Які soft skills критично важливі в тестуванні і чому

Які soft skills критично важливі в тестуванні і чому

  • 7 січня, 2021
  • читати 15 хв
Вячеслав Сахаров
Вячеслав Сахаров Release Manager у Customertimes

У сучасному світі людина або компанія повинні бути професіоналами в багатьох аспектах, щоб бути конкурентоспроможними, і тестувальник програмного забезпечення не є винятком — необхідно бути на крок попереду, щоб вважатися хорошим фахівцем.

На додаток до технічних навичок, які називаються «hard skills», варто виділити і розвивати свої «soft skills», що в перекладі означає буквально — «м'які навички» або ж «гнучкі навички».

Давайте розберемо, чому гнучкі навички, здавалося б, не мають ніякого глобального значення для тестувальника, але все ж так важливі.

В основі soft skills закладені якості і здатності кожного з нас, які розвивають нашу ефективність на робочому місці. Вони можуть не тільки допомогти побудувати кар'єру в області тестування, а й дають нам лідерські навички та навички командної роботи.

Кожен тестувальник або розробник спілкується з колегами, а іноді ще й з клієнтами, партнерами. Треба вміти домовлятися з ними, аргументувати свою позицію і доносити її до інших людей.

Крім того, гнучкі навички допомагають працювати з інформацією, не відставати від життя і впевнено почувати себе в професії. Тестувальнику треба знати набагато більше, ніж тільки стратегію тестування, і тут гнучкі навички розкривають свій справжній потенціал.

Чому саме soft skills?

Коли я заходжу в глухий кут під час роботи, я заново усвідомлюю, що не завжди знання та інструменти тестування вирішують проблему. Швидше soft skills грають ключову роль в знаходженні нестандартного рішення.

Технічні знання, безумовно, допоможуть знайти роботу мрії, але якщо ви хочете домогтися успіху в довгостроковій перспективі, необхідно відточувати всі навички. Багато тестувальники зосереджені виключно на вдосконаленні навичок тестування, майже ніхто не звертає уваги на гнучкі навички (і це може стати найбільшою помилкою).

Знання того, які soft skills корисні для тестувальників, допоможе уникнути помилок і забезпечити відмінні результати. Це безпосередньо дозволить вам не тільки стати професіоналом в галузі тестування, а й стати лідером. Чи не кваліфікація і багаторічний досвід в визначають лідера, а то, наскільки мудро фахівець керує своєю командою і наскільки задоволені колеги.

Рекомендуємо курс по темі

Важливі гнучкі навички:

Комунікаційні навички

Завдяки технологічним досягненням сьогодні у нас є можливість співпрацювати з професіоналами по всьому світу.

Хоча багато членів команди знаходяться віддалено, ви все одно можете спілкуватися з ними в інтернеті. Незважаючи на широкий спектр доступних варіантів спілкування, це не робить краще навички спілкування автоматично.

Тому слід звернути увагу на вміння читати, писати і чітко говорити, щоб співрозмовники могли легко зрозуміти ваші думки. Для цього рекомендую читати різні книги і статті, а також слухати експертів, відвідуючи різні тренінги і вебінари.

Командна робота

Командна робота потрібна практично в кожній галузі — від логістики до IT. Роботодавці, рекрутери і HR шукають кандидатів з сильними навичками командної роботи.

Інтерес до хобі і навичкам колег призводить до зміцнення відносин і створення міцних взаємовідносин, які прискорюють процес досягнення цілей.

Включайте критичне мислення

Такі якості, як допитливий розум, а також бажання знайти дійсне джерело проблеми, вміння ставити правильні питання зазвичай навіть важливіше технічної кваліфікації.

Будьте активні й організовані

Щоб отримати хороші результати, тестувальники повинні проявляти участь, проходячи життєвий цикл тестів і спостерігаючи за кожною фазою, не ослаблюючи уваги. Також ви повинні знати, як керувати завданнями і розставляти пріоритети на основі термінів.

Ви повинні співпрацювати зі своєю командою, обговорювати поставлені завдання. Як тільки ви навчитеся організовувати свою роботу і залишатися уважними, ви почнете любити свою роботу і в кінцевому підсумку перетворитеся в відмінного лідера.

