Таргет фейсбука завтра помре. І це не клікбейт.

Таргет фейсбука завтра помре. І це не клікбейт.

  • 5 березня
  • читати 10 хв
Данііл Вєм
Данііл Вєм Кризис-маркетолог. Засновник у SMM Cluster, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Коллеги, давайте подивимось історію хвороби можливо ще є надія?

В 28 квіт. 2021 року у фейсбука стався інфаркт – Apple випустила в реліз iOS 14.5 яке сильно обмежило можливості фейсбуку збирати данні на всіх пристроях Apple. Це був сильний удар в сердце, величезна частина даних була паралізована. Взагалі, як тільки ви бачите що десь хтось піклується про ваші персональні дані - в світі починає плакати декілька таргетологів.

Фейсбук, якщо ви не знали, живе за рахунок big data, алгоритмів аналізу та нейромереж. Так-так, ще до того як вони стали мейнстрімом. Він заробляє з того що знає вас, ваші актуальні бажання і чого ви потенційно можете захотіти завтра. Наприклад в 2015 році було офіційне публічне дослідження від самого ФБ яке довело - ваші 300 лайків дозволяється знати вас так, як знають тільки ваші близькі.

Це може лякати - мої персональні дані, моя поведінка використовується проти мене. Але по факту частіше це допомагає вам, а не заважає. Просто зафіксуйте для себе одну думку:

“Без даних про вас ви не станете меньше бачити рекламу, навпаки, її стане більше і вона більше ніколи не буде корисна для вас”

Ви більше не будете бачити альтернатив, різних варіантів про які ви ї не думали. Ви не дізнаєтесь про нову конференцію. Не побачите ідею для подарунку другу. Не отримаєте знижку на те що давно хотіли, але відкладали. Не знайдете спеціаліста якому не пробитись в видачі гугл серед гіганів. Не дізнаєтесь про місцевий фермерський магазин.

Давайте нарешті відмовимось від радянської думки що бізнес та реклама - це все від поганого. Бізнес та клієнт сьогодні це історія про win-win і таргетована реклама дає можливість вирости навіть маленькому бізнесу з маленькими бюджетами. Просто за рахунок того що не треба всім показувати рекламу. Її можна показати лише ось цим людям для яких це буде зараз корисно та цікаво.

Точніш не можна показати, а можна було показати…

Після заборони від Apple якість реклами сильно впала, а ціна за показ почала рости. Якщо в квітні 2021 середня вартість за 1000 показів була приблизно 3.50$ то в грудні 2023 вже близько 7,25$

Показники за квітень 2021
Показники за грудень 2023

Тобто від цього не виграли ні користувачі, ні бізнес. Перші бачуть те що їм не допомагає, а другі витрачають значно більше грошей щоб знайти цільову аудиторію.

1 лист. 2023 р Евросоюз приймає рішення що цього замало і наносять фейсбуку ще один удар. До цього вже не можна було використовувати дані про початі переписки, тепер обмеження торкнуться величезної кількості інших поведінкових даних.

Так і починається ера Advantage+ і трагічний кінець таргету. Тільки будьте уважні, слідкуйте за руками, не реклами, а саме таргету. Як це? Давайте подивимось для того щоб вижити фейсбук запускає одразу 3 напрямки.

Таргет - в перекладі це ціль. Фейсбук презентував свою рекламну платформу як місце де ви можете націлити свою рекламу на потрібну аудиторію, а він за рахунок аналізу покращить ваш приціл. Для цього у вас є етап детальный таргетинг ви можете обирати певні критерії яким повинна відповідати ваша аудиторія.

Точніш не можете обирати, а можна було обирати…

Даних стало меньше, як тоді обирати якщо ми нічого не знаємо? Так і формується “розширений детальний таргетинг”. Він додає до обраних вами критеріїв - ще щось своє. Раніше це можна була увімкнути за бажанням, починаючи з початку 2024 - це більше не можна вимкнути. Ви більше не можете точно контролювати точно аудиторію.


Більше того, недосвідченним користувачам фейсбук пропонує Аудиторію Advantage+. Подивіться на скріншот нижче:

Вам може здаватись що тут ми будемо показувати рекламу на жінок від 30 років. Але по факту Advantage+ буде показувати на будь яку стать та на будь який вік. Ви більше не контролюєте аудиторію.

Аналогічна ситуація в Місця розміщення Advantage+ чи Рекламний матеріал Advantage+. Меньше контролю - більше автоматичних покращень від фейсбуку. Покращень які на жаль все ще часто роблять тільки гірше. Так, вартість показу в аудиторії Advantage+ може бути в 2-3 рази дешевше, але ваша реклама може так і не знайти цільову аудиторію і ви так і не отримаєте результат.

Шлях Advantage+ це лише 1 з 3 напрямків роботи.

Другий це Facebook conversion api - передача даних з сайту в фейсбук. В такому випадку ми передаємо контактні дані напряму та звітуємо про реалізацію певної події на сайті. Якість та кількість даних може значно покращитись, але такий метод не набирає популярність через складність налаштувань. Частіш за все це реалізують у себе інтернет магазини, маленькі конструктори сайтів все ще массово в себе це не впровадили. В розрізі декількох років після запуску можна сказати що цей напрямок не став масовим.

Третій напрямок - це платна підписка яка відключає рекламу. Це те що ми бачимо зараз в евросоюзі. Ціни будуть залежати від регіону, зараз це від 9.99 євро до 12.99 євро на місяць. Це дає дохід в Meta щоб соц. мережі далі існували, але обмежує можливості бізнесу.

Цікавий факт, в середньому один користувач приносить фесбуку дохід з перегляду реклами близько 5$ на місяць. Тобто підписка це x2 від минулого доходу від користувача. Чому так? Тому що якість аудиторії в рекламі впаде - багато платоспроможної аудиторії оформить підписку. Для реклами залишиться менш цікава аудиторія - наслідок очевидний.

Ну чого ви почали грустити? Не треба, заголовок не брехав, таргет дійсно скоро перестане існувати в тому виді який був. Але маркетинг системи зміняться та адаптуються під ринок. Вже сьогодні на курсах SMM та SMM PRO я вчу студентів виходити за рамки та за рахунок інструментів реалізовувати сильний маркетинг для клієнта.

Рекомендуємо курс по темі

Алгоритми можна контролювати, якщо розуміти. Аудиторію Advantage+ можна вимкнути та увімкнути повний контроль. Правильна оптимізація показу - збереже ваші гроші та нерви. Організувавши систему торкань та прогріву - можна давати стабільний довгостроковий результат.

Як раніше не буде, ні тут ні в інших місцях. Тому що паралельно історії фейсбука у нас розвивається історія з Google та рекламою. Через десятки років ми будемо розповідати онукам як було раніше круто налаштовувати рекламу. Як можна було з мінімальним бюджетом, погано оформленим інстаграмом мати купу продажів. І як ми пройшли стаю горя, відпустили та прийняли нову дійсність.

Дійсність де маркетолог втратив один контроль, але знайшов для себе з десяток нових можливостей.

Рекомендуємо курс по темі