Валерій Красовський: «Критерій успіху для Sigma Software - це командна робота»

Валерій Красовський: «Критерій успіху для Sigma Software - це командна робота»

  • 25 червня, 2018
  • читати 3 хв

Комп'ютерна школа Hillel продовжує серію інтерв'ю з керівниками провідних IT-компаній України. Представляємо вашій увазі розмову з Валерієм Красовським, CEO компанії Sigma Software. Валерій розповів про історію шведської компанії з українським корінням і про те, як їм вдається утримувати лідируючі позиції на ринку роботодавців.

— Розкажіть про історію виникнення компанії Sigma Software? На чому спеціалізується компанія?

Роком заснування Sigma Software вважається 2002 год. Насправді, це не просто початок компанії, яка стала такою, якою ми її бачимо зараз. Це продовження історії невеликої аутсорсингової фірми, що існувала ще з середини 1990-х. Засновники компанії - кілька друзів, які до цього дня дбають про її розвиток і процвітання. У 2002 році ця компанія отримала назву Eclipse Software Programming. У цей час ми займалися створенням програмного продукту на замовлення, головним завданням перед собою ставили побудову довгострокових відносин із замовниками. Ми розглядали цю компанію як новий бренд, який повинен створювати круті продукти і допомагати розвивати IT-екосистему країни.

У 2005 ми познайомилися з менеджментом Sigma Group - великої скандинавської групи компаній, яка надавала послуги IT-консалтингу. У процесі спілкування з'ясувалося, що у наших компаній багато спільного у підходах і цінностях. Це і зіграло свою роль у вирішенні стати частиною групи Sigma. Після цього розвиток пішов ще динамічніше. У 2011 ми стали носити назву Sigma Ukraine, а коли відкрили офіси в Європі та за океаном, змінили ім'я на Sigma Software.

Сьогодні ми говоримо про себе так: Sigma Software - це шведська компанія з українським корінням, що надає високоякісні послуги в області IT-консалтингу та розробки програмних рішень.

Це означає, що ми не просто підрядник-виконавець, а партнери у питаннях вирішення бізнес завдань клієнта і досягнення ним поставлених бізнес цілей. Тобто, ми не тільки розробляємо якісні продукти, а й занурюємося у бізнес-процеси клієнта, щоб бути з ним on the same page, розуміти, чого він хоче.

Працюємо ми в різних галузях, серед яких авіа, автомобільна, будівельна, рекламна, ігрова та ін. Одна з особливостей нашої компанії - велика диверсифікація. Звідси і широкий вибір проектів, технологій, напрямків, де наші фахівці можуть себе знайти. Наші замовники - як стартапи і продуктові компанії, так і великі гравці enterprise сегмента, причому географія представлена ​​більш ніж 30 країнами і продовжує розширюватися. Ми працюємо з широким списком технологій, як з трендовими, так і з новітніми, які стануть трендом через пару років. В рамках компанії діє R & D центр, де освоюємо нові технології і напрямки: AI, Data Science, Infotainment, AR / VR і інші.

Сьогодні команда Sigma Software налічує понад 800 осіб. Це фахівці і консультанти, що працюють у Харкові, Одесі, Львові та Києві. Також багато професіоналів працює віддалено з інших міст і країн.

У компанії широкий вибір проектів, технологій, напрямків, де фахівці можуть себе знайти

— Які цінності у Вашій компанії?

Наше мотто - Nordic traditions, Ukrainian spirit, Superior software. Ми прагнемо впровадити у повсякденній роботі кращі підходи і практики, властиві і шведам, і українцям, враховуючи особливості менталітету.

Говорячи про шведський підхід, ми маємо на увазі мінімальну ієрархічність управління, велику незалежність окремих департаментів та команд всередині компанії, свободу прийняття рішень, можливість бути почутим, ким би ти не був - інтерном або архітектором. Ми готові до нових і сміливих ідей, якщо вони продумані і відповідають цілям, які стоять перед нами. Шведи завжди дуже вимогливі до якості, ця риса властива і нашій компанії.

Як українська компанія, ми виявляємо велику гнучкість у спілкуванні з усіма партнерами, клієнтами, фахівцями, при цьому ми беремо на себе відповідальність не просто за якусь частину робіт, а за успішність продукту в цілому.

Ми багато часу приділяємо розвитку IT-екосистеми в Україні. Це видно на всіх рівнях: від наших фахівців, які із задоволенням драйвлять внутрішні і зовнішні ком'юніті, виступають на конференціях, пишуть статті, до кабінетів великих державних чиновників, де ми в складі IT Комітету Європейської Бізнес Асоціації активно доносимо важливість розвитку IT-галузі України, створення для неї сприятливих умов, реформування IT-освіти в країні.

— У компанії працює більше 800 фахівців, як вдалося цього досягти?

