1
4.5

Оцінити

Iнтерв'ю 4.5 19 голосів 2366

Сергій Фесенко: «Перемагає той, хто вірить в те, що робить, і робить це добре»

інтерв'ю:Сергій Фесенко: «Перемагає той, хто вірить в те, що робить, і робить це добре»

Комп'ютерна школа Hillel продовжує серію інтерв'ю з керівниками IT-компаній України. Ми поспілкувалися з Сергієм Фесенко, CFO компанії Yalantis, яка займається розробкою додатків для всіх платформ. Компанія вже 9 років працює переважно на західному і американському ринках. Сергій розповів про свій підхід до бізнесу і специфіці роботи з іноземними клієнтами.

Вашої компанії виповнилося 9 років. Розкажи, будь ласка, з чого починалася історія Yalantis? З якими результатами ви підійшли до цієї дати?

Історія Yalantis почалася, коли невелика команда фрілансерів перестала працювати вдома і вирішила зняти квартиру. Ми організували офіс — поставили столи, крісла, підключили інтернет і почали працювати. Проектів під iPhone ставало все більше і ми найняли кілька хлопців, почали навчати їх, а самі збиралися писати свій додаток, мріючи, що він принесе нам купу грошей. Команда росла і ми з Сашком (Олександр Холодов, засновник Yalantis) взяли на себе менеджерські завдання, відповідальність за хлопців і зрозуміли, що пора створювати повноцінну компанію. Сьогодні в компанії Yalantis працює 120 людей, ми — впізнаваний роботодавець у Дніпрі, організатори великих конференцій UAMobiTech і Shuba Design Conference. Ми «зламали» ідею маркетингу в аутсорсинговому бізнесі і стали впізнаваними завдяки якості дизайну, мобільній (а тепер і web) розробці, вкладу у навчання розробників, а також громадським проектам.


Раніше Yalantis позиціонував себе як компанію з розробки мобільних додатків. Зараз же у вас є цілий web відділ. Розкажи докладніше, як вам вдалося його побудувати, що змінилося в компанії після цього?

З точки зору ринку, побудувати web відділ не так вже й складно — в аутсорсингу web розробники дуже затребувані. Ми довго позиціонувалися як mobile only developers і це приваблювало не тільки співробітників, але і клієнтів, які шукали експертів. З іншого боку, ми розуміли, як це обмежує потенційні можливості для зростання. Справа в тому, що жоден великий мобільний проект не обходиться без web складової (будь то server-side додаток, front-end уявлення або база даних з набором API для доступу до них). Крім того, ми вимушено віддавали web частину розробок нашим партнерам-підрядникам. Вони не завжди відповідали рівню якості, який ми хотіли надавати клієнтам, і це викликало безліч проблем. До речі, для серйозних трендових мобільних проектів вимоги до web складової також підвищені.

— Яка специфіка роботи з іноземним ринком?


Специфіка роботи з іноземними клієнтами залежить від їхньої країни і її культурних особливостей. Ми працюємо з США, європейськими країнами, країнами GULF, Австралією і Південною Америкою. Клієнти поводяться по-різному, головне — налагодити з ними комунікацію. Тому в основі роботи з ними — добре знання англійської мови не тільки менеджерів, але і розробників.

— Які виклики стоять перед компанією зараз? Розкажи про ваші плани та амбіції.

Сьогодні компанія переживає серйозну перебудову управлінського апарату. Ми як і раніше прагнемо робити цікаві і круті проекти, а для цього рівень якості повинен бути відповідним. В якісний результат потрібно інвестувати систематично, а цього у нас раніше не було, оскільки більшість дій мали тактичний характер. Наш головний челлендж — консолідувати зусилля і зробити успішний результат регулярним і не залежним від збігу обставин.

— Крім перемог у кожної людини є і факапи. Поділися своєю історією і розкажи, як їх мінімізувати.


Я вважаю, що без факапов немає зростання. Для мене факап — ще один поштовх, урок, який потрібно засвоїти і рухатися далі. Розвиток без помилок неможливий — це знає будь-який успішний бізнесмен. Найголовніше після будь-якого падіння — завжди підніматися і рухатися вперед. Як хороший спортсмен, який претендує на якісний результат, терпіть біль і травми в ім'я зростання.

— Думки з приводу аутстаффінгу, аутсорсингу і product підходу дуже відрізняються. Хтось вважає, що важливо рухатися у product, інші говорять про важливість ефективної бізнес-моделі, і неважливо, який підхід використовувати. Яка твоя позиція?


