видом, і інструментом? Або все ж «вірусний маркетинг» — це вид, а ось платформи, ресурси і сервіси для його роботи — це інструменти. Цікаво, що по даній темі я так і не знайшла жодної статті про стратегічний, тактичний й операційний маркетинг в якості його видів.
І це приклад самого простого і основного з чого, мабуть, починає навчання кожен майбутній маркетолог. Що говорити про більш вузькі і професійні теми. Де якість і достовірність інформації може безпосередньо впливати на конверсію і результат всього маркетингу в цілому. Ціна помилки в нашій роботі вкрай велика і може обчислюватися тисячами або навіть сотнями тисяч доларів.
Уявіть собі наштовхнутися на SMM фахівця, який начитався ось цих ресурсів 👇
Після такого «просування» в Інстаграм в 90% випадків можна взяти і видалити свій аккаунт, якщо його, звичайно, Інстаграм сам до цього не заблокує за порушення правил. Гаразд, якщо подібні статті були б на сторінці 10-й видачі, але це ж 1-а сторінка!
Фахівці-початківці — це одна сторона медалі. Набагато гірше, якщо подібних статей начитався керівник або власник і потім намагається вставити свої «5 копійок» в роботу маркетолога. З таким боротися набагато гірше і складніше. Якщо фахівця-початківця ще можна перевчити, то власнику, як правило, складно довести, а головне аргументувати — чому так робити не можна. Хоча іноді бувають винятки.
Звичайно ж, не можна стверджувати, що 100% інформації в Інтернеті фейк і марення. Є гідні блоги, хороші фахівці і експертна інформація (як в блозі Hillel, наприклад 😉). Але потрібно знати, яким ресурсам можна довіряти, а які краще обходити стороною. Експерти часто діляться інформацією в особистих профілях, а викладачі школи дають студентам особистий ТОП інфо ресурсів прямо на заняттях. Тому споживайте тільки якісний контент, щоб бути затребуваним, ефективним і результативним фахівцем.
Рекомендуємо курс по темі
І ось вам мій особистий список ресурсів, за оновленнями яких я стежу:
Netpeak Journal — гарячих новинок тут не буде, але зате дуууже багато крутого digital-контенту, експертних статей, покрокових мануалів, розборів і лайфхаків. Все розписано дуже доступно, зрозуміло, а головне — актуально.
Livedune blog — про маркетинг в соціальних мережах. Тут можна почитати про оновлення соц. мереж, тренди, прогнози і аналітику. За рахунок того, що у сервісу є доступ до великої кількості даних, автори проводять круті дослідження і діляться результатами в своєму блозі.
Hubspot — блог для маркетологів, в якому можна дізнатися практично все, що потрібно для роботи. Як збільшити конверсію, нові інструменти інтернет-маркетингу і прокачування відділу продажів.
Lemlist — блог про маркетинг, фішки і круті кейси. Особливо про те, як прокачати аутріч маркетинг, правильно конектитися на Linkedin і запускати email-розсилку по холодній базі так, щоб листи відкривали.
Ну, і звичайно ж, блог Hillel IT School. Як мінімум тому, що контент для блогу створюють самі викладачі, практикуючі фахівці, які точно поганого не порадять.
Приємного читання =)