Що таке SMM: функції, інструменти, їх застосування

Що таке SMM: функції, інструменти, їх застосування

  • 15 листопада, 2017
  • читати 3 хв

Якщо є мода на професії, то SMM-щики однозначно в тренді. На перший погляд, робота мрії: лежачи на дивані (якщо ти фрілансер, звісно), заробляєш кругленьку суму за те, що робиш постики у соцсітях. Але насправді все більш складно. Давайте розберемося.

SMM - це маркетинг у соціальних сітях та один з самих ефективних digital-інструментів за підсумками 2016 року. Відповідно, SMM-менеджер — це маркетолог, який використовує соцсеті для просування бізнесу. Тобто це не котиків постити :)

Якими якостями повинен володіти SMM-фахівець?

За замовченням — бездоганна грамотність та гарний слог. Бо головна задача маркетинга у соцсітях — комунікація з клієнтом, створення довірливих відносин. Та чим більш доступною є інформація, тим краще.

Далі по списку — креативність. Це щоб написати 200 постиків про один продукт — та кожного разу на мільйон лайків. Сюди ж — стресостійкість: правки та решта негараздів бувають вкрай часто. Наступке — знання функціонала, оновлень та трендів: все це змінюється щодня.

Останнє, але не менш важливе — поліфункціональність. Далі зрозумієте, чому.

В цілому добрий SMM-щик — це стратег. Він бачить загальну картину, розуміє бізнес-цілі, знає та використовує інструменти для їх досягнення.

Що ж саме входить у його обов'язки?

На початку роботи над проектом — підготовка SMM-стратегії. Акцент на слово «SMM», так як маркетингову та бізнес-стратегію повинен продумувати сам клієнт.

Основна задача — це підготовка контента. Бо якісні та релевантні для ЦА пости — головний інструмент SMM. Менеджер пише тексти публікацій та генерує ідеї по візуалізації. Реалізацією останніх, взагалі-то, займається дизайнер чи фотограф. Середнє навантаження SMM-щика — 1-4 проекти по 3-14 постів на тиждень.

Далі — просування. Це налаштування рекламних кампаній у соцсітях, робота з лідерами думок, массфолловинг, конкурси, партнерка. Інші методи — опціонально.

Також до обов’язків SMM-щика входить модерація. Тобто обробка коментарів та інших запросів. Та у фіналі — аналітика просуванна та звітування по результатам кампаній.

Це стандартний функціонал, і деякі обов’язки можуть делегуватися. Наприклад, налаштування реклами — на PPC-менеджера, робота з коментарями — на модератора.

Якщо ж клієнт вимагає від вас більшого: писати SEO-статті, верстати сайт, робити макети у графічних редакторах та обслуговувати оффлайн-клієнтів — це тривожний дзвіночок. Бо одна людина не може якісно виконувати роботу 3-4 спеціалістів, та й не повинен. А результат потім спитають з вас.

Висновок: знайте свої обов’язки та не давайте себе скривдити.

Кому потрібні SMM-менеджери?

Перед усім — продуктам категорії FMCG, рітейлерам, fashion-брендам, HoReCa, індустрії розваг та туризму, освітньому бізнесу — тут SMM працює краще за все. А ось власникам компаній виробництва пластикових вікон та арматури краще не витрачати ресурси на цей інструмент. Вашу продукцію шукають і покупають в інших digital-каналах. Та й підписуватися на сторінку пластикових вікон в Instagram будуть неохоче.

Замість підсумку: SMM – це складний, але ефективний інструмент digital-маркетинга. І тільки у вправних руках він дає по-справжньому крутий результат.