Олександр Косован: «Ми у MacPaw вкладаємо багато уваги і любові в те, що робимо»

Олександр Косован: «Ми у MacPaw вкладаємо багато уваги і любові в те, що робимо»

  • 4 липня, 2017
  1. 1.Наступного року Вашій компанії виповнюється 10 років. З якими результатами MacPaw підходить до цієї знаменної дати?
  2. 2.Якби у Вас була можливість змінити якесь рішення за період керування компанією, що б Ви змінили?
  3. 3.Якби компанія MacPaw спочатку була б заснована, наприклад, у США, як би це вплинуло на темпи її розвитку?
  4. 4.Ви інвестуєте кошти у стартапи. Скільки таких проектів на сьогоднішній день і яким проектам ви віддаєте перевагу?
  5. 5.Нещодавно компанія MacPaw зосередилася на новому напрямку - захист інформації. Розкажіть про продукти для шифрування даних, які виробляє компанія.
  6. 6.Як Вам вдалося вивести компанію на американський ринок?
  7. 7.Нещодавно Ви відкрили музей вінтажних комп'ютерів Mac у Києві. Як народилася ця ідея? Як збирали експозицію?
  8. 8.На початку поточного року MacPaw офіційно запустила сервіс Setapp — бібліотеку macOS-додатків з доступом за передплатою. Як розвивається сервіс, скільки у нього користувачів на даний момент?

Комп'ютерна школа Hillel продовжує серію інтерв'ю з керівниками IT-компаній. Представляємо вашій увазі розмову з Олександром Косованом — засновником і керівником компанії MacPaw — одного з найуспішніших стартапів в Україні. Компанія розробляє софт для чищення комп'ютерів Apple, який отримав визнання як в Європі, так і за океаном. Олександр розповів, у чому секрет такого успіху MacPaw і як вдалося вивести компанію на американський ринок.

Наступного року Вашій компанії виповнюється 10 років. З якими результатами MacPaw підходить до цієї знаменної дати?

Я впевнений, що найбільше досягнення за роки роботи компанії MacPaw — це команда. Дуже важливо побудувати такий дружній колектив, в якому всі люди однаково залучені у процес, в якому можуть відкрити себе і внести свій вклад у продукт. Мабуть, саме завдяки дружній атмосфері робочого процесу на виході ми отримаємо продукти такого рівня і якості. До речі, в багатьох продуктах MacPaw були реалізовані унікальні ідеї членів команди, які легко проглядаються в деталях. Наприклад, кнопка в CleanMyMac. Проста кнопка стала нашим відмітним знаком, цікавим рішенням, якого до цього не було ні у кого. Це саме той елемент, який складно і недоцільно копіювати, тому його можна назвати нашим відмітним знаком. У кожному з наших продуктів є така деталь, відмінна риса, успішна робота над якою приносить задоволення.

Проста кнопка стала нашим відмітним знаком, якого до цього не було ні у кого

Друге — це, звичайно ж, наші продукти. Ми в MacPaw дуже багато уваги і любові вкладаємо в те, що ми робимо, і отримаємо відповідний результат, про що говорять наші фінансові показники, які досить-таки непогані.

Дружня команда MacPaw

Якби у Вас була можливість змінити якесь рішення за період керування компанією, що б Ви змінили?

Звичайно, хотілося б розвиватися ще швидше. На жаль, у нас були деякі помилки через недосвідченість. На початку свого шляху ми, не проаналізувавши ринок, починали відразу з розробки нового продукту і йшли у неї з головою. Ми намагалися зробити продукт ідеальним, але при цьому не взаємодіяли з реальними користувачами на достатньому рівні. В кінцевому підсумку отримували не той результат не для тих клієнтів. Через такі випадкі нам довелося закрити кілька проектів, але коли у тебе недостатньо досвіду, таких помилок не уникнути ...

Зрештою ці промахи стали для нас хорошим уроком, так що зараз ми підходимо до вирішення завдань інакше. Розробка будь-якого нового продукту починається з аналізу. Варто зрозуміти, чи затребувана твоя ідея, перш ніж кидати всі сили на розробку, а після намагатися переконати всіх, що твій продукт життєво необхідний. Іноді проти нас грала швидкість. Деякі продукти ми випускали занадто довго, оскільки намагалися довести все до абсолютного ідеалу. Через увагу до якості ми втрачали час і іноді навіть позиції на ринку. Сьогодні ми це розуміємо, але тоді ця сфера була незвіданим океаном з безліччю підводних каменів.

Якби компанія MacPaw спочатку була б заснована, наприклад, у США, як би це вплинуло на темпи її розвитку?

Гарне питання. Коли компанія MacPaw починала свій шлях, в Україні ще не була розвинена культура стартапів та інвестування. У той час у США цей напрямок вже давно розвивався, а всі американські стартапи створювалися відразу з розрахунком на залучення інвестицій і продаж. Наші цінності трохи відрізнялися від американських.

Важливу роль також зіграло те, що, на жаль, в Україні зарплати трохи менше, ніж у США чи Європі. Дана обставина дозволила нам на ранньому етапі наймати хороших фахівців на ті невеликі суми, які ми виручали від перших продажів. Їх було достатньо, щоб найняти відмінну команду, а також вкласти кошти у розвиток компанії і подальше зростання. Мабуть, це і було такою великою різницею між стартом проекту в Україні та стартом у США.

