1
5.0

Оцінити

Iнтерв'ю читати 3 хв. 5.0 14 голосів 2543

Олександр Олійник: «Соціальні мережі — це ефективність і цілеспрямована робота з аудиторією»

Комп'ютерна школа Hillel продовжує серію інтерв'ю з керівниками IT-компаній. Сьогодні героєм нашого матеріалу став Олександр Олійник, Executive Director в Netocrat Communications і викладач курсу SMM в Комп'ютерній школі Hillel. Олександр вчасно побачив потенціал соціальних мереж як інструменту просування і точно знає, як вони можуть допомогти бізнесу.

— Розкажи про те, як давно ти займаєшся SMM?

Професійно соціальними мережами я почав займатися у 2013 році. Свої перші кроки робив у некомерційній молодіжній організації. Зараз SMM — це тільки частина всієї моєї роботи, більше я все-таки займаюся тим, що переношу платформу маркетингу у соціальні мережі.

— В який момент ти зрозумів, що просування в соціальних мережах — перспективний вид маркетингу?

Спочатку мені подобався сам маркетинг як інструмент, він дійсно дуже багатогранний і цікавий. Багато хто думає, що маркетинг — це придумувати креативні банери, знімати класні відеоролики і керувати знімальною групою. Так, але все це лише верхівка айсберга. Насправді, сама структура маркетингу досить складна: це дослідження аудиторії, вивчення її потреб. У той момент, коли я почав бачити перші результати роботи: що хороші тексти можуть залучити клієнтів, я зрозумів, що ця тема перспективна і потрібно заглиблюватися в її вивчення.

Як змінився ринок зі збільшенням впливу на нього соціальних мереж?

Так, він змінився і, більш того, продовжує змінюватися. Не секрет, що всі нові віяння беруть початок на Заході, а до нас вони доходять через 2-3 роки. Раніше соціальним мережам не надавали особливого значення, тому що у нас активно розвивалися SEO і платна реклама у Google і Яндекс — це приносило левову частку доходів і показувало швидкі результати. Зараз ринок виріс, і люди вибирають товари, керуючись не тільки ціною, але і емоціями, які вони відчувають до тих чи інших брендів. Саме в цей момент соціальним мережам почали приділяти більшу увагу. Адже вони — живий канал спілкування з аудиторією і саме в них формується лояльність потенційного покупця. Коли представники малого і середнього бізнесу розуміють, що конкуренція в пошукових системах зростає, вони починають шукати інші канали залучення клієнтів. Соціальні мережі дають ефективність, невелику конкуренцію у рекламі і цілеспрямовану роботу з аудиторією.

Чи існують такі представники бізнесу, які ведуть просування тільки у соцмережах?

Так, таке має місце, але це не зовсім правильно. Звичайно, соціальні мережі можна вести самостійно, у тому числі і запускати там рекламу. Але, просуваючи свій товар або послугу тільки таким чином, малий і середній бізнес втрачає свій потенціал у пошукових системах. Для того, щоб визначитися напевно, якийсь вид просування підходить більше, варто спробувати всі види. Якщо ви в змозі виробляти більше, не варто себе обмежувати обсягами, які ви можете охопити у соцмережах.

Як соціальні мережі можуть допомогти у розвитку бізнесу?

Безумовно, найпотужніший канал просування — це SEO-оптимізація сайтів. Вона робиться для того, щоб за певними пошуковими запитами сайт потрапляв у «топ» пошукової видачі. Поруч з SEO стоїть платна реклама у пошукових системах. Як все працює: коли у людини дозріває потреба, вона починає шукати в інтернеті, як її задовольнити. Тут у пріоритеті SEO і контекстна реклама. Але є і такі проекти, особливо це стосується стартапів і продуктів, потребу у яких ще належить сформувати. Саме через соціальні мережі, знаючи і розуміючи аудиторію (адже ми самі ділимося інформацією про себе у соцмережах), можна вчасно сформувати цю потребу за допомогою реклами. Ще один плюс: соцмережі створюють емоційну прив'язку, тому що ми транслюємо не просто продукт і його опис, ми допомагаємо користувачам повірити в нього. Таким чином, соціальні мережі можуть збільшити продажі від 10 до 50 відсотків.

Розкажи про колектив компанії Netocrat Communications, якими проектами ви займаєтеся?

Компанія Netocrat Communications сформувалася близько 7 років тому. Колектив не перевищує 10 осіб — всі вони професіонали своєї справи. У компанії є постійні співробітники, а є і ті, кого ми беремо для роботи над певними проектами. Працюємо як над локальними, так і над національними проектами, у тому числі і для англомовної аудиторії — у нас є клієнти у США. Також ведемо проекти у Казахстані.

— Як ти зі співробітниками компанії розробляєш стратегію для клієнтів? Чим відрізняється підхід до того чи іншого клієнта?

Приємніше і ефективніше працювати з клієнтами, у яких власник і маркетолог мислять в одному напрямку і розуміють, чим вони займаються, для кого вони це роблять і яке завдання вирішують. Деякі підприємці працюють, так би мовити, з натхнення: вони знають, що діють правильно, але не можуть пояснити, чому вони чинять так, а не інакше. В цьому випадку ми допомагаємо все структурувати, описати аудиторію. Безліч фактів потрібно зібрати в стратегічний клубок, який виллється у контент і план реклами. Соціальні мережі потрібно не просто вести, вони повинні вирішувати певні бізнес-завдання, які закладені в стратегії клієнта.

Можу сказати, що кожен клієнт — це новий унікальний кейс. Навіть якщо порівняти дві компанії з однієї сфери, вони все одно виявляться абсолютно різними: їх цінності або позиціонування будуть відрізнятися. Під кожен бренд потрібно підбирати індивідуальні інструменти.

— Що б ти порадив тим, хто починає просування у соціальних мережах?

Чим би ви не займалися, перш за все треба задати собі питання: навіщо ви це робите і поставити перед собою певні цілі. Також я рекомендую прочитати корисну інформацію про просування, подивитися відео. Спробуйте всі канали і зупиніться на тих, які при 20% зусиль дають 80% результату. Вдосконалюйте свої навички там, де результат вище, щоб максимально поліпшити свої досягнення.

Схожі матеріали

Подпишитесь на рассылку
Компьютерной школы Hillel

Ви отримаєте:

  • Інформацію про корисні галузеві заходи
  • Цікаві статті IT-сфери
  • Новини Комп'ютерної школи Hillel