На початку шляху кожен фахівець задається питанням: «Яким чином отримати знання і досвід у професії?»
На думку спадає маса варіантів, які зможуть допомогти досягти бажаного, але всі забувають про правильність підбору ментора, який зможе допомогти в розвитку.
Від даного вибору залежить, наскільки ви зможете розкритися як особистість і почати використовувати інформацію. Адже найчастіше при виборі навчання ви думаєте тільки про пакет знань, описаних на вході, і мінімально про те, хто і як буде цю інформацію підносити. І результат на виході невизначений.
З особистого досвіду скажу, що багато разів при покупці навчання пропускала цей момент — і потім не мала бажання прослуховувати інформацію на заняттях і взагалі застосовувати її.
Аналогічна ситуація і при роботі в компаніях, якщо не відбудеться спілкування з провідним дизайнером або арт-директором, то наслідком роботи буде нульове професійне зростання.
Три види менторських відносин, що сприяють кар'єрному зростанню
Класичний наставник
Коли ви починаєте міркувати про ментора, то напевно уявляєте особистість, яка зможе в першу чергу бути вашим другом.
Це має бути людина, яка вас надихає, дає хороші поради та здорову критику, зможе ввести в курс справи прихованих правил вашої індустрії. Дана людина повинна займати посаду на одну або дві позиції вище вашої.
Навіщо це потрібно?
По суті ментор повинен розуміти ваші проблеми і труднощі, з якими він і сам недавно стикався. Це дозволить отримати актуальні знання в нинішніх реаліях.
Де їх знайти?
В організації, в якій ви працюєте або у компанії конкурента. Також можна зустріти таких людей на навчанні за своїм профілем. Можна пробувати писати людям, які вас надихають, і просити їх стати вашим ментором.
Як вони можуть вам допомогти?
Вони зможуть познайомити з ключовими людьми в галузі, розкажуть, що потрібно робити, щоб досягти успіху, і поділяться особистим досвідом. У випадку з курсами, присвятять в секрети того, що не слід робити, чому потрібно відповідати і що знати.
Рекомендуємо курс по темі
Ментор-ровесник
Найімовірніше, це самий недооцінений тип відносин. Як часто ви стикалися з настановами колег? Намагалися наставляти своїх колег? Як на мене, цей тип відносин нереально сильно мотивує, надихає і допомагає підтримувати в усіх цілях і прагненнях, так як ніхто інший не зможе більше тонко зрозуміти вас і ваші мотиви.
Бачачи досягнення інших і критичність суджень в вашу сторону, це може змусити вас внутрішньо прагнути до підкорення нових вершин. Всередині колективу ви можете організувати невелику команду, де будете мотивувати і підтримувати один одного в складних ситуаціях і пропонувати нові ідеї.
Як альтернатива, якщо зараз ви працюєте не в колективі, а на фрілансі — ви можете створювати групу для спілкування з однодумцями, які зможуть допомагати і надихати. Якщо ви ходите на навчальні курси, то в будь-якому випадку у вас буде спільний чат, він виконає ті ж функції.
Свого часу така мотивація змогла дати мені хороший старт. Мені було б набагато важче, якби не наставники-однолітки.
Де їх знайти?
Це можуть бути люди, які прийшли одночасно з вами в компанію. Або колеги, з якими у вас довірчі відносини. Можна зустріти ментора, відвідуючи нетворкінги, івенти, різні заходи за своїм напрямом і інтересам.
Як вони можуть вам допомогти?
З даним типом менторів ви можете обговорювати і тестувати свої ідеї, висловлювати занепокоєння і покращувати свої показники, міркувати про новини в даній сфері, також вони зможуть познайомити вас з великою кількістю людей в професійному середовищі і допомогти в розвитку.
Ви самі можете бути своїм ментором
Так, саме ви можете бути собі наставником. Зараз в світі з необмеженим доступом до різних ресурсів — книги подкастів, біографій, блогів — ви просто повинні вчитися і бути своїм власним ментором. Можете купувати різні курси і бути власним мотиватором.
Де їх знайти?У книгах, подкастах, на YouTube.
Як це може вам допомогти?
У вас буде можливість вчитися у кращих наставників світу, вибираючи ті вершини, які ви хочете підкорити.
Пошук наставників:
а) Читати про них, відстежуючи їх успіхи.
б) Спостерігати за ними в соціальних мережах.
в) Брати участь в заходах, на яких вони виступають.