Олександр Косован - засновник і керівник компанії MacPaw

Ви інвестуєте кошти у стартапи. Скільки таких проектів на сьогоднішній день і яким проектам ви віддаєте перевагу?

На сьогоднішній день у нас вісім проінвестованих проектів. Всі ці стартапи вже є нашими фаворитами, оскільки ми вибрали саме їх серед багатьох інших компаній. Ми віримо в їх продукти і команди, тому і проінвестували у ці компанії. Якщо брати в середньому інвестиційний ринок по Україні, то наш фонд, SMRK, має досить високі показники щодо інших фондів. Деякі наші стартапи вже переїхали за кордон, де отримали наступні інвестиції — один з проектів переїхав до Америки, інший до Азії, а деякі продовжують успішно розвиватися в Україні.

У числі найбільших і відомих наших проектів є Ajax Systems. Проект являє собою розумні системи безпеки і пристрої «розумний дім». Хлопці розробляють в Україні як пристрої для забезпечення домашньої та офісної безпеки, так і програмне забезпечення, яке цими пристроями керує. І якщо порівнювати Ajax з аналогічними компаніями, то неможливо не виділити їх якісний продукт, який хочеться купувати.

Нещодавно компанія MacPaw зосередилася на новому напрямку - захист інформації. Розкажіть про продукти для шифрування даних, які виробляє компанія.

Одним з перших продуктів компанії був Hider – програма для безпечного зберігання та шифрування файлів на комп'ютері. Ми продовжили його розвивати, додаючи нові алгоритми для шифрування і пізніше випустили нову версію. Hider може буквально «ховати» файли, так що сторонній користувач не зможе ними вільно оперувати. Пізніше ми додали йому такого компаньйона як Encrypto, який дозволяє шифрувати файли так, щоб у людини без спеціального пароля не було можливості отримати до них доступ. Так що захист даних — це вже досить давній наш напрямок, хоча на сьогоднішній день він і не є пріоритетним на тлі більш сильних продуктів MacPaw, таких як CleanMyMac, Gemini та Setapp.

​В офісі панує домашня атмосфера

Як Вам вдалося вивести компанію на американський ринок?

Насправді ми спочатку намагалися вивести продукти на американський ринок, оскільки саме американські клієнти були зацікавлені в наших продуктах. Навіть весь сайт був розроблений повністю англійською мовою, з цінами, представленими у доларах, щоб клієнти з США могли легко і просто купувати наші продукти. Після старту на цьому ринку ми поступово підключали країни Європи, СНД, Азії та інші.

Нещодавно Ви відкрили музей вінтажних комп'ютерів Mac у Києві. Як народилася ця ідея? Як збирали експозицію?

Ідея була у нас досить давно. Ще коли ми переїжджали у новий офіс, то збирали побажання від співробітників, що вони хотіли б побачити в новому офісі, як облаштувати простір і чого їм не вистачає. Так і зібрали великий список побажань, серед яких була і ідея організації музею. Спочатку колекцію збирали по крупицях, але нещодавно нам випала можливість викупити цілу експозицію. Нью-йоркський магазин електроніки Tekserve спеціалізувався на ремонті комп'ютерної техніки Apple. Протягом 30 років роботи була зібрана колекція експонатів але, на жаль, з появою Apple Store, потреба в інших сервісах ставала все менше і менше. Тому Tekserve був змушений припинити роботу і виставити всю колекцію вінтажних Mac на аукціон. І саме MacPaw пощастило виграти аукціон і стати новим власником колекції. В цьому році колекцію поповнила ще й колекція iPhone: вісім різних моделей. Ми плануємо розвивати і доповнювати музей та відновити роботу пристроїв. Можливо, незабаром виставка стане доступна і для широкої аудиторії.

Експозиція музею

— На початку поточного року MacPaw офіційно запустила сервіс Setapp — бібліотеку macOS-додатків з доступом за передплатою. Як розвивається сервіс, скільки у нього користувачів на даний момент?

Setapp — це один з самих амбітних наших проектів, до цього ми займалися розробкою додатків для Mac. Зараз вирішили перейти у категорію маркетплейсів. Зараз на Mac-ринку це унікальна пропозиція. На жаль, останнім часом Apple мало уваги приділяє розвитку настільних версій програмного забезпечення, і поточний стан справ в Арр Store не влаштовує ні користувачів, ні розробників. Ще до появи подібних платформ були касети, диски, інтернет, продажі через веб-сайт, потім вже розгорнув свою роботу Арр Store. Сьогодні з'явився Setapp, як новий крок у розвитку платформ розробки і покупки програм. Зараз досить таки складний і переломний момент для нас, оскільки запустити подібну платформу — це дуже складна і трудомістка задача, тут потрібно, щоб зійшлися всі зірки. Щоб залучити нових розробників, нам потрібні користувачі, а щоб залучити нових користувачів, нам потрібно більше якісних програм у Setapp.

Торжество з нагоди запуску проекту Setapp

Команда MacPaw доклала феноменальну кількість зусиль, щоб зібрати всі дрібні деталі в одну картину і запустити проект. На даний момент активно росте кількість програм у каталозі, а разом з тим і число передплатників, так що ми сподіваємося, що незабаром Setapp стане саме тим місцем, куди в першу чергу будуть приходити Мас-користувачі за якісними програмними продуктами.

матеріал допомагала підготувати стажист MacPaw Ксенія Растворова