Укр Рус
Пріоритезація в тестуванні: як бути ефективним тестувальником

Пріоритезація в тестуванні: як бути ефективним тестувальником

  • 6 червня
  • читати 5 хв
Вячеслав Сахаров
Вячеслав Сахаров Release Manager у Customertimes, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

За будь-якої зручної нагоди я люблю наголошувати, що вичерпне тестування неможливе.

Цей принцип тестування дозволив мені заощадити багато часу і нервових клітин. А також допомагав працювати менше, проте ефективніше. В принципі, саме цього від вас і вимагатиме більшість замовників і працедавців — просто бути ефективнішим. Якщо колись ви почуєте вимогу «протестувати все» — вас це має збентежити, це нереалістично. Більше того, в цьому немає жодної потреби!

Розумна пріоритезація — це риса, яка відрізняє новачка від професіонала. Молоде покоління тестувальників дуже часто женеться за кількістю пройдених тест-кейсів, не зважаючи уваги на їх пріоритетність. Проте зарплату вам платять не по долару за одиницю пройдених тестів. Головна ваша задача — впевнитись, що продукт відповідає вимогам і виконує свої функції, що він є оптимальною доступною версією себе ж в конкретний момент часу.

Цей принцип я просуваю на курсах тестування, які я веду.

Розуміння цього балансу приходить з досвідом, проте деякі загальні принципи все ж можна відокремити:

Пріоритезація має відбуватися згідно з запитом і потребами замовника

Процес розробки — це створення інструменту, який має виконувати певні функції.

Сам по собі він не має ніякої цінності, хіба що науково-експериментальну. Тож ви маєте завжди орієнтуватись на потреби бізнесу і синхронізувати свою роботу з колегами з інших команд, замовником, тощо. Якщо ви не розумієте, який пріоритет у задачі, почніть з аналізу зони її впливу.

Наприклад, при тестуванні інтернет-магазину, спочатку перевірте чи можна зробити головне — здійснити покупку. Адже якщо це неможливо, продукт не виконує свого прямого призначення, що набагато критичніше для власників бизнесу, ніж неправильне сортування відгуків.

Спочатку перевіряйте позитивні сценарії

Поламати будь-що — не така вже й складна задача. Проте перш, ніж шукати у продукті недоліки і вигадувати нестандартні підходи до тестування, спробуйте перевірити, чи спрацює він, якщо ви все зробите правильно.

Користувачі все ж таки використовують ваш продукт для чогось, а отже — мотивовані робити все правильно, аби отримати якийсь результат. Вони намагатимуться робити все правильно. Наша мета — задовільнити потреби тієї переважаючої частини корстувачів, які мають на меті успіх, ніж завадити тим одиницям, які чомусь вирішать спробувати щось нестандартне. Тож надавайте перевагу тестуванню реального сценарію роботи з продуктом.

Зберігайте гнучніксть

Пріоритезація задач має допомагати вам, а не заганяти в глухий кут.

Процес розробки — динамічна річ, тож цілком адекватно переглядати актуальність своїх тест-кейсів. Більше того, на кожному проекті трапляються непердбачувані речі, які потребують негайної уваги команди, зокрема тестувальників. Радьтеся з колегами, намагайтесь не ізолювати себе в царині тестування і завжи тримати руку на пульсі життєвого циклу вашого продукту.

Працюйте з ризиками

Просто ставте собі просте питання — «А на що це взагалі вплаває?».

Спочатку перевіряйте найкритичніші точки — речі, які можуть блокувати роботу вашого продукту. До мілких правок, типу зміни відтінку кнопки, переходьте в останню чергу. Спочатку перевірте, чи працює вона взагалі. Також корисно мати на увазі вартість кожної помилки, це напряму визначає її критичність.

Висновок

Головна мета будь-якої пріоритезації — зменшити витрати, час і зусилля.

Загалом кожний проект дуже унікальний, і система пріоритезації в тестуванні майже завжди буде наслідувати ту, яку використовують для оцінки важливості задач загалом.

Найважливіший меседж цієї статті у тому, що ви завжди маєте узгоджувати свою роботу із тими цінностями і потребами, які транслює ваш замовник. Тестуйте те, що важливо для нього, а не для вас. Намагайтеся уявити себе кінцевим користувачем і оцінити, що саме мало б для вас найвищу пріоритетність, а на що ви б і не звернули увагу.

Рекомендуємо курс по темі