1
3.6

Оцінити

Статті читати 3 хв. 3.6 16 голосів 1193

Бажаєте успішно реалізувати проект? Керуйте очікуваннями клієнта!

Статті: Бажаєте успішно реалізувати проект? Керуйте очікуваннями клієнта!

В практиці проектного менеджменту доволі часто виникає проблема так званих очікувань клієнта. Чим же очікування відрізняються від вимог та пунктів проектного плану, так старанно узгодженого та підписаного менеджером зі своїм замовником? В чому полягає значення цього, на перший погляд, не зовсім ясного поняття?

Перед усе, очікування клієнта генерують його вимоги та запроси, які є джерелом та рушійною силою проекта. В очікування вкладені амбіції, плани, мрії та усе те, що складає цінність запиту замовника. Це дещо, невимовлене вголос, але граюче ключову роль в успіху вашого проекта.

Наведу такий приклад. Замовник приходить до вас із запитом: «Я хотів би, щоб ви розробили додаток, який дозволить меня як користувачу поділитися новиною про знижку на брендовий одяг у місті зі своїми друзями». Очікування від додатку при цьому можуть бути дуже різні, в залежності від амбіцій клієнта. Ваш замовник може бажати, щоб додаток використовували по всьому світові чи обмежитися конкретним регіоном. Якщо рівень амбіцій вище, з якою ретельністю ви би не виконували замовлення, при відсутності всесвітньої слави ваші зусилля можуть залишитися без уваги, а праця буде визнана невідповідною. Клієнт розчарується у своїх планах, а ви ще довго будете гадати, що ж все-таки пішло не так.

Давайте розглянемо, що варто пам’ятати перед тим, як почати вести переговори про контракт та підписанні фінальних вимог з вашим замовником:

  • у вашого клієнта є задуми, плани та амбіції, які можуть бути значно більше об’єму промовлених вимог, корисно прояснити це до старту проекта для розуміння того, наскільки ви зможете задовільнити ці запити та для усвідомлення перспективи співпраці;
  • клієнт може не договорити важливу інформацію, вважаючи її «само собою зрозумілим», важливо дізнатися, що все ж входить у цей список: наприклад, передача авторських прав або виконання робіт тільки на території замовника може бути стандартною практикою компанії, про яку ви можете не знати;
  • у запита замовника може бути строк давності чи актуальності: новий продукт цікавий, тільки якщо він встигне вийти на ринок протягом найближчих п’яти місяців, але є раніше, ніж у конкурентів; після закінчення цього терміну запит втратить свою актуальність для клієнта та реалізація може вже не знадобитися;
  • клієнт чекає саме від вас детальний план того, як досягти своїх результатів та реалізувати мрії.

Спробуйте стати його однодумцем на час виконання проекта, та у вас все обов’язково вийде!

Схожі матеріали

Подпишитесь на рассылку
Компьютерной школы Hillel

Ви отримаєте:

  • Інформацію про корисні галузеві заходи
  • Цікаві статті IT-сфери
  • Новини Комп'ютерної школи Hillel