Недооцінені способи пошуку кадрів

Недооцінені способи пошуку кадрів

  • 2 листопада, 2020
  • читати 5 хв
Олександра Кіперман
Олександра Кіперман Кураторка у DZEN

Коли у нас з'являється необхідність знайти людину, зазвичай ми розміщуємо вакансії на якихось ресурсах і в соцмережах, чекаємо відгуків, проводимо співбесіди, роздумуємо, кого з них взяти і даємо фідбек. Це забирає енергію і час, відволікає від цілей і залишає негативний відбиток на процесі пошуку.

А що, якщо я скажу, що буває по-іншому? Можна провести одну співбесіду і найняти крутого людини або, як мінімум, придбати корисний контакт. Або що можна зробити так, щоб постійно були пасивні відгуки на популярні вакансії.

Сорсинг

Сорсинг — це цільовий пошук кандидата за різними джерелами з використанням функції розширеного пошуку, а також залучення різних розширень та інструментів.

Цей спосіб часто використовується для пошуку розробників, на яких ведеться полювання. В цілому він більше підходить для пошуку людей з певним досвідом, коли є чітке уявлення, кого ви хочете бачити. Плюс сорсингу в тому, що це більше аналітична робота — можна делегувати цю функцію здатній людині-аналітику, а потім вже працювати з відібраним пулом. Після цього знадобляться навички переговорів, адже найімовірніше людину доведеться переманювати з іншої компанії. Хороші фахівці рідко сидять без роботи.

Рекомендації експертів

У кожній області є свої експерти і лідери думок. Часто вони виступають на конференціях, пишуть книги, консультують і всіляко монетизують свій досвід, в їх оточенні зосереджено багато наших цільових кандидатів. А ще — це такі ж люди, як і ми. Тому з ними можна знайти спільну мову і запитати рекомендації. В голові відразу виникає бар'єр — який сенс таким фахівцям мені допомагати?

Люди пихаті і люблять, коли визнають їх експертність і питають поради. А ще це люди, і у них часто прокидається банальне бажання допомогти, якщо це не вимагає особливих зусиль з їхнього боку. Варто лише правильно сформулювати запит.

Слід розуміти, що в повідомленнях експертам потрібно виділятися, показувати вигідне співробітництво, особливо якщо вони активні в соціальних мережах.

Не варто соромитися і боятися — пробуйте. Хтось не відповість, хтось відмовить, але обов'язково буде і той, хто відповість і допоможе.

Курси як отримання пасивних відгуків

Вигода для шкіл і курсів в тому, що вони можуть писати: «Є можливість працевлаштування кращих студентів у компанії-партнери.»

Вигода для вашої компанії — отримання вмотивованих і навчених представників певної професії.

Чим сучасніше сайт компанії, тим прогресивніші люди, які там працюють і простіше з ними співпрацювати. Якщо будете нагадувати про себе і закріпите хороші відносини, то після кожного курсу будете отримувати рекомендації кращих студентів. Звичайно, це не гарантія того, що здобувачі круті, але можуть попастися і діаманти.

Це цілком нормальна ситуація, якщо людина хоче і може розкрити свій потенціал в іншій команді.

Внутрішня ротація

Ротація всередині команди

Бувають випадки, коли людина приходить на одну посаду, але її таланти, сильні сторони і мотивація тягнуть зовсім на інше місце. Тому на кожну вакансію має сенс робити конкурс і всередині команди, особливо якщо мова йде про стратегічний напрям. Це одночасно чесно і відкриє членів вашої команди з іншої сторони.

Ротація всередині компанії

Це цілком нормальна ситуація, якщо людина хоче і може розкрити свій потенціал в іншій команді. «Потрібні люди у потрібному місці,» — як каже Альона Альона.

Як правильно пропонувати можливість переходу з команди в команду? Поговорити з поточним лідером людини і уточнити, які плани на нього, висловити припущення і думки про те члену команди, якому хочете зробити пропозицію. Поговорити з самою людиною і запропонувати їй таку можливість. Чому лідеру вигідно відпускати таких співробітників? Якщо у члена команди з'явилося бажання піти в іншу команду в відповідь на пропозицію, значить рано чи пізно він би це зробив і так. Або залишався, але відчував себе некомфортно через не ту тематику, професії, атмосфери. Це завжди означає невисоку продуктивність, залучення та ініціативність. Дійсно хороші кадри, яких ви розвиваєте і які знаходяться на своєму місці, не підуть від вас, навіть якщо їм запропонують. Крім того, незамінних людей немає і з'являється вакантне місце для сильного нового члена команди. Стаючи відкритим до таких ротацій лідером ви включаєте процес в обидві сторони — люди будуть як йти, так і приходити.

Друзі, знайомі, колишні колеги

Друзі та знайомі

Можна звернути свою увагу на знайомих і друзів, які працюють в інших компаніях. Порившись в пам'яті, завжди можна назвати імена кількох людей, професійні та особистісні дані яких відповідають вимогам вакансії. Якщо фахівець відмовиться від пропозиції, то він із задоволенням або за запитом (в якості подяки за увагу до його персони) порекомендує ім'я іншої людини, свого знайомого.

Колишні колеги

Скажу чесно, 3 роки тому я думала, що приймати тих, хто пішов, назад — неприпустимо. Але тепер я розумію і бачу, що це були необгрунтовані дурні переконання.

По-перше, в цьому є свої плюси — ці люди вже в курсі роботи, корпоративної культури і так далі, тобто вже сильно адаптовані і швидше можуть приступити до роботи.

По-друге, за той час, який вони не працювали у вас — вони обросли корисними зв'язками, контактами, скіла, життєвою мудрістю. У нас є приклади вдалого повернення назад. Звичайно, варто враховувати, на якій ноті і наскільки красиво пішла людина.