7 порад: як побудувати успішні відносини з Замовником

7 порад: як побудувати успішні відносини з Замовником

  • 8 вересня, 2016

Індуси, європейці, американці — чого ж хочуть наші Замовники IT-проектів?

Софт, дешевше, краще і швидше доставлений на ринок, ніж у конкурентів, або інновація, яку не повторити, або класичне билинне «Піди туди, не знаю куди, і принеси те, не знаю що, і щоб до полудня встиг», — все це успішно уживається в голові вашого Замовника.

У той же час є кілька корисних речей, які варто зробити під час вашого спілкування з потенційним або поточним Замовником і які допоможуть зрозуміти його краще, як в короткостроковій перспективі, так і при довгостроковій співпраці.

Ось деякі з них:

  1. Скласти портрет вашого Замовника: зрозуміти, хто він і які його погляди на бізнес і життя. Бажано познайомитися особисто і з'ясувати все це при зустрічі face-to-face. Відрядження, неформальні і формальні зустрічі, звернення в комунікаторі «Привіт, як справи?», а не тільки при наявності проблем, допоможуть вам в цьому.
  2. Знати і розуміти специфіку бізнесу Замовника, його роль у формуванні та становленні даного бізнесу або проекту. Дуже важливо знати і розуміти, наскільки довго ваш Замовник в даній області і який у нього попередній досвід роботи. Відповідно до цього ви можете підібрати аргументи, які допоможуть переконати його в правильності того чи іншого рішення і додати переконливості вашим словам.
  3. У цьому випадку основний вашим завданням буде підібрати правильний «словник», тобто ті поняття, які ваш Замовник має на увазі під лояльністю, якістю розробки програмного забезпечення, довірою і хорошими комунікаціями. Це далеко не повний, але цілком достатній список того, що бажано прояснити з вашим Замовником. Як це зробити? Спілкування і ще раз спілкування! Наживо і віддалено, у соціальних мережах або LinkedIn - все, що спрацює, підходить.
  4. Створити правильний настрій. Що таке настрій і при чому тут настрій, скажете ви? Дуже важливо знати і розуміти, хто до вас з боку вашої компанії був залучений до проектів і комунікації. Адже попередній досвід з різних причин може виявитися як вдалим, так і не дуже. Як то кажуть, проблеми пройдуть, а осад може і залишитися. Ваше завдання — переконати Замовника в серйозності своїх намірів і відповідальний підхід до справи, а також зарекомендувати себе як професіонала. Що ж робити далі з цим вашим трохи невідомим, але досить цікавим і шкідливим Замовником?
  5. Будувати довірливі відносини ... ну а як інакше? Довгостроковість співпраці забезпечується довірою і прозорістю, яку ви надаєте в звітності, комунікації, ціноутворенні. У цьому сенсі здорові суперечки і конкурентні ціни з продуманими планами поставки створять вам більш міцну основу успішної взаємодії, ніж захмарні обіцянки, дані і не виконані нехай навіть одноразово. Без сумніву, в будь-якому бізнесі можливий і ризик, і гра, але до суми ставки ви завжди повинні додати репутаційний ризик — свій і компанії, в якій ви працюєте.
  6. Спілкуватися регулярно! Хороша і своєчасна звітність, повідомлення про потенційні ризики заздалегідь і розуміння бізнес-пріоритетів в даний конкретний момент часу — це ті критерії, які допоможуть провести проект гладко і відповідно до очікувань вашого Замовника. О! До речі, про очікування ... це щось, про що вам варто здогадатися, що мається на увазі само собою зрозумілим, але не висловлено вголос. Просту аналогію можна провести з квітами на побаченні з дівчиною ... вголос вона нічого не скаже, якщо ви прийдете без букета, але подив залишиться.
  7. Пропонувати свої рішення і своє бачення проекту або продукту. Адже як же інакше рухатися вперед? ;)

Бажаю вам розвиватися і рости разом з Замовником і робити спільну справу з азартом і натхненням. І нехай це вийде легко і з посмішкою!