Детально розумійте продукт

Перш ніж приступити до етапу тестування, найважливіше, що вам потрібно зробити — це проаналізувати кожен аспект продукту.

Розуміння продукту не тільки допоможе визначити пріоритети тестів, але і дозволить прийняти найкращі рішення в роботі, що в свою чергу задовольнить очікування клієнтів з меншими зусиллями і принесе очікувані результати вчасно.

Будьте гнучкими

Оскільки вимоги клієнтів зростають, а галузеві стандарти оновлюються, ви повинні вміти адаптуватися. Під час проекту можуть раптово з'явитися нові вимоги, які замінять попередні, або можуть бути використані повторного тестування.

Адаптивність — це здатність змінювати план дій відповідно до мінливих умов.

Таким чином, вам потрібно буде внести зміни в систему, переконавшись, що все працює плавно і без будь-яких перешкод або затримок. Оскільки індустрія програмного забезпечення динамічна і все ще розвивається, ви повинні бути досвідченими в інтеграції нової інформації, щоб зробити висновки, і ви також повинні бути підготовлені до вирішення проблем, а не до стресу.

Ви повинні навчитися експериментувати з новими ідеями.

Підтримуйте позитивний настрій

Незважаючи на ваші нескінченні зусилля і наполегливу працю, будуть ситуації, коли ви не отримаєте бажаних результатів, або клієнту продукт не сподобається. Коли це станеться, ви повинні пам'ятати одну річ: необхідно підтримувати власний позитивний настрій і настрій команди.

При взаємодії з командою уникайте використання грубих слів і образливих коментарів; зробіть ставку на ввічливу і конструктивну формулювання.

При проведенні тестів ви також повинні спробувати залучити і отримати пропозиції від розробників. Включення їх поглядів в загальну картину не тільки допоможе вам технічно, а й підвищить продуктивність.

Це, безумовно, допоможе вам вирішити проблему швидше і уникати негативного настрою.

Збирайте знання і діліться ними

Ви можете рости тільки в тому випадку, якщо ви постійно дізнаєтеся актуальну інформацію про новітні інструментах і тенденції в індустрії тестування та діліться знаннями про них з колегами. Це дасть вам чітке уявлення про те, що роблять ваші конкуренти, і які стратегії вони використовують.

Втім, більшість тестувальників вважають, що обмін знаннями, такими як функціональність програми, не є їхньою роботою. Ще сумніше, що багато менеджерів вірять в те ж саме.

Але повірте мені, обмін знаннями - це не тільки сам обмін, а скоріше частина процесу отримання знань.

Коли ви ділитеся знаннями з кимось, співрозмовник задасть вам кілька запитань і представить свою думку з цього питання. Це дасть вам більше ідей для процесів і поліпшень.

Таким чином, в кінцевому підсумку це також призводить до вашого особистого росту, на додаток до організаційного зростання.

Не менш важливо, щоб ви самі відвідували конференції або вебінари, що проводяться іншими колегами. Час від часу ви можете дізнатися щось нове від експертів-тестувальників і поділитися своїми знаннями з новими тестувальниками.

Азарт і зацікавленість в роботі

І нарешті, якщо тестувальник не ставить собі питання «а що буде, якщо?», І якщо байдуже ставиться до продукту, тоді його робота ніколи не буде на висоті.

Тільки азартний і цікавий людина здатна знайти приховані баги, так як, визнаємо, баги на поверхні може знайти хто завгодно.

Резюмую

Незалежно від кількості років, проведених в IT індустрії, soft skills необхідні для того, щоб фахівець став професійним тестувальником і відповідав очікуванням і вимогам клієнтів.

Ці навички повинні час від часу оновлюватися відповідно до потреб клієнтів і адаптуватися до умов, що змінюються промисловим стандартам.

Тестировщики ПО з навичками soft skills повинні бути в курсі останніх оновлень в тестовій галузі; відвідувати всі можливі вебінари, конференції та зустрічі з клієнтами; залучати членів команди до своєї роботи, щоб разом покращити продукт і прискорити професійне зростання.