Буквально «стартап» — подорож у невідомість. Підприємці повинні бути готові з легкістю приймати як неоднозначність і мінливість, так і різноманітні труднощі.
Найголовніше — знати, чого ви хочете і сфокусуватися на цьому. Увага і виконання повинні стати вашими кращими друзями в цій цікавій подорожі.
У цій статті зібрані поради інвесторів і тих, хто має досвід створення стартапів.
Ось ключові моменти, які допоможуть структурувати ваші божевільні ідеї і скласти реальний план проекту:
Прагніть до реального бачення ситуації;
Подумайте про потенційну бізнес-модель (витрати на придбання < потенційного прибутку) з потенціалом для дуже сильного і швидкого зростання;
Створіть чудовий продукт. У сенсі продукт, який вирішить конкретну проблему;
Здійснення - ключовий момент. Ідея становить лише 5%;
Рахуйте все. Ви повинні бути в курсі, звідки гроші прийдуть і на що ви їх витратите;
Побудуйте чіткий бізнес-план. Ви повинні розуміти, звідки взялася кожна цифра в вашому бізнес-плані;
Думайте і кажіть про те, яку вигоду отримає клієнт, а не просто про функціонал;
"Спочатку я дізнаюся, що потрібно світу, а потім переходжу до винаходу", - сказав Томас Едісон;
Знайдіть відповідь на найбільшу власну потребу;
Вигадайте ідею, яка пов'язана з вашою пристрастю і тим, що допомагає людям;
Більше налаштовуйтесь на сам процес, ніж на отримання фінансової вигоди;
Отримуйте знання про те, як будувати бізнес-процеси, розпоряджатися бюджетом, прибутком і витратами. Вам потрібні навички в сфері фінансів і менеджменту.
Створіть правильну команду. Наймайте лише тих, хто вам дійсно потрібен.
Є велика різниця між людьми, які вам дійсно потрібні, і тими, яких ви хочете найняти.
- Спробуйте знайти відповідних співзасновників, яких добре знаєте;
- Чітко визначте роль кожного з них;
- Підпишіть договір про співзасновництво;
- Починайте з випробувального терміну;
- Будуйте команду ентузіастів, яка розділяє ваше бачення (не наймайте роботів)
- Перші пару років ви будете виживати на ринку. Будьте до цього готові.
Різні види стартапів
- Проект як сервіс або програмне забезпечення
- Створення нової складної технології
- Створення компанії-виробника обладнання/інтернету речей.
Проект як сервіс/програмне забезпечення
Крутіться як тільки можете!
- Починайте без оренди офісу;
- Самі будьте програмістом і залучайте фрілансерів для складних завдань (Upwork вам на допомогу). Не наймайте людей. Шукайте необхідних фахівців;
- Створюйте продукт з мінімальним функціоналом — MVP;
- Всі інструменти виробництва зараз безкоштовні, можливо, для початку мають пробний період :-) (Google docs, Skype, Trello і т.д.). Комп'ютер — все, що вам потрібно!;
- У більшості великих компаній є програми для стартапів (Amazon, ZenDesk, SVB, Google, RackSpace і т.д.)
- Ітерація за ітерацією, ітерація за ітерацією!;
- Не складайте гроші занадто рано;
- На те, щоб знайти потрібний товар, йде багато часу;
- Думайте про ризики і готуйтеся зазнати невдачу. Для різних ситуацій майте напоготові план "Б".
Створення нової технології
- Створіть команду співзасновників і експертну раду;
- Знайдіть потенційних співробітників;
- Постарайтеся створити і показати прототип;
- Продемонструйте свій досвід і професіоналізм в даній області;
- Знайдіть достатнє фінансування, щоб запустити продукт на ринок.
Коли хочете знайти фінансування, проаналізуйте і подумайте, куди податися: стати ризиковим підприємством, звернутися до меценатів-інвесторів, банків або вдатися до краудфандінгу ...
Подумайте про свої цілі. Подумайте, чия вам потрібна підтримка. Продумайте стратегію.
Компанія з виробництва обладнання
- Створіть команду з досвідчених людей, які раніше брали участь в подібних проектах. Використовуйте свої організаційні навички;
- Створіть прототип;
- Знайдіть потенційних клієнтів/канали, які готові зробити попереднє замовлення;
- Запустіть проект на Kickstarter і Indiegogo;
- Зберіть мінімум $ 1 млн після успішної кампанії. Виробництво обладнання — це важко і витратно.
Коли почати шукати фінансування?
- Коли побачите, що ваш продукт відповідає на реально існуючу потребу (і вирішите проблему утримання);
- Коли вам хочеться прискоритися в одному напрямку;
- Коли потрібно більше людей для обслуговування клієнтів.
Коли НЕ потрібно шукати гроші
- Коли ви все ще на стадії ітерації;
- Коли ще не знаєте, якою буде ваша компанія через рік;
- Коли у вас не дуже задоволені клієнти;
- Коли шукаєте гроші тільки тому, що вам потрібна зарплата.
Що перевіряють інвестори перш, ніж вкласти гроші в бізнес?
- Наскільки значне і ясне у вас бачення;
- Чи відповідаєте ви на реальну потребу? Чи чекають вас потенційні клієнти?;
- Ви знаєте, як просувати/продавати свою продукцію? Скільки вам потрібно грошей?;
- Ваш досвід і досвід вашої команди + знання фінансів і менеджменту;
- Наскільки технологія інноваційна;
- Який поріг входження;
- Чи знайшли ви потрібну і найкращу команду, щоб привести цю компанію до успіху;
- Скільки місяців протримається компанія з поточними інвестиціями;
- Яким буде стартап після всіх цих місяців;
- Як ви плануєте використовувати отримані гроші (високі зарплати, прекрасні дивани, великі офіси, дорогий менеджер з продажу, багато подорожей і т.д.).
Пишіть інвесторам по 3-5 рядків з новинами щотижня.
Не брешіть інвесторам до, або після кожного раунду. НІКОЛИ.
Розпоряджайтеся грошима інвесторів, як своїми власними.
І вони стануть вашими кращими представниками.