Диверсифікація бізнесу компанії, велика кількість різних технологій, напрямків, замовників, країн - це привертає активних фахівців, що бажають розвиватися. Крім того, ми співпрацюємо з нашими експертами не на проектній основі, тому після закінчення проекту, як правило, наші фахівці залишаються з нами і продовжують роботу над іншими завданнями.

Ми багато уваги приділяємо тому, щоб навчати молодих хлопців - співпрацюємо з вузами, читаємо курси і в університетах, і в школах, запрошуємо студентів на стажування та інтернатури, впроваджуємо у компанії continuous education.

До речі, в останні роки до нас багато приходить дівчат. Ми соціально відповідальна компанія і, звичайно, цьому питанню теж приділяємо увагу. У 2017 році відсоток дівчат в команді досягав 30%, а на менеджерських позиціях - 45%.

Велика кількість різних технологій, напрямків і замовників привертає активних фахівців, що бажають розвиватися

— Як ви відбираєте фахівців у компанію. Які обов'язкові якості для здобувача ви висуваєте?

Власне кажучи, головне для нас - це щоб фахівець не тільки підходив за технічними вимогами, а й поділяв наші цінності: командна робота, професіоналізм, відповідальність, проактивність, вміння виглянути за рамки звичного і бачити картинку вцілому. Я б навіть сказав, що для нас важливіше, щоб людина поділяла наші цінності, ніж мала крутий досвід. Досвід можна допомогти знайти, а ось цінності - набагато складніше. У кожної компанії цінності свої, але важливо, щоб погляди і цілі компанії і фахівця збігалися. Тоді це ідеальний match.

— Що Ви вважаєте найбільш важливим у роботі успішної IT-компанії?

Залежить від того, які цілі ставить перед собою компанія, чим живе. Я б сказав, що критерій успіху для нас - це командна робота. Успішний бізнес рідко буває заслугою однієї людини, найчастіше - це спрацьована команда експертів, кожен з яких розуміє свою частку відповідальності і готовий її взяти.

Зрозуміло, це здатність тримати дане слово і сильні навички криза менеджменту і у ключових фахівців, і у всіх хлопців, хто виконує менеджерські функції. Це здатність критично оцінювати ситуацію і уникати непродуманих рішень. Здатність стратегічно мислити і вміти бачити навіть не на крок вперед, на цілу милю: якщо ми зараз приймемо це рішення, як воно на нас позначиться завтра? Зрозуміло, це наполегливість і постійне прагнення рости, яке повинно бути в ДНК всієї компанії і всієї команди. Для нашої компанії - це також велика гнучкість і готовність go extra mile for a client: зробити більше, ніж від тебе очікують. Такий підхід допомагає будувати довгострокові відносини.

Ці принципи зіграли роль в успіху нашої компанії, і це підтверджується цифрами. Ми ростемо приблизно на 30% щороку з моменту заснування (може бути за винятком кризового 2008 року, коли ми не зменшилися, але і не збільшилися в розмірах), виходимо на нові ринки, все більше і більше працюємо з проектами та продуктами, які несуть в собі технології завтрашнього дня.

Якщо говорити про конкретні показники, то важливо, наприклад, входження у рейтинг кращих світових провайдерів IT-послуг «The Global Outsourcing 100». А в листопаді минулого року ми стали роботодавцем номер один в Україні за версією Dou.ua і стабільно знаходимося у п'ятірці кращих роботодавців країни.

В інтер'єрі офісів використовуються екологічні матеріали - дерево, бетон, цегла, скло.

— Не можна не відзначити, що у вас дуже гарний офіс :)

Так, ми впроваджуємо єдиний підхід до організації простору і до інтер'єрів у всіх наших локаціях. Свого часу Sigma Software відмовилася від ідеї open space планування у всіх офісах в Україні. За багато років жодного разу про це не пошкодували, так простір стає більш затишним. В цілому стиль офісу - скандинавський лофт.

В інтер'єрі використовуємо екологічно чисті матеріали - дерево, бетон, цегла, скло. За колірною гамою: чорний, білий, сірий, з яскравими кольоровими акцентами. Під час розробки проекту ми приділяли велику увагу принципам «зеленого офісу» і керувалися шведським поняттям «лагом» (коли все досить, без надмірностей).

У наших офісах можна не тільки працювати, а й з комфортом відпочивати, займатися спортом, вчитися, збиратися на тренінги і юзер групи.

— Що б Ви порадили тим людям, які тільки починають кар'єрний шлях в IT?

Постійно вчитися, працювати над собою, і що дуже важливо - брати ініціативу у власні руки. Звертати увагу на нові напрямки і технології і освоювати їх, знайомитися і спілкуватися з досвідченими фахівцями. Не боятися помилитися, але робити висновки, робити висновки і більше не допускати подібного.