1
4.1

Оцінити

Статті читати 6 хв. 4.1 16 голосів 592

Шість переконань, які заважають дорослим почати вчитися

Важливим трендом сьогодні є безперервне навчання протягом усього життя. Тому дорослі після школи і університету продовжують вчитися самостійно або відвідують різні курси підвищення кваліфікації. Також швидко мінливі умови життя сприяють популярності світчерів — людей, які вирішили поміняти рід діяльності і почати кар'єру в новій для себе галузі. Тому підвищується необхідність самоосвіти і навчання на професійних курсах. Але в той же час включається зволікання з початком навчання або відкладання цього процесу на невизначений термін. У чому ж причина такої реакції на тренд безперервного навчання? Давайте подивимося на ряд переконань, які заважають дорослим вчитися.

Мені нема коли!

Відсутність вільного часу — найпоширеніше переконання, щоб відкласти навчання в довгу скриньку. Коли в і без того щільний графік роботи, сімейних справ і хобі ми намагаємося вбудувати навчання чомусь новому, здається, що виділити на нього час неможливо. Це нормальна реакція на спробу значних змін життєвого укладу. Ми несвідомо намагаємося захистити усталену життєву позицію від сильних змін.

Тому варто відповісти на наступні питання:

  • Що я хочу отримати від цього навчання в результаті?
  • Що по-справжньому важливого в цьому навчанні?
  • Які можливості відкриває переді мною це навчання?
  • Як я зрозумію, що це навчання принесло мені той самий результат?
  • Що буде критерієм успішного навчання?

Якщо відповіді на ці питання прояснили цінність цього навчання, то ми легко зможемо виділити для такого важливого проекту час у своєму розкладі. Тим більше сьогодні є стільки можливостей навчатися, не виходячи з дому, в форматі онлайн у зручний час.

Навчання не просуне мене по кар'єрних сходах

Таке переконання — наслідок негативного досвіду в навчанні в минулому. Старання бути відмінником у школі не дали результату пізніше і не вплинули на дохід або кар'єру. З'явилося розчарування в процесі навчання в цілому. І вже в дорослому віці немає бажання вкладатися в навчання, якщо раніше це не приносило бажаного результату.

Варто відповісти на наступні питання:

  • Який навчальний заклад для мене — символ успішної кар'єри?
  • Чи хочу я пройти навчання в цьому закладі?
  • Які у мене є можливості пройти навчання в подібних навчальних закладах або його представництві?
  • Де я можу прочитати відгуки про цей навчанні або якось зв'язатися з його випускниками, щоб дізнатися їх враження від навчання?
  • Які реальні можливості кар'єрного росту дає таке навчання?

Коли відповіді на дані питання прояснюють конкретні варіанти навчальних закладів, в яких ми хотіли б повчитися, набагато простіше запустити процес навчання. У цьому допоможе і вивчення відгуків, історії успіхів випускників даного навчального закладу. Це ж прояснює кар'єрні перспективи після закінчення навчання.

Навчання коштує занадто дорого

Це переконання пов'язано з розчаруванням в результатах попереднього навчання. Тому зараз здається, що витрачати гроші на нове навчання — безглуздо. Але якщо залишити минулий досвід в минулому, знаючи цінність навчання для подальших перспектив, можна подивитися на ситуацію інакше.

Варто відповісти на наступні питання:

  • Якщо це навчання для мене дійсно важливе, я можу знайти можливість оплатити його?
  • Які у мене є варіанти оплати навчання в розстрочку або накопичення для навчання в подальшому?
  • Як я можу збалансовано переглянути свій бюджет, щоб виділити гроші на це навчання?
  • Як скоро я зможу повернути вкладені в навчання кошти з збільшення доходів завдяки підвищенню кваліфікації?

Відповіді на ці питання допоможуть знайти оптимальний варіант за вартістю навчання, умов розстрочки оплати за навчання. А також прояснити для себе, що підвищення кваліфікації і професійної компетентності, допоможуть збільшити дохід і окупити вкладені в навчання кошти.

Я і так досить кваліфікований фахівець

Це переконання оберігає нашу спроможність і самодостатність від перегляду і критики. Але в той же час воно заважає нам розвиватися і бути досить гнучкими, щоб своєчасно мінятися відповідно до змін професійного ринку. Сьогодні економіка і пов'язані з нею сфери ринку професіоналів постійно змінюються. І щоб встояти на місці потрібно бігти в два рази швидше, як то кажуть.

Тому варто відповісти на наступні питання:

  • Як нове навчання дозволить мені краще проявляти свій професіоналізм?
  • Які свої компетенції я можу проявити в процесі навчання?
  • Як розшириться мій професіоналізм після цього навчання?
  • Як на мене дивитимуться колеги, коли я успішно пройду навчання?

Відповіді на ці питання прояснюють, що нове навчання тільки збільшить професійні можливості і підвищить повагу колег.

Не знаю, чому хочу навчатися

У цьому переконанні проявляється бажання змінити щось в житті, але одночасно в цьому незнанні криється «стоп-кран» для всіх змін. Тому варто відповісти на наступні питання:

  • В якій сфері життя мені зараз найбільше хочеться щось змінити?
  • Наскільки за шкалою від 1 до 10 мене радує нинішня робота?
  • Яким може бути мій ідеальний робочий день? (Незалежно від нинішньої роботи)
  • Які у мене були в дитинстві або є сьогодні улюблені хобі / заняття?

Відповіді на ці питання прояснюють сферу життя, в напрямку якої варто пошукати тему для нового навчання. Може, хочеться поміняти рід діяльності і змінити роботу. Тоді можна піти на додаткову освіту, щоб нарешті навчитися на того, ким хочеться стати, коли вже виріс. Може, варто додати улюблене хобі і піти на курс, пов'язаний з цим.

Навчання — це занадто нудно і важко

У цьому переконанні заявлений страх перед об'ємним проектом навчання. І в той же час це переконання відображає невдалий досвід навчання в школі, де вчителі не знайшли підхід, щоб зробити навчання цікавим.

Тому варто відповісти на наступні питання:

  • Яким був би ідеальний курс навчання для мене? (Тривалість, атмосфера, вчителі, оточення і інші критерії)
  • Що найважливіше для мене в навчанні?
  • Які знання я вже вмію отримувати з інтересом?
  • Як зробити процес навчання комфортним і захоплюючим?

Відповіді на ці питання прояснюють, що в дорослому віці ми самі можемо створювати для себе бажані умови, щоб навчання було цікавим. Ми можемо знайти ту саму школу, яка буде відповідати всім важливим критеріям, наприклад, можливість онлайн-навчання, щоб вчитися нам було комфортно і легко.

Схожі матеріали

Подпишитесь на рассылку
Компьютерной школы Hillel

Ви отримаєте:

  • Інформацію про корисні галузеві заходи
  • Цікаві статті IT-сфери
  • Новини Комп'ютерної школи Hillel