Як успішно розпочати свою кар'єру в QA

  • 1339
  • 12
  • 9 квітня, 2021
  • читати 15 хв
Олексій Стасенко Quality Assurance Team Lead у Playwing, Викладач Комп'ютерної школи Hillel.

Зміст

Якщо в двох словах, це не найпростіша справа і не найпростіший шлях в IT. Тому кожен повинен бути готовим до того, що ця професія має на увазі під собою величезну кількість роботи, нескінченні навчання і старання.

«Потрапити в IT через тестування легко», — цей вислів вже перестав бути актуальним років 5 назад. Але при належних зусиллях і бажанні можливо буквально все. Тому давайте ближче до справи.

Які вимоги зараз для Junior QA?

1. Добре знання теорії

Куди ж без неї? Це основний фокус будь-якої технічної співбесіди. Мета — зрозуміти, наскільки добре претендент знайомий з усіма концепціями в розробці ПЗ і в тестуванні зокрема. Щоб стати QA, потрібно розуміти цикл розробки ПЗ, вивчити теорію і основні інструменти тестування.

Базові знання теорії тестування — це вміння відповісти на питання:

  • що таке тестування і для чого воно потрібне
  • які бувають види тестування
  • що таке баг, і яким є його життєвий цикл
  • яка документація використовується при тестуванні

2. Англійська мова

I can not stress this enough. Знання англійської мови критично важливо для тестувальника.
Ви повинні вміти читати і писати на досить високому рівні, бути знайомим з термінологією, вміти грамотно складати документацію і вміти підтримати розмову протягом 5-10 хвилин хоча б (краще більше) на повсякденні (і не тільки) теми. Без цього вас можуть відсіяти ще навіть до технічної співбесіди.

Тому варто працювати над цим буквально постійно і в усіх напрямках.

3. Клієнт-серверна архітектура

Зазвичай за цим напрямком не вимагають широких знань.

Необхідно хоча б загальне розуміння того, як працюють сучасні програми, що таке клієнт і сервер, як вони взаємодіють між собою.

Статей, які просто пояснюють це, багато. Просто варто прочитати і запам'ятати.

4. Web services, API, SOAP/Rest

Тут вже цікавіше. Сучасному тестувальнику, навіть початківцю, потрібно знати, що таке API, в чому різниця між SOAP і Rest, що таке Json і XML, які бувають методи запитів, які бувають HTTP статус коди і що вони означають.

Оскільки практично всі проекти та програми пов'язані з цією темою, знання по цьому напряму або будуть критично важливими (в більшості випадків), або стануть можливістю виділитися на тлі інших кандидатів.

5. DB, SQL

Виходячи зі свого досвіду можу сказати, що знання про типи баз даних, про види команд і вміння написати будь-який запит на листочку — цього вистачить з головою.

Важлива ремарка, все залежить від проекту і компанії, в яку ви проходите співбесіду. Уважно читайте вимоги до вакансії і опис проекту, на який ви хочете потрапити. Уважне вивчення цих речей допоможе вам передбачити фокус вашої співбесіди.

Наприклад, якщо це мобільний додаток, то вас напевно будуть питати по особливості тестування мобільних додатків.

Що повинен знати і вміти QA з технічного боку? (найчастіше)

  1. Аналіз і уточнення вимог з замовником та/або бізнес-аналітиками

  2. Розробка і написання тест-кейсів

  3. Дефекти (баги):
    1. Пошук

    2. Ідентифікація

    3. Внесення в баг-трекер

    4. Повторна перевірка

    5. Аналіз

    6. Etc

  4. Ведення тестової документації

  5. Власне, саме тестування функціоналу

Рекомендуємо курс по темі

Не менш важливі нетехнічні навички:

  1. Комунікабельність, вміння і бажання ставити запитання
  2. Уважність і посидючість
  3. Уміння самостійно вчитися
  4. Відповідальність і наполегливість
  5. Уміння відстоювати свою точку зору і вміння визнавати, коли був не правий

Типовий робочий день може включати в себе (але не обмежується):

  1. Стенд-ап мітинги
  2. Написання тест-кейсів, тестування, документування помилок (в залежності від фази проекту)
  3. Перевірка баг-трекингової системи на предмет появи виправлених помилок
  4. Вивчення вимог, їх уточнення у замовника
  5. Активне спілкування з розробниками
  6. Оформлення тестової документації

До чого потрібно бути готовим, або чому відбувається ситуація «я не можу знайти роботу»?

  1. Високий рівень конкуренції
  2. Бажання і мотивація
  3. Багато етапів співбесід (ТЗ, тех. співбесіда, співбесіда на англійскій мові, бесіда з рекрутером/HR etc.)
  4. «Стійкість до відмов» і робота над помилками
  5. Початковий рівень компенсації
  6. Зростання вимог і самонавчання
  7. Бажаю кожному успішно розпочати свою кар'єру!