Моя позиція — роби те, що подобається! Якщо ти розробник і вважаєш product кращим, працюй у продуктовій компанії або стартапі, але не розраховуй на швидке зростання доходів і будь готовий до нудного багатомісячного багфіксування. Однак якщо продуктом будуть користуватися мільйони, то ти будеш кожен день відчувати важливість і потрібність своєї справи. А може трапитися так, що продукт продадуть і ти отримаєш свою частку. Якщо ти хочеш розвиватися, отримувати багато завдань і проектів — йди в аутсорсинг. Чим швидше ти вчишся, тим швидше росте твій рівень як фахівця, а, значить, гонорар стає вище. Але частина проектів, можливо, ніколи не вийде у live, ще частина загубиться на просторах апп-стору та інтернету. І ти рідко сам вибираєш, чи писати проект з нуля або фіксувати legacy код. З точки зору компанії, розробка продукту — Ельдорадо, але тільки якщо він дійсно успішний, приносить прибуток і вирішує важливу проблему клієнта. До цього ви вкладете багато грошей, наробите помилок, зневіритеся в результаті, поки не намацаєте правильний шлях. Аутсорсинг і аутстаффінг — це набагато дешевше і легше на старті і майже не вимагає інвестицій. Але маржа мінімальна, конкуренція за розробників висока, і шлях на вершину досить тернистий. У кожного підходу свої плюси і мінуси. Перемагає той, хто вірить в те, що робить, і робить це добре.

— Як ти можеш описати ідеального працівника IT сфери? Який він, ідеальний співробітник Yalantis?

В людях мене завжди приваблював професіоналізм і сталість в цілях. Якщо на співбесіді людина говорить, що хоче бути або менеджером проектів або тестувальником, то в нашій компанії йому не місце. Я б порадив такому кандидату визначитися: або змінити рід діяльності, або довчитися.

— Чи займається Yalantis соціальною діяльністю?

Так, безумовно. Ми проводимо стажування та інтернатуру, де навчаємо хлопців mobile і web програмуванню. Ми беремо участь у IT Dnipro Community, мета якого — перетворити Дніпро з географічного центру України в IT-центр. Ми проводимо великі конференції, популяризуючи mobile розробку і дизайн і привертаємо увагу до міста як до IT-хабу. Ми зробили додаток E-contact для зв'язку з міськадміністрацією. З його допомогою кожен житель міста може зафіксувати проблему на вулиці, відправити заявку, стежити за нею і розраховувати на її рішення Треба відзначити, що додаток працює, а ось міськадміністрація, на жаль, не завжди.

— Що для тебе успіх? Чи вважаєш ти себе успішною людиною?

Знаєте, як кажуть? Підготовка — матір успіху, зухвалість — його батько. Я багато готуюся і домагаюся потрібних результатів. Чи можна мене назвати успішним — залежить від рівня сприйняття. Я вважаю, що мені є, до чого прагнути :)

— Які книги рекомендуєш прочитати?

У книгах можна знайти багато ідей і натхнення. Я можу виділити такі:

«Без жалю до себе», Ерік Бертран Ларсен. Я люблю тему саморозвитку і не втомлююся дивуватися історіям людей, які подолали себе, свої обмеження і прийшли до успіху. Ерік розповідає, як це зробити.

«Від 0 до 1», Пітер Тіль. Все, що потрібно знати про підприємництво, бізнесі та інвестування.

«Ви мабуть жартуєте, містер Фейнман», Ричард Фейнман. Дотепна і захоплююча автобіографія великого фізика. Я взявся за неї через челендж «Книга за 30 днів» Дмитра Дубілета, дуже сподобалася!

«Багатий тато, бідний тато», Роберт Кіосакі. Свого часу ця книга перевернула мій погляд на світ, себе самого, гроші, роботу і бізнес. Рекомендую!

— Що б ти порадив людям, які думають про роботу в IT?

Вчитися і йти працювати! Роботи в рази більше, ніж кваліфікованих, тлумачних і відповідальних людей. А взагалі, IT — це окреме життя. Якщо раптом хтось вирішить перекваліфікуватися, потрібно бути готовим до кардинальних змін у ставленні до роботи, вкладати багато часу і зусиль.

Схожі матеріали

Подпишитесь на рассылку
Компьютерной школы Hillel

Ви отримаєте:

  • Інформацію про корисні галузеві заходи
  • Цікаві статті IT-сфери
  • Новини Комп'ютерної школи Hillel