Як стати фрілансером і побудувати екологічні відносини з замовником

Як стати фрілансером і побудувати екологічні відносини з замовником

  • 27 лютого, 2019
  • читати 3 хв

Образ роботи у форматі фрілансу для багатьох людей сповнений ілюзій і оман. Фрілансер це не людина, що лежить на пляжі з ноутбуком і келишком крижаного коктейлю. Це, вже точно, не сон до обіду і марне хитання по квартирі. Тоді що таке фріланс?

Фріланс — це про відповідальність, дисципліну, високий рівень внутрішньої мотивації, постійне вдосконалення, здатність вибудовувати ефективні комунікації і досягати поставлених результатів. Один з важливих моментів в роботі фрілансера — це формування екологічних і конструктивних взаємин із замовником.

Давайте поговоримо, як стати фрілансером.

Формування вартості послуг фрілансера

На момент, коли ви готові взяти на себе відповідальність надавати послугу, приймаючи за неї оплату, у вас повинно бути чітке розуміння того, що ви можете робити і яка вартість цих робіт. І звичайно, всю детальну інформацію потрібно викласти в електронному файлі, який при необхідності може бути в будь-який момент відправити зацікавленій особі.

Бриф

Щоб краще розуміти потребу замовника, запропонуйте йому заповнити бриф. У цьому документі представник компанії (ФОП) і послідовно викладе інформацію про організацію, продукті, її цілі, завдання та очікування від співпраці з вами.

Вивчивши документ, ви приймаєте рішення, що результати, які замовник хотів би отримати, вам під силу і сам продукт цікавий як фріланс. Це ви визначаєте перелік робіт, які необхідні в рамках даної співпраці, з особистого досвіду вже знаєте, скільки це буде займати робочих годин, і відправляєте замовнику документ, із зазначенням вартості робіт.

Фріланс — це про відповідальність, дисципліну, високий рівень внутрішньої мотивації

Пакет документів

Отримавши підтвердження з боку компанії-замовника, направляйте документ, який зафіксує ваші домовленості: терміни виконання робіт і надання звітів, контактні особи та метрики вимірювання результату, суми оплат і їх терміни. Кращий варіант, якщо це договір з докладним технічним завданням і специфікацією.

Звичайно, дорогі фрілансери, навколо вас є маса прикладів, коли ваші колеги працюють, а домовленості є тільки на словах. Але в такому випадку ви створюєте передумови для виникнення неприємних і конфліктних ситуацій. Адже ніхто не застрахований від того, що люди можуть що-небудь забути, а співробітники компанії можуть змінити місце роботи, замовники — поміняти свої вимоги. Зрештою люди регулярно брешуть.

Виконуючи описані вище речі, ви як фрілансер мудро і передбачливо удержите співробітництво в конструктивному полі. Адже коли всі домовленості зафіксовані, зберегти особисті кордону обох сторін можна, не йдучи в негатив.

Рекомендуємо публікацію по темі

Чек-лист для успішного фрілансера

1. Складіть список своїх навичок і визначте їх вартість перш, ніж почнете пропонувати свої послуги.

2. Щоб познайомитися з замовником і зорієнтуватися щодо завдань, використовуйте бриф. Це простий інструмент, щоб оцінити обсяг робіт і зафіксувати первинну вхідну інформацію.

3. Підготуйте пакет документів (договір, ТЗ, специфікації), який буде регулювати ваші взаємини з замовником і зробить їх зрозумілими і прозорими.

4. Завжди визначайте метрики, якими буде вимірюватися результат. У різних проектах перед вами можуть стояти різні завдання, тому метрики можуть відрізнятися, але вони завжди повинні бути.

5. Будьте чесні! З собою і своїми замовниками. Це відмінний базис для формування довгострокового співробітництва.

6. Розвивайтеся і експериментуйте!