Який він — добрий стартап? Думка засновника і інвестора

Який він — добрий стартап? Думка засновника і інвестора

  • 13 березня, 2018
  • читати 3 хв
Артем Гордадзе
Артем Гордадзе BDE у Dotcom Ventures Holding AG

Буквально «стартап» — подорож у невідомість. Підприємці повинні бути готові з легкістю приймати як неоднозначність і мінливість, так і різноманітні труднощі.

Найголовніше — знати, чого ви хочете і сфокусуватися на цьому. Увага і виконання повинні стати вашими кращими друзями в цій цікавій подорожі.

У цій статті зібрані поради інвесторів і тих, хто має досвід створення стартапів.

Ось ключові моменти, які допоможуть структурувати ваші божевільні ідеї і скласти реальний план проекту:

  • Прагніть до реального бачення ситуації;

  • Подумайте про потенційну бізнес-модель (витрати на придбання < потенційного прибутку) з потенціалом для дуже сильного і швидкого зростання;

  • Створіть чудовий продукт. У сенсі продукт, який вирішить конкретну проблему;

  • Здійснення - ключовий момент. Ідея становить лише 5%;

  • Рахуйте все. Ви повинні бути в курсі, звідки гроші прийдуть і на що ви їх витратите;

  • Побудуйте чіткий бізнес-план. Ви повинні розуміти, звідки взялася кожна цифра в вашому бізнес-плані;

  • Думайте і кажіть про те, яку вигоду отримає клієнт, а не просто про функціонал;

  • "Спочатку я дізнаюся, що потрібно світу, а потім переходжу до винаходу", - сказав Томас Едісон;

  • Знайдіть відповідь на найбільшу власну потребу;

  • Вигадайте ідею, яка пов'язана з вашою пристрастю і тим, що допомагає людям;

  • Більше налаштовуйтесь на сам процес, ніж на отримання фінансової вигоди;

  • Отримуйте знання про те, як будувати бізнес-процеси, розпоряджатися бюджетом, прибутком і витратами. Вам потрібні навички в сфері фінансів і менеджменту.

Створіть правильну команду. Наймайте лише тих, хто вам дійсно потрібен.

Є велика різниця між людьми, які вам дійсно потрібні, і тими, яких ви хочете найняти.

  • Спробуйте знайти відповідних співзасновників, яких добре знаєте;
  • Чітко визначте роль кожного з них;
  • Підпишіть договір про співзасновництво;
  • Починайте з випробувального терміну;
  • Будуйте команду ентузіастів, яка розділяє ваше бачення (не наймайте роботів)
  • Перші пару років ви будете виживати на ринку. Будьте до цього готові.

Різні види стартапів

  1. Проект як сервіс або програмне забезпечення
  2. Створення нової складної технології
  3. Створення компанії-виробника обладнання/інтернету речей.

    Проект як сервіс/програмне забезпечення

Крутіться як тільки можете!

  • Починайте без оренди офісу;
  • Самі будьте програмістом і залучайте фрілансерів для складних завдань (Upwork вам на допомогу). Не наймайте людей. Шукайте необхідних фахівців;
  • Створюйте продукт з мінімальним функціоналом — MVP;
  • Всі інструменти виробництва зараз безкоштовні, можливо, для початку мають пробний період :-) (Google docs, Skype, Trello і т.д.). Комп'ютер — все, що вам потрібно!;
  • У більшості великих компаній є програми для стартапів (Amazon, ZenDesk, SVB, Google, RackSpace і т.д.)
  • Ітерація за ітерацією, ітерація за ітерацією!;
  • Не складайте гроші занадто рано;
  • На те, щоб знайти потрібний товар, йде багато часу;
  • Думайте про ризики і готуйтеся зазнати невдачу. Для різних ситуацій майте напоготові план "Б".
Створення нової технології

Створення нової технології

  • Створіть команду співзасновників і експертну раду;
  • Знайдіть потенційних співробітників;
  • Постарайтеся створити і показати прототип;
  • Продемонструйте свій досвід і професіоналізм в даній області;
  • Знайдіть достатнє фінансування, щоб запустити продукт на ринок.

Коли хочете знайти фінансування, проаналізуйте і подумайте, куди податися: стати ризиковим підприємством, звернутися до меценатів-інвесторів, банків або вдатися до краудфандінгу ...

Подумайте про свої цілі. Подумайте, чия вам потрібна підтримка. Продумайте стратегію.

Компанія з виробництва обладнання

  • Створіть команду з досвідчених людей, які раніше брали участь в подібних проектах. Використовуйте свої організаційні навички;
  • Створіть прототип;
  • Знайдіть потенційних клієнтів/канали, які готові зробити попереднє замовлення;
  • Запустіть проект на Kickstarter і Indiegogo;
  • Зберіть мінімум $ 1 млн після успішної кампанії. Виробництво обладнання — це важко і витратно.

Коли почати шукати фінансування?

  • Коли побачите, що ваш продукт відповідає на реально існуючу потребу (і вирішите проблему утримання);
  • Коли вам хочеться прискоритися в одному напрямку;
  • Коли потрібно більше людей для обслуговування клієнтів.

Коли НЕ потрібно шукати гроші

  • Коли ви все ще на стадії ітерації;
  • Коли ще не знаєте, якою буде ваша компанія через рік;
  • Коли у вас не дуже задоволені клієнти;
  • Коли шукаєте гроші тільки тому, що вам потрібна зарплата.

Що перевіряють інвестори перш, ніж вкласти гроші в бізнес?

  • Наскільки значне і ясне у вас бачення;
  • Чи відповідаєте ви на реальну потребу? Чи чекають вас потенційні клієнти?;
  • Ви знаєте, як просувати/продавати свою продукцію? Скільки вам потрібно грошей?;
  • Ваш досвід і досвід вашої команди + знання фінансів і менеджменту;
  • Наскільки технологія інноваційна;
  • Який поріг входження;
  • Чи знайшли ви потрібну і найкращу команду, щоб привести цю компанію до успіху;
  • Скільки місяців протримається компанія з поточними інвестиціями;
  • Яким буде стартап після всіх цих місяців;
  • Як ви плануєте використовувати отримані гроші (високі зарплати, прекрасні дивани, великі офіси, дорогий менеджер з продажу, багато подорожей і т.д.).

Пишіть інвесторам по 3-5 рядків з новинами щотижня.

Не брешіть інвесторам до, або після кожного раунду. НІКОЛИ.

Розпоряджайтеся грошима інвесторів, як своїми власними.

І вони стануть вашими кращими представниками.