9 популярних міфів про тестування

9 популярних міфів про тестування

  • 13 серпня, 2021
  • читати 7 хв
Вячеслав Сахаров
Вячеслав Сахаров Release Manager у Customertimes

Давно хотів влаштувати щось схоже на шоу «Руйнівників міфів» і пройтися по основним помилкам про тестування.

Отже перерахую популярні міфи про тестування і аргументую, чому вони не відповідають дійсності.

Працюючи в тестуванні вже 9 років, я помітив, що деякі люди зазвичай абсолютно невірно уявляють собі професію тестувальника. Ці уявлення часто призводять до розчарувань при зіткненні з реальним станом речей.

Ось мій топ-9 популярних міфів про тестування і чому їх слід розвіяти:

1. QA / Тестування — це простіше, ніж розробка

Деякі люди припускають, що, оскільки тестування вимагає мінімальних навичок кодування або не вимагає їх взагалі, тестування якості — це простий процес, який може освоїти практично будь-хто.

Насправді, це може бути надзвичайно складно і вимагати наявності в десятки разів більше знань, ніж у будь-якого розробника. Тестувальник програмного забезпечення повинен володіти як мінімум такими навичками, як:

  • Уміння аналітично мислити
  • Причинно-наслідковий аналіз
  • Увага до деталей
  • Високі комунікативні навички
  • Критичне мислення
  • Креативність

Ці навички необхідні для планування, розробки та реалізації тестів, а також для пошуку способів відтворення помилок і написання рекомендацій до виправлення для розробників.

А знань, які потрібні тестувальникам, щоб розуміти технології, з якими потрібно працювати — взагалі не злічити...

Не кожен може добитися успіху в цій області, і висококласний тестувальник QA часто володіє рідкісною комбінацією hard і soft skills, яку важко знайти.

Рекомендуємо курс по темі

2. Тестувальники не стають керівниками проектів

Багато хто вважає, що якщо ви тестувальник, то у вас немає можливості просувати кар'єру по керівному ланцюгу.

Щоб стати менеджером, вам потрібно набути такі навички, як управління людьми, управління витратами, управління часом і т. д. Навички управління проектами повинні розроблятися окремо, і будь-яка людина в цьому світі, що належить до будь-якої технології або потоку, може це зробити.

Таким чином, у тестувальника, як і у будь-якого іншого фахівця, немає ніяких перешкод на шляху до управління проектами.

Це незалежна область, і будь-яка зацікавлена ​​людина може перейти в неї.

3. Тестувальники беруть участь в проекті ТІЛЬКИ після його розробки

Це один з найбільших міфів.

Якщо це так, у проекта є величезні проблеми. Залучення контролю якості на більш пізньому етапі представляє великий ризик для якості та графіка результатів. Тестерам потрібно стільки ж часу, скільки програмістам. Це робиться для розуміння вимог, аналізу недоліків, підготовки їх продуктів, планування і проведення тестів.

Якщо тестувальники беруть участь в проекті на більш пізньому етапі, вони покладаються на те, що розробники розуміють це. І дуже малоймовірно, що в кінцевому підсумку якість продукції покращиться. Замість цього тестова команда з самого початку повинна мати своє власне ставлення, розуміння, аналіз, час і залученість в проект.

Це не тільки допоможе команді з контролю якості краще тестувати, але й дозволить всій команді краще реалізувати свій потенціал. Багато організацій знають про це і включають свої команди контролю якості з самого початку проекту.

4. Витратами на тестування можна знехтувати

Часто люди думають, що витрати на тестування не окупаються, але реальність така, що якщо тестування буде виконано правильно, подальше обслуговування програмного забезпечення буде коштувати набагато дешевше. Витрати на технічне обслуговування програмного забезпечення набагато більше, ніж витрати на тестування.

5. Тестування забезпечує продукт без помилок

Хоча QA інженери можуть виявити помилки в програмному забезпеченні, вони не можуть гарантувати їх відсутність. Тестувальники програмного забезпечення контролю якості буде впроваджувати суворі процедури тестування, щоб виявити якомога більше системних помилок.
Проте, просто неможливо забезпечити 100% безпомилковий продукт, навіть з необмеженим бюджетом і нульовими тимчасовими обмеженнями. Багато кінцеві програми будуть містити деякі помилки, а також задовольняти вимогам проекту і бути функціональними. Самий кваліфікований тестувальник не зможе гарантувати, що програмне забезпечення не містить помилок. Що він може зробити, так це звести до мінімуму кількість помилок і визначити, що програмне забезпечення є функціональним і відповідає вимогам або зручності використання.

6. Навчання / bootcamp / сертифікат ISTQB або ще що — гарантують роботу

Не важливо, скільки ви заплатите за курс основ тестування — все одно це не дасть вам гарантій працевлаштування. Це прекрасно допоможе вам розвиватися як фахівцю і рухатися далі. І навіть курси від компаній не гарантують нічого (в кращому випадку вони беруть одного з десяти і часто — на неоплачуване стажування).

7. Тестировщики «ламають» продукт

Багатьом здається, що ця професія пов'язана зі спробою зламати продукт, так, щоб він перестав працювати взагалі, і задовольнятися цим.

Але в реальності все інакше — 90% часу тестувальника йде на підтвердження очікуваної роботи програми, тобто на перевірку того, що програмне забезпечення працює так, як і було задумано. Часу щось «ламати» не те що немає, його в принципі і бути не може — тому що ніхто не стане витрачає дорогоцінний час на пошуки малоймовірних комбінацій, що призводять до помилки, якої у реального користувача ніколи і не буде.

8. Людей замінить робот

Оскільки такі технології, як штучний інтелект, стають все більш поширеними і вкоренилися в нашому повсякденному житті, багато людей побоюються, що їх робочі місця будуть замінені машинами. Однак припущення про те, що тестування контролю якості стане автоматизованим процесом, просто нерозумно.
Ручне тестування є невід'ємною частиною контролю якості: людське тестування повинно мати можливість оцінювати не тільки помилки продукту, які часто виявляє автоматичний тест, але також зручність використання, зовнішній вигляд, спосіб роботи і загальну якість ПЗ.

Це важлива частина тестування: поставити себе на місце користувача, щоб уявити, який досвід він матиме при використанні продукту. І це те, що машина просто не може зробити. Автоматизовані інструменти найбільш корисні при повторенні тестів, які вже були зроблені вручну. Вони, безумовно, можуть допомогти людському тестуванню під час процесу контролю якості, але вони ніколи не можуть замінити їх.

9. Тестувальник не отримує слави

Тестування іноді здається невдячною роботою. Те, як на проекті цінують свої команди тестування, залежить від культури компанії.
Намагайтеся зберегти позитивний настрій, і нехай ваша робота говорить сама за себе. Намагайтеся не очікувати медалей і нагород за свою роботу. Я погодився з тим, що легше, коли команда і клієнти цінують відділ тестування, але якщо вони цього не роблять, це не означає, що ми повинні недооцінювати себе.
Я працював в різних ситуаціях і мені подобалося працювати з клієнтами, які знали, що таке тестування і розуміли його важливість.
Сподіваюся, що ця стаття поклала кінець деяким чутками і допоможе правильно визначитися з вибором професії тим, хто замислювався про тестування.